11 października, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Studia twierdzą, że rozmowy ze strajkującymi pisarzami mogą zostać wznowione w przyszłym tygodniu

Negocjacje kontraktowe między hollywoodzkimi studiami a strajkującymi scenarzystami mogą zostać wznowione w przyszłym tygodniu, jak podały studia w czwartkowym oświadczeniu. Powrót do negocjacji – ostatnie rozmowy odbyły się trzy tygodnie temu – może być punktem zwrotnym w strajku, który trwa już piąty miesiąc.

Sojusz Producentów Filmowych i Telewizyjnych, który negocjuje w imieniu firm rozrywkowych, oraz Writers Guild of America, która reprezentuje ponad 11 000 scenarzystów telewizyjnych i filmowych, toczą spory na temat procedur. W zeszłym miesiącu studia złagodziły ofertę nowego trzyletniego kontraktu, a następnie w nietypowym posunięciu ujawniły publicznie szczegóły, mając nadzieję, że członkowie związku będą usatysfakcjonowani i wywrą nacisk na swoich przywódców, aby osiągnęli porozumienie.

Od tego czasu przywódcy związkowi, którzy potępili te doniesienia, upierali się, że na studiach spoczywa obowiązek dalszego ulepszania swojej oferty. Studia odrzuciły tę prośbę, uznając, że będą negocjować przeciwko sobie.

Jak wynika z oświadczenia Studio Alliance, w środę Gildia Pisarzy podjęła działania.

„WGA skontaktowała się z AMPTP i poprosiła o spotkanie w celu posunięcia negocjacji do przodu” – stwierdziła koalicja. „Uzgodniliśmy i pracujemy nad ustaleniem terminu spotkania w przyszłym tygodniu”. Koalicja dodała, że ​​„chce” osiągnąć porozumienie i jest zdecydowana „współpracować z WGA w celu zakończenia strajku”.

Gildia Pisarzy poinformowała w e-mailu do członków, że „jest w trakcie ustalania daty powrotu do izby”, ale odmówiła dalszych komentarzy.

Gildia skontaktowała się ze studiami w obliczu frustracji ze strony niektórych swoich gwiazdorskich członków, w tym Ryana Murphy’ego („American Horror Story”), Kenyi Barris („Black-ish”), Noaha Hawleya („Fargo”) i Dana Fogelmana („Fargo”). To my”). Niektórzy dzwonili do przywódców związkowych, aby zadać konkretne pytania. „Dlaczego nie możesz wejść do pokoju negocjacyjnego z przedstawicielami studia i nie wychodzić, dopóki nie zostanie osiągnięte porozumienie?” Inni wzywali do zorganizowania sesji okupacyjnej w celu wysłuchania strategię ich związku dotyczącą rozwiązania strajku.

Skutki finansowe, jakie ponoszą ludzie w branży rozrywkowej, stają się coraz bardziej ponure. Twórcy programów, tacy jak pan Murphy, zatrudniają przy swoich produkcjach tysiące członków ekipy, przez co są oblężeni przez ludzi pytających, kiedy mogą wrócić do pracy, i nie otrzymujących odpowiedzi.

Strajk, który trwał 136 dni, jest jednym z najdłuższych w historii Gildii Pisarzy. (Najdłuższy okres wynosił 153 dni w 1988 r.) Związek określił ten moment jako „egzystencjalny”, twierdząc, że era transmisji na żywo doprowadziła do pogorszenia warunków pracy i poziomu wynagrodzeń jego członków.

Studia broniły swojej propozycji jako oferującej scenarzystom najwyższą podwyżkę od ponad trzech dekad, oferując jednocześnie ochronę przed sztuczną inteligencją i sygnalizując chęć omówienia minimalnej liczby pracowników w pokojach scenarzystów telewizyjnych.