Około 17 lat temu Steve Jobs wszedł na scenę w centrum kongresowym w San Francisco i powiedział, że wprowadzi na rynek trzy produkty: iPoda, telefon i przeglądarkę internetową.
„To nie są trzy oddzielne urządzenia” – powiedział. „To jest jedno urządzenie i nazywamy je iPhone”.
Kosztujący 500 dolarów mój pierwszy iPhone był stosunkowo drogi, ale chciałem porzucić mój skromny telefon Motorola i popisywać się. Miały wady – w tym powolne prędkości Internetu komórkowego. Ale iPhone spełnił swoje obietnice.
W zeszłym tygodniu miałem zupełnie inne doświadczenia z nowym produktem Apple pierwszej generacji: Vision Pro, zestawem słuchawkowym do wirtualnej rzeczywistości, który wygląda jak gogle narciarskie. Wprowadzony na rynek w piątek komputer do noszenia za 3500 dolarów wykorzystuje kamery, dzięki czemu można oglądać świat zewnętrzny podczas uruchamiania aplikacji i filmów.
Apple nazywa go „komputerem przestrzennym”, który łączy świat fizyczny i cyfrowy, dzięki czemu ludzie mogą pracować, oglądać filmy i grać w gry.
Firma Apple odmówiła dostarczenia egzemplarza wczesnej recenzji dziennikowi „The New York Times”, więc w piątek kupiłem Vision Pro. (Kosztuje ponad 3500 dolarów z dodatkami, których wiele osób będzie potrzebować, w tym futerałem za 200 dolarów, słuchawkami AirPods za 180 dolarów i soczewkami na receptę za 100 dolarów dla osób noszących okulary). Nie jestem pewien, czy ludzie odniosą z tego dużą wartość.
Urządzenie sprawia wrażenie mniej dopracowanego niż poprzednie produkty Apple pierwszej generacji, z których korzystałem. Wydajność pracy nie jest lepsza niż na komputerze PC, a gry, które do tej pory wypróbowałem, nie dają tyle frajdy, co utrudnia polecanie. Jedna ważna funkcja — możliwość prowadzenia rozmów wideo przy użyciu humanoidalnego cyfrowego awatara przypominającego użytkownika — przeraża dzieci podczas rodzinnej rozmowy FaceTime.
Zestaw słuchawkowy doskonale spełnia jedną ze swoich obietnic: odtwarzanie wideo, w tym filmów w wysokiej rozdzielczości i własnych nagrań 3D, które pozwalają zanurzyć się we wspomnieniach z przeszłości, która jest dziwna i cudowna.
W ciągu ostatniej dekady firmy takie jak Mita, HTC i Sony miały ogromne trudności ze sprzedażą słuchawek głównym konsumentom, ponieważ ich produkty były niewygodne w noszeniu, miały ograniczone zastosowanie i po prostu nie wyglądały świetnie.
Vision Pro mają doskonały interfejs użytkownika, lepszą jakość obrazu, więcej aplikacji i większą moc obliczeniową niż inne słuchawki. Są jednak trochę cięższe od tańszych słuchawek Meta Quest i można je podłączyć do zewnętrznego portu Półka na baterie Który trwa tylko dwie godziny.
Estetyka gogli narciarskich Apple wygląda lepiej niż nieporęczne plastikowe osłony słuchawek z przeszłości. Ale filmy opublikowane przez pierwszych użytkowników Wędrowny Ze słuchawkami — goście, których nazywam Vision Bros — potwierdzają, że ludzie w okularach technicznych nadal wyglądają śmiesznie, nawet jeśli zostały zaprojektowane przez Apple.
Lepszy interfejs
Vision Pro znacznie wyprzedza inne zestawy słuchawkowe, które testowałem, jeśli chodzi o tworzenie wciągającego interfejsu 3D, łatwego do kontrolowania za pomocą oczu i rąk. Pozwoliłem czterem moim współpracownikom nosić zestaw słuchawkowy w biurze i obserwowałem, jak wszyscy uczą się go używać w ciągu kilku sekund.
