16 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Według doniesień Apple zawarło porozumienie w sprawie oczyszczenia stron Amazona

Apple zawarł umowę z Amazonem na usunięcie reklam konkurencji ze stron iPhone’ów, iPadów, MacBooków i innych produktów tej firmy. Według raportu z Od środka. Dzięki umowie wyniki wyszukiwania i strony produktów urządzeń Apple są czystsze niż u konkurencji.

Chociaż Amazon nadal wyświetla konkurencyjne produkty na swoich stronach wyników wyszukiwania produktów Apple, ogranicza reklamy, które umieszcza powyżej, poniżej i pomiędzy wynikami. Na przykład, gdy będziesz szukać iPhone’a 15 w serwisie Amazon, produkt Apple zobaczysz tylko na banerze u góry strony wraz z innym banerem reklamowym u dołu strony. Tymczasem wyszukiwania konkurencyjnych urządzeń, takich jak Samsung Galaxy S23, powodują wyświetlenie na stronie wyników reklam innych produktów i usług.

Wyniki wyszukiwania produktów Apple na Amazonie są całkowicie wolne od reklam.
Zrzut ekranu: Emma Roth/The Verge

Oprócz czyszczenia wyników wyszukiwania Apple, Od środka Wskazuje, że Amazon ogranicza reklamy dla Strony produktów Apple Również. Zamiast reklamować „produkty powiązane z tym produktem” i produkty z oceną „4 gwiazdki i więcej”, strony poświęcone produktom Apple są stosunkowo wolne od reklam. Tego samego nie można powiedzieć o stronach produktów takich firm jak Samsung, które… Często nadziewane Z polecanymi produktami innych marek na dole strony.

Według Amazon.com strony pozbawione reklam wynikają z umowy zawartej przez firmę Apple w 2018 r. dotyczącej sprzedaży swoich produktów na Amazon. Od środka. W e-mailu opublikowanym wcześniej przez Komisję Sądownictwa Izby Reprezentantów Jeff Wilk, były szef sprzedaży detalicznej Amazona, napisał: „Rozumiemy, że Apple nie chce zwiększać sprzedaży konkurencyjnym markom na stronach wyszukiwania lub ze szczegółami… na stronach ze szczegółami produktów” „Rozumiemy to.” Apple nie chce, aby lokowanie produktu polecało produkty innych firm.

Rzecznik Apple, Fred Saenz, potwierdził to porozumienie krawędź, wyjaśniając, że ogranicza reklamy w przestrzeniach zawierających konkretne zapytania związane z Apple. Nadal nie jest jasne, czy Apple rekompensuje Amazonowi zużytą przestrzeń reklamową, a jeśli tak, to w jakiej wysokości. W końcu e-mail Wilke’a do Amazona brzmiał: „Apple będzie musiał kupić te miejsca docelowe lub zrekompensować Amazonowi utracone przychody z reklam”.

„Niezamówione” reklamy, które Amazon umieszcza na swoim rynku, to jedno z zachowań, które FTC przytacza w swoim pozwie antymonopolowym przeciwko firmie, zauważając, że wyciąga ona „miliardy dolarów dzięki wzmożonym reklamom pomimo pogorszenia obsługi klienta”. Unikając ich głównie, Apple może zyskać przewagę nad innymi sprzedawcami detalicznymi na Amazon.