Max Verstappen prowadził Red Bulla 1:2 w kwalifikacjach otwierających sezon 2023 Formuły 1 Bahrain Grand Prix, a Charles Leclerc był trzeci, ale nieoczekiwanie przegapił ostatnie pozycje w Q3.
Carlos Sainz zajął czwarte miejsce, wyprzedzając rodaka Fernando Alonso, kierowcę Astona Martina, który biegł tylko raz w ostatnim segmencie ze względu na niższy zestaw miękkich opon niż kierowcy Red Bulla i Ferrari.
Verstappen prowadził Leclerca po pierwszych przejazdach w Q3 z przewagą 0,103 sekundy, ale kiedy impreza zbliżała się do punktu kulminacyjnego w kwalifikacjach, ten ostatni nagle wysiadł ze swojego Ferrari i spadł na trzecie miejsce dzięki poprawie ostatniego okrążenia Pereza.
Wcześniej Verstappen był już szybszy w swoim drugim przejeździe, osiągając wynik 1,29,708 s, co oznacza, że był 0,138 s za swoim kolegą z drużyny i Leclercem o 0,292 s.
Sainz był w stanie wykonać drugi lot w trzeciej kwarcie i ustanowił swój rekord życiowy, ale ostatecznie zajął czwarte miejsce za kolegą z drużyny.
Potem pojawili się Alonso i George Russell, którzy prowadzili kolegę z zespołu Mercedesa, Lewisa Hamiltona, na szóstym i siódmym miejscu, a duet również ukończył tylko jeden przejazd w Q3.
Lance Stroll zrobił to samo, choć pobiegł krótko po Alonso i zajął ósme miejsce, biegając z kontuzją prawego nadgarstka.
Esteban Ocon z Alpine zajął dziewiąte miejsce, wyprzedzając nowego kierowcę Haasa Nico Hulkenberga, który po raz pierwszy od 2019 roku powrócił do kwalifikacji jako pełnoetatowy kierowca Formuły 1, osiągając Q3, ale tracąc w nim swój jedyny czas, ponieważ wypadł za daleko z toru w tura 4. .
W drugim kwartale roku niedawna poprawa Strolla na 10. miejsce sprawiła, że kierowca McLarena, Lando Norris, stracił miejsce, który sam prowadził od Q1.
Wszyscy kierowcy, którzy zostali wyeliminowani w drugiej kwarcie, osiągnęli rekordy życiowe w ostatnich przejazdach, ale zostali ponownie powstrzymani, z wyjątkiem Yuki Tsunody, który ugruntował swoje najlepsze miejsce z AlphaTauri, zajmując zaledwie 14. miejsce.
Alex Albon również nie poprawił się na ostatnim okrążeniu dla zespołu Williamsa, który odrobił resztę na cztery minuty przed końcem Q2.
Albon pojechał solo, ostatecznie zrezygnował z okrążenia po tym, jak wydawało się, że wyjechał poza mocno ekranowany tor zakrętu 4, po czym również szybko zatrzymał się za zakrętem 7 w lewo, po czym wrócił do boksów wciąż na piątej dziesiątce.
Para Alfa Romeo, Valtteri Bottas i Zhou Guanyu, została wykluczona z kategorii pozostałych kierowców.
Wcześniej Q1 ledwie się zaczęło, kiedy pojawiła się czerwona flaga po tym, jak Leclerc stracił dwa kawałki swojego przedniego koła, zjeżdżając do boksu tuż przed jego pierwszym występem w mediach.
Pierwsza część przeleciała wkrótce po otwarciu jego DRS, a potem, gdy hamował i zamykał – prawdopodobnie w wyniku brakującej części aerodynamicznej – druga, większa część spadła ze spodu Ferrari i zatrzymała się na torze. grupa kontrolna wyścigu postanowiła wyłączyć sesję do czasu przywrócenia fragmentów.
