3 marca, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Tesla wprowadza na rynek chiński zaktualizowany Model 3 o większym zasięgu

Tesla wprowadza na rynek chiński zaktualizowany Model 3 o większym zasięgu

SZANGHAJ/SAN FRANCISCO, 1 września (Reuters) – Akcje Tesli (TSLA.O) spadły w piątek o prawie 6% po tym, jak producent samochodów elektrycznych zaprezentował przeprojektowany, wyprodukowany w Chinach Model 3 po wyższej cenie, jednocześnie obniżając ceny swoich luksusowych produktów samochody. Program pełnego samodzielnego prowadzenia pojazdu (FSD).

Wprowadzenie na rynek nowego sedana Model 3 to pierwszy przypadek wprowadzenia przez producenta pojazdu na rynek chiński przed Stanami Zjednoczonymi, co podkreśla jego rosnącą zależność od tego kraju w rywalizacji o udział w rynku z BYD (002594.SZ). .

Samochód jest produkowany w fabryce Tesli w Szanghaju, a jego cena wywoławcza jest o 12% wyższa niż poprzedniego modelu podstawowego w Chinach. Będzie także eksportowany na inne rynki Azji, Europy i Bliskiego Wschodu.

Podniesienie ceny podstawowej Modelu 3, najlepiej sprzedającego się modelu Tesli po Y, mogłoby pomóc w ochronie marż. Jednak obniżki cen luksusowych samochodów tej firmy podkreślają silną konkurencję, z jaką borykają się producenci samochodów elektrycznych, szczególnie w Chinach.

Producent samochodów pod przewodnictwem Elona Muska rozpoczął w tym roku wojnę cenową, która zwiększyła dostawy, ale spowodowała, że ​​jego wiodące w branży marże osiągnęły najniższy poziom od czterech lat.

Sam Abu Al-Samad, analityk Guidehouse Insights, powiedział, że wygląd zewnętrzny zaktualizowanego Modelu 3 nie różni się znacząco od poprzedniego projektu.

Dodał, że „rynek uważa, że ​​to może nie wystarczyć”, aby ożywić sprzedaż w obliczu malejącego popytu i rosnącej konkurencji.

Późnym popołudniem akcje Tesli zwyżkowały o 5,8% przy cenie 243,06 dolarów, w porównaniu z niemal niezmienionym szerszym rynkiem (.SPX).

Obniż ceny FSD

Tesla obniżyła ceny swojego premium Modelu S i Modelu

Obniżając cenę wywoławczą Modelu

Bardzo reklamowana technologia FSD Tesli, technologia, która była na celowniku organów regulacyjnych ze względów bezpieczeństwa, kosztuje obecnie 12 000 dolarów, co oznacza spadek o 20% i znacznie poniżej 15 000 dolarów, które Musk stwierdził w lipcu jako niską cenę.

READ  Czy dni monet są zrujnowane przez najgorszy rajd? 5 rzeczy do obejrzenia w Bitcoin w tym tygodniu

Abu Al-Samid, który spodziewa się dalszych obniżek, powiedział, że obniżka cen FSD wskazuje, że konsumenci są „nieprzekonani”, pomimo argumentu Muska, że ​​wartość samochodu znacznie wzrasta, jeśli jest on autonomiczny.

„To nie jest bliskie punktu, w którym kierowca może to ustawić” – powiedział Abu Samad.

Pierwsze pojawienie się w Chinach

Nowy Model 3 to pierwsza zmiana Tesli w ofercie przeznaczonej na rynek masowy od czasu wprowadzenia na rynek w 2020 roku najlepiej sprzedającego się na świecie Modelu Y.

Tesla nie ogłosiła daty premiery nowego Modelu 3 w USA, ponieważ obecnie oferuje rabaty w wysokości ponad 5000 dolarów na niektóre z dostępnych pojazdów. Model 3 jest również montowany w Fremont w Kalifornii.

Tesla planuje w sobotę zadebiutować swoim najnowszym Modelem 3 na targach w Pekinie, a niektóre z jego nowych funkcji, w tym tylna szyba dla pasażerów na tylnych siedzeniach, wydają się być skierowane do chińskich nabywców samochodów. Powiedział, że pokaże także nowy model na Salonie Motoryzacyjnym w Monachium.

Zdjęcia wyglądu zewnętrznego pokazały niewielkie zmiany, które nadały sedanowi bardziej elegancką deskę rozdzielczą i nowe reflektory.

Nowy Model 3 zapewnia także większy zasięg jazdy, do 606 kilometrów (377 mil) w wersji standardowej opartej na chińskich standardach testowych, czyli o około 9% więcej niż w przypadku modelu podstawowego, który zastępuje w Chinach.

Tesla poinformowała, że ​​zaczęła przyjmować zamówienia w Chinach, gdzie dostawy rozpoczną się w czwartym kwartale, a także na innych rynkach, do których eksportuje z Szanghaju, w tym w Niemczech, Japonii, Malezji, Australii i Nowej Zelandii.

Nowy Model 3 powinien dobrze sprzedawać się poza Chinami, gdzie konkurencja na rynku pojazdów elektrycznych jest mniejsza, powiedział Yale Zhang, dyrektor zarządzający szanghajskiej firmy doradczej Automotive Foresight.

Dodał: „Ale w Chinach od kwietniowego Salonu Samochodowego w Szanghaju zaobserwowaliśmy już wprowadzenie na rynek wielu nowych modeli o podobnych i lepszych funkcjach oraz niższych cenach”.

READ  Shaw Communications, Lee Auto, Southwest i inne

Projekt „Góralski”.

Reuters po raz pierwszy poinformował w listopadzie ubiegłego roku, że Tesla opracowuje ulepszony Model 3 w ramach projektu o kryptonimie „Highland”. Osoby zaangażowane w projekt stwierdziły, że jego celem jest obniżenie kosztów produkcji i zwiększenie atrakcyjności modelu.

Tesla nie podała żadnych szczegółów na temat akumulatora nowego Modelu 3, ale osoba zaznajomiona z jego funkcjami stwierdziła, że ​​jest to ten sam akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy firmy CATL (300750.SZ) dla modelu podstawowego.

Osoba dodała, że ​​większy zasięg to efekt zmniejszenia masy i poprawy wyglądu auta, tak aby stawiał czoła mniejszym oporom wiatru. Tesla nie odpowiedziała na prośbę o komentarz na temat akumulatora.

W Chinach Model 3 konkuruje z BYD Seal, Geely (0175.HK) Zeekr 001, Nio (9866.HK) ET5 i Xpeng (9868.HK) P7i. Firma Xpeng właśnie ogłosiła nieoprocentowane pożyczki i bezpłatne ulepszenia tego pojazdu.

(1 dolar = 7,2582 juana chińskiego, 1 dolar = 0,9211 euro)

(Reportaż: Zhang Yan w Pekinie, Hyunjoo Jin w San Francisco, Daniel Losinc w Tokio i Brenda Goh w Szanghaju; Relacja Mohammeda dla Biuletynu Arabskiego; Przygotowanie Mohammeda do Biuletynu Arabskiego) Tekst: Kevin Krolicki. Redakcja: Meral Fahmy, Edwina Gibbs, Kirsten Donovan

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskaj prawa licencyjneotwiera nową kartę