30 kwietnia, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Sygnaliści Boeinga złożą w Kongresie zeznania w sprawie usterek w samolotach

Sygnaliści Boeinga złożą w Kongresie zeznania w sprawie usterek w samolotach

W środę Boeing będzie przedmiotem kolejnych przesłuchań w Senacie, podczas gdy Kongres rozważa zarzuty Poważne awarie bezpieczeństwa U oblężonego producenta samolotów.

Senacka Komisja Handlu wysłuchała opinii członków Komitet Ekspertów Co wykazało poważne wady w kulturze bezpieczeństwa Boeinga. Senator Ted Cruz z Teksasu powiedział, że społeczeństwo chce, aby FAA i Kongres upewniły się, że lot jednym z samolotów firmy nie jest niebezpieczny.

„Lotnictwo komercyjne pozostaje najbezpieczniejszym sposobem podróżowania, ale ostatnie wydarzenia, co zrozumiałe, zaniepokoiły opinię publiczną, że sytuacja się pogarsza” – stwierdził Cruz.

W raporcie opublikowanym w lutym panel ekspertów stwierdził, że pomimo ulepszeń wprowadzonych po katastrofie dwóch samolotów Boeing MAX, w której zginęło 346 osób, kultura bezpieczeństwa Boeinga pozostaje wadliwa, a pracownicy zgłaszający wątpliwości mogą spotkać się z presją i odwetem.

Jeden ze świadków, Javier De Luis, wykładowca lotnictwa na MIT, stracił siostrę w katastrofie Boeinga 737 MAX 8 w Etiopii w 2019 roku. De Luis skomentował rozdźwięk między słowami kierownictwa Boeinga na temat bezpieczeństwa a tym, co pracownicy obserwują w fabryce.

„Słyszą: «Bezpieczeństwo jest naszym priorytetem numer jeden»” – powiedział. „Widzą, że jest to prawdą tylko wtedy, gdy osiągnięte zostaną kamienie milowe w produkcji, a na tym etapie należy „wypuścić wszystko tak szybko, jak to możliwe”. możesz.'”

W rozmowie z pracownikami Boeinga Day-Lewis powiedział, że słyszał, „że istnieje bardzo realna obawa przed odwetem i odwetem, jeśli nie zgodzisz się na swoje”.

Boeing znajduje się w trybie kryzysowym od czasu, gdy w styczniu podczas lotu Alaska Airlines eksplodował panel połączeń drzwi w Boeingu 737 MAX. Śledczy skupiają się na Cztery śruby Które zostały usunięte i najwyraźniej nie wymienione podczas naprawy w fabryce Boeinga.

W środę odbędzie się drugie posiedzenie Senatu Inżynier Boeinga Kto twierdzi, że części powłoki w samolotach 787 Dreamliner nie zostały prawidłowo zamontowane i mogły w końcu pęknąć. Prawnik sygnalisty twierdzi, że Boeing zignorował obawy inżyniera i uniemożliwił mu rozmowę z ekspertami na temat usunięcia usterek.

READ  Yellen ponownie ostrzegła Kongres, że niewypłacalność może nastąpić już za kilka dni, ale inni przewidywali więcej czasu.

Sygnalista Sam Salehpour przesłał dokumenty do Federalnej Administracji Lotniczej, która bada jakość i bezpieczeństwo produkcji Boeinga. Ed Pearson, były dyrektor programu Boeing 737, również ma w środę składać zeznania przed Podkomisją Śledczą Senatu. Na liście świadków znajduje się także dwóch innych ekspertów technicznych w dziedzinie lotnictwa.

Demokrata, który przewodniczy podkomisji Senackiej Komisji Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Spraw Rządowych oraz jej czołowi Republikanie, zapytał Boeinga Zbiory dokumentów Cofnijmy się o sześć lat.

Ustawodawcy domagają się wszelkiej dokumentacji związanej z produkcją samolotów Boeing 787 i 777, w tym wszelkich kwestii związanych z bezpieczeństwem lub skarg zgłaszanych przez pracowników, wykonawców lub linie lotnicze Boeinga. Niektóre pytania dotyczą informacji na temat zarzutów Salehpoura dotyczących złego montażu paneli z kompozytu węglowego w Dreamlinerze.

Rzecznik Boeinga powiedział, że firma współpracuje przy dochodzeniu ustawodawców i zaoferowała dostarczenie dokumentów i odpraw.

Firma twierdzi, że twierdzenia dotyczące integralności strukturalnej 787 są nieprawdziwe. Dwóch dyrektorów inżynieryjnych Boeinga powiedziało w tym tygodniu, że dzieje się tak w obu przypadkach Testowanie i kontrola projektu W samolotach – niektóre z nich miały 12 lat – w panelach kompozytowych nie stwierdzono żadnych oznak zmęczenia ani pęknięć. Zasugerowali, że materiał składający się z włókna węglowego i żywicy jest prawie odporny na zmęczenie, co jest stałym problemem w przypadku tradycyjnych płatowców aluminiowych.

Przedstawiciele Boeinga zaprzeczyli także innemu twierdzeniu Salihpoura: jakoby widział pracowników fabryki skakających po częściach kadłuba samolotów 777, aby ustawić je w pozycji pionowej.

Salehpour to kolejny sygnalista, który pojawił się z zarzutami dotyczącymi problemów produkcyjnych w Boeingu. Po eksplozji panelu, która pozostawiła ogromną dziurę w samolocie Alaska Airlines lecącym nad Oregonem, firmie grozi dochodzenie prowadzone przez Departament Sprawiedliwości oraz odrębne dochodzenie prowadzone przez Federalną Administrację Lotniczą i Krajową Radę Bezpieczeństwa Transportu.

Dyrektor generalny David Calhoun, który to zrobi schodzić Pod koniec roku kilkakrotnie zapewniałem, że Boeing podejmuje kroki w celu poprawy jakości produkcji i kultury bezpieczeństwa. Opisał eksplozję samolotu na Alasce jako „decydujący moment”, z którego Boeing wyjdzie lepiej.

READ  Międzynarodowy Fundusz Walutowy: Stany Zjednoczone będą w tym roku rozwijać się dwukrotnie szybciej niż inne kraje z grupy G7

Istnieje wiele sceptycyzmu wobec takich komentarzy.

„Musimy przyjrzeć się temu, co robi Boeing, a nie tylko temu, co twierdzi, że robi” – powiedziała senator Tammy Duckworth, członkini Senackiej Komisji Handlu, przed środowym przesłuchaniem.

FAA również prawdopodobnie odniesie pewne straty. Do niedawna agencja „pominęła wiele powtarzających się złych zachowań Boeinga”, zwłaszcza gdy prawie dziesięć lat temu wydała certyfikat dla 737 MAX, powiedział Duckworth. Śmiertelny samolot Max rozbił się po błędnej aktywacji systemu kontroli lotu, której FAA nie do końca zrozumiała.

Zgodnie z wnioskiem liderów Senackiej Podkomisji Śledczej dokumenty FAA Jeśli chodzi o nadzór nad Boeingiem.