Kiedy akcja została wznowiona po ośmiu minutach opóźnienia, Leclerc wrócił na zawody po tym, jak Ferrari naprawiło swój samochód i zajął trzecie miejsce za Sainzem i Russellem.
Z dużym zwrotem akcji na torze, wszyscy kierowcy z wyjątkiem Sainza jechali na mecie pierwszego segmentu, Kevin Magnussen ukończył ostatnie okrążenie z rekordem życiowym nagłówka zbliżającym się do flagi w szachownicę, ale to się zmieniło, podczas gdy inni później się poprawili i wyszedł Dane w 17.
To właśnie na starcie Pierre Gasly zakończył swoje pierwsze kwalifikacje do Alp, ale przekroczenie granic toru na końcu ostatniego zakrętu oznaczało, że spadł na tył stawki.
To przesunęło Nycka de Vriesa o jedno miejsce w jego regularnym występie w F1, kierowca AlphaTauri finiszował za Oscarem Biastrim, który nie mógł uciec ze strefy spadkowej po tym, jak został tam dogoniony z Norrisem po tym, jak ukończyli przechylone okrążenia w Q1 na miękkim używanym jako ich pierwsze biegi na nowych Te zniszczone przez czerwoną flagę.
Norris dostał się do Q2 dopiero jako ostatni debiutant sezonu 2023, Logan Sargeant, który uzyskał identyczny czas na ostatnim okrążeniu Q1, tym samym odpadł zgodnie z przepisami na 16. później konkurent dokładnie dopasowuje się do ich wysiłków.
punkt sprzedaży | kierowca | silnik samochodowy | czas | luka |
1 | Maxa Verstappena | Red Bull/Honda RBPT | 1’29,708 | |
2 | Sergio Perez | Red Bull/Honda RBPT | 1’29,846 | 0,138 |
3 | Charlesa Lockleara | Ferrari | 1’30 000 | 0,292 |
4 | Carlosa Sainza | Ferrari | 1’30.154 | 0,446 |
5 | Fernando Alonso | Astona Martina/Mercedesa | 1’30336 | 0,628 |
6 | George’a Russella | Mercedesa | 1’30.340 | 0,632 |
7 | Lewis hamilton | Mercedesa | 1’30,384 | 0,676 |
8 | Lansowy Piknik | Astona Martina/Mercedesa | 1’30,836 | 1128 |
9 | Esteban Ocon | Alpejski / Renault | 1’30 984 | 1276 |
10 | Nico Hulkenberga | Haas/Ferrari | 1’31,055 | 1347 |
11 | Lando Norrisa | McLarena/Mercedesa | 1’31,381 | 1673 |
12 | Valtteriego Bottasa | Alfa Romeo/Ferrari | 1’31,443 | 1735 |
13 | Chu Guanyu | Alfa Romeo/Ferrari | 1’31,473 | 1765 |
14 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda RBPT | 1’32,510 | 2802 |
15 | Aleksandra Albona | Williams/Mercedes | – | – |
16 | Logan Sierżant | Williams/Mercedes | 1’31,652 | 1944 |
17 | Kevina Magnussena | Haas/Ferrari | 1’31,892 | 2184 |
18 | Oskar Biastri | McLarena/Mercedesa | 1’32.101 | 2393 |
19 | Nicka de Vriesa | AlphaTauri/Honda RBPT | 1’32,121 | 2413 |
20 | Pierre’a Gasly’ego | Alpejski / Renault | 1’32,181 | 2473 |
„Irytująco skromny pionier internetu. Miłośnik Twittera. Kujon od piwa. Badacz bekonów. Praktyk kawy”.
More Stories
Patriots wybrali Jacoby’ego Brissetta na swojego początkowego rozgrywającego zamiast Drake’a Maya
Siedem wielkich transakcji, które chcielibyśmy zobaczyć przed otwarciem sezonu NFL
Zac Taylor z Bengals – Wcześnie rozmawialiśmy o sytuacji Ja’Marr Chase