Dzieje się tak dlatego, że jest on znany każdemu posiadaczowi iPhone'a lub podobnego smartfona. Zobaczysz siatkę ikon aplikacji. Przeglądanie aplikacji jest równoznaczne z najechaniem na nią kursorem myszy; Aby go dotknąć, złącz kciuk i palec wskazujący, wykonując szybkie dotknięcie. Gestu szczypania można także używać do nawigacji i rozszerzania okien.
Vision Pro zawiera pokrętło zwane Digital Crown. Obrócenie go w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara pozwala zobaczyć prawdziwy świat w tle, zachowując jednocześnie cyfrowe okna dostępu do aplikacji na pierwszym planie. Obracanie go zgodnie z ruchem wskazówek zegara powoduje ukrycie prawdziwego świata na nieprzezroczystym tle.
Przez większość czasu wolałem widzieć rzeczywistość fizyczną, ale nadal czułem się odizolowany. Zestaw słuchawkowy odcina część otoczenia, tworząc efekt przypominający peryskop. Przyznam, że czasami trudno mi było pamiętać o spacerach z psami, bo ich nie widziałam i nie słyszałam ich skomlenia, a na innej sesji potknęłam się o krzesło. Rzeczniczka Apple zwróciła uwagę na wytyczne bezpieczeństwa Vision Pro, które Doradź użytkownikom, aby usunęli przeszkody.
Używając zestawu słuchawkowego w pracy, możesz otoczyć się wieloma pływającymi aplikacjami — na przykład arkusz kalkulacyjny może znajdować się pośrodku, aplikacja Notatki po prawej stronie, a przeglądarka po lewej stronie. Jest to trójwymiarowa wersja odtwarzania systemu Windows na ekranie komputera. Chociaż brzmi to nieźle, ściskanie pływających ekranów nie poprawia wydajności pracy, ponieważ aby je zobaczyć, trzeba ciągle odwracać głowę.
Mogłem wytrzymać korzystanie z aplikacji Notes, przeglądarki i aplikacji Microsoft Word nie dłużej niż 15 minut, zanim poczułem mdłości.
Najmniej zabawną częścią Vision Pro jest pisanie za pomocą ruchomej klawiatury, która wymaga naciskania jednego klawisza na raz. Planowałem napisać tę recenzję z założonymi słuchawkami, zanim zdałem sobie sprawę, że nie uda mi się dotrzymać terminu.
Istnieje możliwość podłączenia fizycznej klawiatury, ale w tym momencie wolę laptopa, który nie obciąża twarzy.
Vision Pro może także współpracować z komputerami Mac, gdzie można odzwierciedlić ekran w zestawie słuchawkowym jako wirtualne okno, które można rozszerzyć tak, aby wyglądało jak duży ekran. W moich testach występowało stałe opóźnienie, każde naciśnięcie klawisza domyślnie rejestrowało się po ułamku sekundy, a kursor myszy poruszał się powoli. Instynktownie chciałem też sterować komputerem Mac za pomocą drobnych gestów, mimo że nie był on skonfigurowany do pracy w ten sposób, co było frustrujące.
Następnie wypróbowałem zestaw słuchawkowy w kuchni, ładując przepis na pizzę do przeglądarki internetowej i odmierzając składniki. Kiedy się poruszałem i patrzyłem przez kamerę, znów poczułem mdłości i musiałem zdjąć zestaw słuchawkowy. Vision Pro jest wygodniejszy w użyciu podczas siedzenia. Apple zaleca robienie przerw w celu ograniczenia choroby lokomocyjnej.
Połączenia wideo są obecnie istotną częścią życia biurowego i w tym przypadku Vision Pro jest szczególnie gorszy od laptopa z aparatem. Zestaw słuchawkowy wykorzystuje swoje aparaty do robienia zdjęć Twojej twarzy, które są następnie łączone w trójwymiarowy awatar o nazwie „Persona”, który Apple określa jako funkcję „eksperymentalną”, ponieważ jest niekompletna.
Postacie są tak niezręczne, że ludzie czuliby się zawstydzeni, używając ich podczas rozmów służbowych. Vision Pro wygenerował niepochlebny obraz mnie, bez kości policzkowych i zamazanych uszu. W rozmowie FaceTime z teściami powiedzieli, że to rozmycie przywołuje atmosferę studyjną z lat 80.
