- autorstwa Annabelle Liang
- Reporter biznesowy
Disney twierdzi, że jego główna usługa przesyłania strumieniowego straciła 4 miliony subskrybentów w pierwszych trzech miesiącach roku w wyniku szerszej kampanii cięcia kosztów.
W tym samym czasie Disney+ zmniejszył straty o 400 mln USD (316,5 mln GBP).
Dom Myszki Miki, franczyzy Gwiezdne Wojny i filmów Marvela znajduje się pod presją, aby uczynić biznes streamingowy rentownym, ponieważ tradycyjny rynek filmowy i telewizyjny kurczy się.
Akcje spółki spadły o około 5% w obrocie po godzinach w Nowym Jorku.
Większość strat abonenckich pochodziła z usługi Hotstar w Azji, która straciła prawa do transmisji meczów krykieta w Indiach w zeszłym roku.
Disney+ stracił również około 300 000 klientów w USA i Kanadzie po podwyżce cen abonamentu.
Dzieje się tak, gdy biznes streamingowy Disneya zmniejszył stratę operacyjną do 659 milionów dolarów w pierwszych trzech miesiącach tego roku. To mniej niż 1,1 mld USD w poprzednim kwartale.
— powiedział dyrektor generalny Disneya, Bob Iger Lepsze wyniki finansowe odzwierciedlają „strategiczne zmiany, które wprowadzamy w całej firmie, aby dostosować Disney do zrównoważonego wzrostu i sukcesu”.
Na początku tego roku gigant rozrywkowy poinformował o pierwszych jesiennych liczbach abonentów i ogłosił plany redukcji 7 000 miejsc pracy.
Najnowszy komunikat pojawił się po tym, jak tysiące hollywoodzkich pisarzy i scenarzystów zorganizowało w zeszłym tygodniu pierwszy strajk od 15 lat.
Wzywają do lepszych płac i warunków pracy, ponieważ przejście na nadawanie wywróciło do góry nogami tradycyjny przemysł telewizyjny i filmowy.
Ostatni strajk scenarzystów miał miejsce w 2007 roku. Trwał 100 dni i kosztował branżę około 2 miliardów dolarów.
W środę Christine McCarthy, dyrektor finansowy Disneya, odmówiła podania, ile ostatni cios kosztował firmę.
Strajk spowodował już zamknięcie wielu projektów Disneya, w tym tych, które miały działać na Disney +.
W ostatnich latach Disney wlał miliardy dolarów w swoje platformy streamingowe, przekształcając ją z firmy zakorzenionej w tradycyjnej telewizji, filmach i parkach rozrywki w jednego z głównych graczy w branży streamingu.
Obecnie ma łącznie ponad 231 milionów subskrypcji na swoich trzech platformach streamingowych, w tym także na ESPN+ poświęconej sportowi i szerszej witrynie rozrywkowej Hulu.
Disney+ ma około 158 milionów subskrybentów na całym świecie, choć wciąż jest to mniej niż 232,5 subskrybentów rywala Netflixa.
Możesz być zainteresowanym także tym:
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii