28 kwietnia, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Stany Zjednoczone ujawniają surowsze przepisy dotyczące ulg podatkowych dla pojazdów elektrycznych, obowiązujące od 18 kwietnia

Stany Zjednoczone ujawniają surowsze przepisy dotyczące ulg podatkowych dla pojazdów elektrycznych, obowiązujące od 18 kwietnia

Departament Skarbu USA ujawnił w piątek surowsze przepisy podatkowe dla pojazdów elektrycznych, które zmniejszą lub wyeliminują ulgi podatkowe na niektóre modele o zerowej emisji, ale dadzą kupującym jeszcze dwa tygodnie, zanim nowe wymagania wejdą w życie.

Zasady mają na celu odzwyczajenie USA od zależności od Chin w zakresie łańcuchów dostaw akumulatorów do pojazdów elektrycznych i są częścią wysiłków prezydenta Joe Bidena, aby osiągnąć 50% sprzedaży nowych samochodów w USA do 2030 r. jako samochody elektryczne lub samochody hybrydowe.

Piątkowe wytyczne dotyczące pozyskiwania akumulatorów do pojazdów elektrycznych wprowadzają nowe wymagania dotyczące metali krytycznych i komponentów akumulatorów i obowiązują w przypadku zakupów pojazdów od 18 kwietnia.

Urzędnicy amerykańscy przyznali, że kredyty dla niektórych pojazdów zostaną zmniejszone lub cofnięte. Tesla (TSLA.O) powiedział w środę, że równowaga napędu na tylne koła Modelu 3 zostanie zmniejszona w wyniku dyrektywy. Do 18 kwietnia rząd opublikuje poprawioną listę kwalifikujących się formularzy i kwot ulg podatkowych.

Ustawa o redukcji inflacji (IRA), którą Biden podpisał w sierpniu, zniosła limit sprzedaży producentów pojazdów elektrycznych w wysokości 430 miliardów dolarów, ale nałożyła nowe warunki na kredyty na pojazdy elektryczne. Obejmował wymagania montażowe w Ameryce Północnej od sierpnia, limity kwalifikowalności cen i dochód kupującego od 1 stycznia, a teraz zasady pozyskiwania metali krytycznych i baterii, obowiązujące od 18 kwietnia.

John Bozzella, dyrektor generalny Alliance for Automotive Innovation, powiedział w oświadczeniu, że jego najlepszym przypuszczeniem jest to, że „kilka” pojazdów elektrycznych na rynku kwalifikuje się do pełnego kredytu w wysokości 7500 USD po 17 kwietnia. Zauważył, że pojazdy elektryczne muszą być montowane w Ameryce Północnej, aby kwalifikować się do wyeliminowania jakiegokolwiek kredytu. 70% modeli.

„Niektóre pojazdy elektryczne z pewnością będą kwalifikować się do częściowego kredytu. Biorąc pod uwagę ograniczenia przepisów, Departament Skarbu dołożył wszelkich starań, aby stworzyć przepisy zgodne z prawem i odzwierciedlające obecny rynek” – powiedział Bozella.

READ  Weto Hochula poddaje w wątpliwość projekt morskiej energetyki wiatrowej na Long Island

IRA wymaga, aby 50% wartości komponentów baterii wyprodukowanych lub zmontowanych w Ameryce Północnej kwalifikowało się do kredytu w wysokości 3750 USD oraz 40% wartości metali krytycznych pochodzących z USA lub FTA, aby otrzymać kredyt w wysokości 3750 USD.

Ministerstwo Skarbu proponuje trzyetapowy proces określania procentowej wartości metali krytycznych oraz czteroetapowy proces określania wartości elementów baterii.

We wtorek Stany Zjednoczone i Japonia podpisały umowę handlową dotyczącą minerałów do akumulatorów pojazdów elektrycznych. Departament Skarbu twierdzi, że nowo wynegocjowane umowy dotyczące minerałów krytycznych można uznać za umowy o wolnym handlu. W przewodniku wymieniono Japonię jako kraj posiadający amerykańską umowę o wolnym handlu.

Rząd Korei Południowej z zadowoleniem przyjął nowe przepisy, dodając, że w dużej mierze odzwierciedlają one opinię południowokoreańskiego przemysłu akumulatorowego i usuwają „wiele niepewności”.

Ministerstwo handlu tego kraju poinformowało w wydanym w sobotę oświadczeniu, że rząd planuje w razie potrzeby dalsze negocjacje ze Stanami Zjednoczonymi w sprawie wymagań dla południowokoreańskich firm.

Przewodniczący Senackiej Komisji Energetycznej Joe Manchin, demokrata, powiedział, że Departament Skarbu ignoruje intencje IRA w pisaniu wytycznych.

„Dolarów amerykańskich podatników nie należy wykorzystywać do subsydiowania miejsc pracy w przemyśle za granicą” – powiedział Manchin. „To żałosna wymówka, aby jak najszybciej wydać więcej pieniędzy podatników i oddać kontrolę Komunistycznej Partii Chin”.

Departament Skarbu nie wydaje od razu wytycznych dotyczących „zaangażowanych podmiotów zagranicznych”, przepis ma wejść w życie w 2024 r. w celu zablokowania środków, jeśli jakiekolwiek komponenty lub metale stosowane w akumulatorach pojazdów elektrycznych są produkowane w krajach takich jak Chiny.

Chiny wcześniej krytykowały przepisy dotyczące pojazdów elektrycznych IRA, mówiąc we wrześniu, że mogą one naruszyć przepisy Światowej Organizacji Handlu.

Ford (FN) powiedział w lutym, że zainwestuje 3,5 miliarda dolarów w budowę fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Michigan, wykorzystując technologię chińskiego producenta akumulatorów CATL (300750.SZ).

READ  Cramer mówi, że dane gospodarcze nie mogą uchwycić jednego z głównych czynników napędzających inflację

Republikański senator Marco Rubio przedstawił w tym miesiącu ustawę, która ma na celu zablokowanie ulg podatkowych dla pojazdów elektrycznych dla akumulatorów wyprodukowanych przy użyciu chińskiej technologii, mówiąc, że „znacznie ograniczyłoby to kwalifikowalność ulgi podatkowej IRA i uniemożliwiłoby chińskim firmom czerpanie korzyści”.

Opinia publiczna będzie miała czas do połowy czerwca, aby skomentować proponowane wytyczne.

(Raportowanie Davida Shepardsona i Davida Laudera). Dodatkowe raporty autorstwa Hyunsu Yima; Montaż autorstwa Sonali Paul i Muralikumar Anantharaman

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.