Jedna z moich 3-letnich siostrzenic odwróciła się i odeszła na widok wirtualnego wujka Briana. Druga, 7-letnia, schowała się za ojcem i szepnęła mu do ucha: „Wygląda na sztuczną”.
Czy dobrze się bawimy?
Film to miejsce, w którym Vision Pro błyszczy. Podczas przesyłania strumieniowego filmów za pośrednictwem aplikacji takich jak Disney+ i Max możesz dotknąć i przeciągnąć róg klipu wideo, aby wyświetlić go na ogromnym telewizorze HD; Niektóre filmy, takie jak „Avengers: Koniec gry” i „Avatar 2”, można oglądać w 3D. Obraz wydaje się jaśniejszy i wyraźniejszy niż w przypadku produktów Meta's Quest. Jakość dźwięku w słuchawkach Apple jest doskonała, ale głośniki są głośne, więc jeśli chcesz używać ich w miejscach publicznych, potrzebujesz słuchawek AirPods.
Dwugodzinna żywotność baterii zestawu słuchawkowego nie jest wystarczająca, aby wytrzymać większość pełnometrażowych filmów, ale z mojego doświadczenia wynika, że okazało się to dyskusyjne, ponieważ nie byłem w stanie oglądać filmów dłużej niż 20–30 minut, zanim zajdzie taka potrzeba. przerwa. Szyja i oczy mówiącego są ciężkie.
(ostrzeżenie: Aplikacje Netflix i YouTube Niedostępne w Vision Pro, ale ich strony internetowe dobrze sprawdzają się w przypadku przesyłania strumieniowego treści.)
Wolę oglądać filmy na telewizorze z płaskim ekranem, ponieważ można je udostępniać, ale są sytuacje, w których słuchawki przydadzą się jako osobisty telewizor, na przykład w małym mieszkaniu lub w samolocie, albo na kanapie, gdy ktoś inny ogląda telewizję pokaż, że chcesz przestać.
Filmy nagrane kamerą iPhone'a 15 Pro lub Vision Pro można oglądać w trybie 3D na goglach, korzystając z funkcji zwanej filmami przestrzennymi. Oglądając film, na którym moje psy jedzą przekąski w domu, mogę do nich dotrzeć i udawać, że je głaszczę. Filmy wyglądały ziarniście, ale były ekscytujące.
Nie ma jeszcze zbyt wielu gier przeznaczonych na zestawy słuchawkowe. Wypróbowałem niektóre nowe gry Vision Pro, takie jak Blackbox, które polegają na poruszaniu się po środowisku 3D, aby pękać bąbelki i rozwiązywać zagadki. Wyglądało ładnie, ale gdy nowość minęła, moje zainteresowanie osłabło. Trudno polecić Vision Pro do gier VR, gdy zestawy słuchawkowe Meta's Quest 2 i 500 $ Quest 3 mają głębszą bibliotekę gier.
minimum
Vision Pro to początek czegoś, nie jestem pewien, czego dokładnie.
Celem recenzji produktu jest jednak ocena obecnej sytuacji. W obecnym stanie Vision Pro jest imponującym, ale niekompletnym produktem pierwszej generacji, w którym występują poważne problemy i kompromisy. Poza tym, że jest luksusowym telewizorem osobistym, nie ma on żadnego celu.
To, co najbardziej rzuca mi się w oczy w Vision Pro, to fakt, jak trudno jest drogiemu komputerowi dzielić się zestawem słuchawkowym z innymi. Dostępny jest tryb gościa, ale nie ma możliwości tworzenia profili dla różnych członków rodziny w celu przesyłania własnych aplikacji i filmów.
Jest to więc komputer, z którego mogą korzystać ludzie w pojedynkę, i pojawia się w momencie, gdy staramy się ponownie nawiązać kontakt po latach zamaskowanej izolacji. To może być największy martwy punkt Vision Pro.
„Specjalista sieciowy. Odwieczny maniak zombie. Kawowy ninja. Przyjazny dla hipsterów analityk.”
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie