Departament Skarbu USA ujawnił w piątek surowsze przepisy podatkowe dla pojazdów elektrycznych, które zmniejszą lub wyeliminują ulgi podatkowe na niektóre modele o zerowej emisji, ale dadzą kupującym jeszcze dwa tygodnie, zanim nowe wymagania wejdą w życie.
Zasady mają na celu odzwyczajenie USA od zależności od Chin w zakresie łańcuchów dostaw akumulatorów do pojazdów elektrycznych i są częścią wysiłków prezydenta Joe Bidena, aby osiągnąć 50% sprzedaży nowych samochodów w USA do 2030 r. jako samochody elektryczne lub samochody hybrydowe.
Piątkowe wytyczne dotyczące pozyskiwania akumulatorów do pojazdów elektrycznych wprowadzają nowe wymagania dotyczące metali krytycznych i komponentów akumulatorów i obowiązują w przypadku zakupów pojazdów od 18 kwietnia.
Urzędnicy amerykańscy przyznali, że kredyty dla niektórych pojazdów zostaną zmniejszone lub cofnięte. Tesla (TSLA.O) powiedział w środę, że równowaga napędu na tylne koła Modelu 3 zostanie zmniejszona w wyniku dyrektywy. Do 18 kwietnia rząd opublikuje poprawioną listę kwalifikujących się formularzy i kwot ulg podatkowych.
Ustawa o redukcji inflacji (IRA), którą Biden podpisał w sierpniu, zniosła limit sprzedaży producentów pojazdów elektrycznych w wysokości 430 miliardów dolarów, ale nałożyła nowe warunki na kredyty na pojazdy elektryczne. Obejmował wymagania montażowe w Ameryce Północnej od sierpnia, limity kwalifikowalności cen i dochód kupującego od 1 stycznia, a teraz zasady pozyskiwania metali krytycznych i baterii, obowiązujące od 18 kwietnia.
John Bozzella, dyrektor generalny Alliance for Automotive Innovation, powiedział w oświadczeniu, że jego najlepszym przypuszczeniem jest to, że „kilka” pojazdów elektrycznych na rynku kwalifikuje się do pełnego kredytu w wysokości 7500 USD po 17 kwietnia. Zauważył, że pojazdy elektryczne muszą być montowane w Ameryce Północnej, aby kwalifikować się do wyeliminowania jakiegokolwiek kredytu. 70% modeli.
„Niektóre pojazdy elektryczne z pewnością będą kwalifikować się do częściowego kredytu. Biorąc pod uwagę ograniczenia przepisów, Departament Skarbu dołożył wszelkich starań, aby stworzyć przepisy zgodne z prawem i odzwierciedlające obecny rynek” – powiedział Bozella.
IRA wymaga, aby 50% wartości komponentów baterii wyprodukowanych lub zmontowanych w Ameryce Północnej kwalifikowało się do kredytu w wysokości 3750 USD oraz 40% wartości metali krytycznych pochodzących z USA lub FTA, aby otrzymać kredyt w wysokości 3750 USD.
Ministerstwo Skarbu proponuje trzyetapowy proces określania procentowej wartości metali krytycznych oraz czteroetapowy proces określania wartości elementów baterii.
We wtorek Stany Zjednoczone i Japonia podpisały umowę handlową dotyczącą minerałów do akumulatorów pojazdów elektrycznych. Departament Skarbu twierdzi, że nowo wynegocjowane umowy dotyczące minerałów krytycznych można uznać za umowy o wolnym handlu. W przewodniku wymieniono Japonię jako kraj posiadający amerykańską umowę o wolnym handlu.
Rząd Korei Południowej z zadowoleniem przyjął nowe przepisy, dodając, że w dużej mierze odzwierciedlają one opinię południowokoreańskiego przemysłu akumulatorowego i usuwają „wiele niepewności”.
Ministerstwo handlu tego kraju poinformowało w wydanym w sobotę oświadczeniu, że rząd planuje w razie potrzeby dalsze negocjacje ze Stanami Zjednoczonymi w sprawie wymagań dla południowokoreańskich firm.
Przewodniczący Senackiej Komisji Energetycznej Joe Manchin, demokrata, powiedział, że Departament Skarbu ignoruje intencje IRA w pisaniu wytycznych.
„Dolarów amerykańskich podatników nie należy wykorzystywać do subsydiowania miejsc pracy w przemyśle za granicą” – powiedział Manchin. „To żałosna wymówka, aby jak najszybciej wydać więcej pieniędzy podatników i oddać kontrolę Komunistycznej Partii Chin”.
Departament Skarbu nie wydaje od razu wytycznych dotyczących „zaangażowanych podmiotów zagranicznych”, przepis ma wejść w życie w 2024 r. w celu zablokowania środków, jeśli jakiekolwiek komponenty lub metale stosowane w akumulatorach pojazdów elektrycznych są produkowane w krajach takich jak Chiny.
Chiny wcześniej krytykowały przepisy dotyczące pojazdów elektrycznych IRA, mówiąc we wrześniu, że mogą one naruszyć przepisy Światowej Organizacji Handlu.
Ford (FN) powiedział w lutym, że zainwestuje 3,5 miliarda dolarów w budowę fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Michigan, wykorzystując technologię chińskiego producenta akumulatorów CATL (300750.SZ).
Republikański senator Marco Rubio przedstawił w tym miesiącu ustawę, która ma na celu zablokowanie ulg podatkowych dla pojazdów elektrycznych dla akumulatorów wyprodukowanych przy użyciu chińskiej technologii, mówiąc, że „znacznie ograniczyłoby to kwalifikowalność ulgi podatkowej IRA i uniemożliwiłoby chińskim firmom czerpanie korzyści”.
Opinia publiczna będzie miała czas do połowy czerwca, aby skomentować proponowane wytyczne.
(Raportowanie Davida Shepardsona i Davida Laudera). Dodatkowe raporty autorstwa Hyunsu Yima; Montaż autorstwa Sonali Paul i Muralikumar Anantharaman
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”