Były prezes CD Projekt, Konrad Tomaszkiewicz, ujawnił nowe studio Rebel Wolves.
Zespół składa się z talentów branżowych z doświadczeniem obejmującym kilka tytułów, w tym serię Wiedźmin, Cyberpunk 2077, Thronebreaker i Shadow Warrior 2.
Tomaszkiewicz spędził 17 lat w CD Projekt, pracując m.in. jako reżyser gry w Wiedźminie 3 i szef produkcji/drugiego dyrektora gry w Cyberpunk 2077.
Rebel Wolves pracuje nad swoją pierwszą grą, o której opowiada Tomaszkiewicz GryPrzemysł.bizmający stać się „Świętym Graalem gier RPG na PC”.
„Jesteśmy dumni z naszych dotychczasowych osiągnięć, ale jesteśmy głodni więcej” – mówi Tomaszkiewicz. „Chcemy eksperymentować, przesuwać granice i odkrywać nowe sposoby opowiadania historii w medium gier wideo. Czuliśmy, że założenie nowej firmy, jak nazywamy to wszystkie typy, da nam swobodę podejmowania ryzyka potrzebnego do zrealizować te ambicje.”
Tomaszkiewicz mówi, że zespół od jakiegoś czasu myślał o założeniu nowego studia, ale czuli, że muszą w pełni ugruntować swoją wizję.
„Co zamierza osiągnąć nasza gra i co ją wyróżnia? Czym Rebel Wolves będzie się różnić od innych studiów i co sprawi, że będzie to miejsce, w którym ludzie będą chcieli pracować?” Spytał.
Pracownia ma prostą filozofię. Zespół jest na pierwszym miejscu. Chce pozostać młodym i zwinnym miejscem, „w którym doświadczeni twórcy gier mogą na nowo rozpalić swoją pasję”.
„Aby tworzyć świetne gry, trzeba zgromadzić utalentowanych i zmotywowanych ludzi, dać im przestrzeń do rozwoju, eksperymentowania i kreatywnego myślenia” – mówi Tomaszkiewicz.
Biorąc pod uwagę niedawną skalę produkcji CD Projekt i doświadczenie z grami RPG, można uznać, że jest to idealne miejsce do realizacji ambicji takich, jak te przedstawione przez Rebel Wolves. Tomaszkiewicz uważa jednak, że niezależność to najlepszy sposób, by studio gonić za marzeniami.
„Jesteśmy dumni z gier, które pomogliśmy tam stworzyć i jesteśmy głęboko wdzięczni za wszystkie możliwości, jakie nam zapewniły”, mówi. „CD Projekt pracuje ze znanymi adresami IP i chcieliśmy stworzyć własny świat, dostosowując go do naszych potrzeb i preferencji. Chcieliśmy też pracować przy mniejszych grach, w mniejszym zespole, gdzie łatwiej jest utrzymać spójny wizja.”
Cele Rebel Wolves dotyczące jej pierwszego projektu są również dobrze zdefiniowane. Zespół dzieli się wspólnymi doświadczeniami w grach jednopiętrowych, które skupiają się na narracji, i to jest gatunek, do którego dążą.
„Chcemy odtworzyć atmosferę sesji RPG z piórem i papierem, w której twoje wybory wydają się nieograniczone, gdzie świat wchodzi w interakcje z twoimi wyborami i gdzie liczy się każda decyzja”.
„Chcemy odtworzyć atmosferę sesji RPG z piórem i papierem, w której twoje wybory wydają się nieograniczone, gdzie świat wchodzi w interakcje z twoimi wyborami i gdzie liczy się każda decyzja”
Konrad Tomaszkiewicz
Nawet przy silnym zespole podstawowym Tomaszkiewicz postrzega zatrudnianie większej liczby talentów jako niewielką przeszkodę.
„Doświadczeni programiści są poszukiwani przez wszystkie główne studia, jest to bardzo konkurencyjna scena. Jesteśmy więc bardzo szczęśliwi i dumni, że udało nam się już podpisać kontrakty z najlepszymi artystami, programistami i projektantami w branży „, powiedział nas.
„Nie możemy konkurować z najlepszymi psami, jeśli chodzi o wielkość lub dyskrecję, ale możemy zapewnić coś równie atrakcyjnego: środowisko, w którym programiści mogą myśleć szeroko, podążać za marzeniami i czuć się właścicielem swojej pracy. Oczywiście są Przed nami jeszcze wiele wyzwań, ale jesteśmy przekonani, że z zespołem utalentowanych weteranów, których już zebraliśmy, nic nas nie powstrzyma.”
Zatrudnianie talentów z wcześniej ustalonych obwodów weteranów może stanowić wyzwanie, jeśli chodzi o dywersyfikację zespołu. To troska Tomaszkiewicza i on wie, że zespół ma sposób, aby iść z różnorodnością. Zachęca nas również do sprawdzenia obietnicy poprawy, jaką daje studio.
„Rdzeniem zespołu są ludzie, których znaliśmy i z którymi pracowaliśmy wcześniej, i chociaż ten zespół ma wiele mocnych stron, musi być bardziej zróżnicowany” – przyznaje. „Obecnie nasz zespół składa się z nieco ponad dziesięciu osób, ale w ciągu najbliższych kilku lat planujemy powiększyć się do ponad 80 osób.
„Ponieważ zatrudniamy więcej programistów, chcemy mieć pewność, że tworzymy zróżnicowaną firmę, z wieloma różnymi głosami i perspektywami”.
Chociaż dotychczasowe cele rozwoju Rebel Wolves są dobrze ugruntowane, temat budowania metaversów i tendencji do NFT pojawia się w nieskończoność. Odpowiedź Tomaszkiewicza na takie trendy jest prosta.
„To bardzo proste. Nie mielibyśmy go w naszych grach. W ogóle”.
„Specjalista sieciowy. Odwieczny maniak zombie. Kawowy ninja. Przyjazny dla hipsterów analityk.”
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie