Warner Bros. chce Discovery przywraca do życia jedną ze swoich „zombie” sieci kablowych, oferując mnóstwo dyscyplin sportowych.
Firma medialna zamierza stworzyć nowy blok sportów nocnych dla TruTV, sieci kablowej obsługującej reality show, w dużej mierze pozostawionej do pokazywania niekończących się odcinków popularnego dowcipnisia „Impractical Jokers” i telewizyjnego serialu „World's Dumbest”. Czyniąc to, Warner bez wątpienia ma nadzieję stworzyć nową wartość tam, gdzie było jej niewiele. Nowy program sportowy prawdopodobnie przyciągnie do sieci szerszą oglądalność i nowe przychody z reklam, a także może zachęcić dystrybutorów telewizji kablowej do zapewniania placówce większej wartości w przyszłych umowach przewozowych. .
Harmonogram wydarzeń sportowych będzie obejmował nie tylko transmisje meczów NHL, MLB i NBA, które zazwyczaj są emitowane we flagowych sieciach kablowych TBS i TNT firmy. Warner zamierza wyemitować nowe „seriale alternatywne” skierowane do różnych odbiorców. Nowa, półgodzinna transmisja na żywo „TNT Sports Update” każdego wieczoru o 18:00; Oraz nowy cotygodniowy program oparty na klipach publikowanych w mediach społecznościowych „House of Highlights”.
Premiera nowej kolekcji ma nastąpić 11 marca, tydzień przed rozpoczęciem turnieju koszykówki NCAA March Madness, transmitowanego przez Warner Bros. Television. Odkrycie we współpracy z oddziałem CBS firmy Paramount Global. TruTV zazwyczaj transmituje wiele meczów turnieju. „Impractical Jokers”, gwiazda TruTV mająca lojalną rzeszę fanów, będzie miała premierę nowych odcinków w TBS latem tego roku. Serial będzie nadal emitowany w TruTV i TBS do początku kwietnia.
„Nieustannie staramy się tworzyć i dostarczać fanom sportu najlepsze treści i doświadczenia sportowe, gdziekolwiek się znajdują, i jest to ekscytująca szansa na poszerzenie naszej oferty programów premium TNT Sports z większą konsekwencją przez cały rok” – powiedział Louis Silberwasser. Prezes i dyrektor generalny TNT Sports w oświadczeniu. „Tworząc ofertę programów sportowych w godzinach największej oglądalności w TruTV, oprócz naszych istniejących wydarzeń sportowych premium na żywo w TNT i TBS, jesteśmy teraz w stanie zaoferować naszym fanom bardziej kompleksową ofertę sportową, jednocześnie generując dodatkowe możliwości rozwoju dla naszego sportu dział oraz nasi strategiczni i ligowi partnerzy biznesowi.”
Inne nowe programy obejmują „The Line” – wieczorny przegląd zakładów obejmujących różne gatunki sportowe, który zostanie wyemitowany na żywo o 18:30, oraz „Handles” – określany jako interaktywny program przeglądający najpopularniejsze dyskusje w mediach społecznościowych wokół nocy. Mecze NBA, których emisja zaplanowana jest późno w nocy. W nowym programie będą emitowane filmy sportowe i dokumentalne, w tym „The Inside Story”, zwiastun programu „Inside The NBA” stacji TNT, którego premiera zaplanowana jest na 15 marca o 21:00, oraz klipy audio Erniego Johnsona, Charlesa Barkleya, i Shaquille O'Neal. Pojawi się również, podobnie jak lista wyścigów MotoGP.
TruTV przydałoby się trochę uwagi. Według szacunków Kagan, jednostki zajmującej się badaniami rynku S&P Global Intelligence, w 2024 r. sieć ma pobierać miesięczną opłatę abonamentową w wysokości zaledwie 33 centów od klienta. Tymczasem oczekuje się, że ESPN będzie zarabiał 10,08 dolarów na abonenta miesięcznie, podczas gdy TNT wymaga 2,97 dolarów miesięcznie. Oczekuje się, że TruTV będzie pobierać mniejsze przychody od dystrybutorów w 2024 r., przy czym Kagan prognozuje spadek o 4%, do około 260,8 mln dolarów z 271,3 mln dolarów.
Telewizja sportowa również znalazła się ostatnio pod lupą. Młodsi widzowie są bardziej przyzwyczajeni do transmitowania fragmentów gier, a także klipów i skrótów. Działalność regionalnych sieci sportowych, niegdyś zdominowana przez Fox, NBC i inne, szybko się przekształca, a tradycyjne firmy medialne ją porzucają, podczas gdy Diamond Sports Group, spółka zależna Sinclair Broadcasting, pracuje nad wyjściem z bankructwa po przejęciu… dużego. Grupa lokalnych instytucji sportowych. NBCUniversal zamknęło własną sieć sportową NBCSN pod koniec 2021 roku.
Decyzja ta może jednak pobudzić niektóre inicjatywy Warnera, w tym nową spółkę joint venture skupioną na sporcie, którą utworzyła z Fox i Disney. Nowy outlet ma na celu reorganizację sieci sportowych trzech spółek, do których należą ESPN, Fox Sports1 i TNT. W ofercie nowego lokalu pojawił się TruTV, a inwestycja w nową ofertę programową może zwiększyć atrakcyjność projektu. Oczekuje się, że za nowy obiekt sportowy będzie pobierana miesięczna opłata mieszcząca się w przedziale pomiędzy stawkami, jakich oczekuje tradycyjna regionalna sieć sportowa a szersze oferty transmisji strumieniowej, takie jak YouTubeTV czy Hulu + Live, według osób zaznajomionych z tą sprawą.
Posunięcie to rozszerzy także rolę działu sportowego Warnera, TNT Sports, który jest w dużej mierze znany z jednego z najbardziej skoncentrowanych portfeli praw w branży. TNT Sports z pewnością ma prawa do wielu rzeczy związanych z NBA. Rozgrywki NHL i MLB, a także bogactwo praw związanych z transferami europejskimi i wydarzeniem NCAA March Madness. Jednak jej właściwości sportowe są mniejsze niż w przypadku konkurentów takich jak Disney czy Fox, a firma nie ma żadnych powiązań z National Football League, której gry stały się podstawą ekonomiczną wielu firm medialnych.
Nowa platforma TruTV pomogłaby Warnerowi w bardziej bezpośrednim konkurowaniu z Fox Sports i ESPN, które pokazują nie tylko gry, ale także gorące talk show, filmy dokumentalne i programy poboczne, które wykorzystują prawa do gier, z których korzystają obie sieci. Może dać firmie nową przewagę w kluczowych negocjacjach z NBA, która chce zawrzeć nowe kontrakty dotyczące praw. Obecne umowy ligi wygasają z końcem sezonu 2024–25 i mówi się, że zainteresowanie skróceniem meczów wśród tradycyjnych graczy telewizyjnych i ich nowych odpowiedników w formacie cyfrowym jest duże.
Warner nie jest jedyną firmą medialną, która starała się wzmocnić swoją ofertę telewizji kablowej dodatkowymi treściami sportowymi. NBCUniversal próbowało wzmocnić swoją ogólną rozrywkową sieć kablową w USA grami sportowymi, które były wcześniej pokazywane w obecnie nieczynnej sieci NBC Sports Network. Disney niedawno eksperymentował z umieszczaniem gier ze wznowionej serii XFL w swojej sieci kablowej FX.
Warner Bros. W przeszłości Discovery zbudowało biznes, korzystając z tej strategii. Jej sieć Cartoon Network zyskała popularność wśród młodych konsumentów płci męskiej, do których trudno dotrzeć, dzięki nocnemu blokowi programowemu znanemu jako Adult Swim. Każdego wieczoru o 17:00 regularnie emitowane są programy w Cartoon Network, takie jak „Teen Titans Go!” „Niesamowity świat Gumballa” odchodzi w niepamięć na rzecz seriali dla młodych dorosłych, takich jak „Rick i Morty” czy „American Dad”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025