27 lipca, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Raport wyników Fisker (FSR) za trzeci kwartał 2023 r

Raport wyników Fisker (FSR) za trzeci kwartał 2023 r

  • Fisker, startup zajmujący się pojazdami elektrycznymi, zanotował w poniedziałek stratę za trzeci kwartał, która była większa, niż oczekiwała Wall Street.
  • Spółka podała, że ​​w trzecim kwartale dostarczyła jedynie około 1100 elektrycznych SUV-ów marki Ocean.
  • Stwierdzono jednak, że dostawy przyspieszyły od końca kwartału – w październiku dostarczono ponad 1200 statków Ocean, a „setki” kolejnych są obecnie w drodze do klientów.

Fisker rozpoczyna dostawy pojazdu elektrycznego Ocean SUV w drugim kwartale 2023 roku.

Dzięki uprzejmości: Fisker

Fisker, start-up zajmujący się pojazdami elektrycznymi, w poniedziałek zaobserwował stratę w trzecim kwartale, która była większa niż oczekiwała Wall Street, i podał, że w trzecim kwartale dostarczył jedynie około 1100 elektrycznych SUV-ów marki Ocean.

Stwierdzono jednak, że dostawy przyspieszyły od końca kwartału – w październiku dostarczono ponad 1200 statków Ocean, a „setki” kolejnych są obecnie w drodze do klientów.

Zaraz po tej wiadomości akcje Fisker spadły o ponad 10% w notowaniach po godzinach.

Firma podała, że ​​w trzecim kwartale wraz ze swoim partnerem produkcyjnym, Magna International, zbudowała 4725 samolotów Oceans i dostarczyła klientom 1097 egzemplarzy. Fisker wyprodukował 1022 Oceany w drugim kwartale 2023 roku.

„Szybko rozbudowujemy naszą infrastrukturę dostaw, aby obsługiwać większe wolumeny dostaw naszego flagowego produktu do naszych lojalnych klientów” – oznajmił w oświadczeniu dyrektor generalny Henrik Fisker. „Nabieramy dynamiki i w październiku dostarczyliśmy więcej mieszkań niż w całym trzecim kwartale.”

W oświadczeniu z 26 września firma podała, że ​​spodziewa się dostarczać 300 oceanów dziennie do końca 2023 roku.

Wiadomość ta pojawiła się w ramach wyników finansowych Fiskera za trzeci kwartał raport Poniedziałek.

Zobacz listę…

Akcje Fisker spadły po wynikach za trzeci kwartał.

Strata netto Fiskera w tym kwartale wyniosła 91 milionów dolarów, czyli 27 centów na akcję, czyli więcej niż 19 centów oczekiwali analitycy z Wall Street w ankiecie przeprowadzonej przez LSEG, wcześniej znaną jako Refinitiv.

READ  Zyski Berkshire Hathaway rosną, ale Warren Buffett ubolewa nad brakiem dobrych ofert

Przychody za ten okres wyniosły 71,8 mln dolarów. Wall Street spodziewała się przychodów w wysokości 109 mln dolarów, ale CNBC nie porównała zgłoszonych przychodów z oczekiwaniami ze względu na słabe relacje analityków.

Rok temu Fisker odnotował stratę netto w wysokości 149,3 mln dolarów, czyli 49 centów na akcję, przy przychodach w wysokości około 14 000 dolarów.

Na dzień 30 września Fisker miał w kasie 625 mln dolarów w gotówce i ich ekwiwalentach w porównaniu z 521,8 mln dolarów na 30 czerwca. Producent samochodów elektrycznych pozyskał dodatkowe 300 milionów dolarów dzięki emisji obligacji zamiennych w lipcu i kolejne 150 milionów dolarów we wrześniu.

Fisker nie zaktualizował od razu swoich wytycznych dotyczących produkcji na cały rok. W sierpniu spółka podała, że ​​spodziewa się, że do końca roku Magna zbuduje od 20 000 do 23 000 Oceanów w swoim zakładzie produkcyjnym kontraktowym w Austrii.

Fisker pierwotnie planował opublikować wyniki za trzeci kwartał w zeszłym tygodniu, przed otwarciem rynków w USA 8 listopada. Ale nagle zdecydował się ogłosić wyniki za trzeci kwartał. Opóźniony W swoim raporcie tego samego ranka stwierdzono, że odejście głównego księgowego 27 października i powołanie nowego 6 listopada „opóźniło ukończenie sprawozdań finansowych i powiązanych ujawnień”.

Fisker nie wyjaśniła powodu odejścia swojego głównego księgowego.

Jak wynika z dokumentów urzędowych, Burkhard Honke, dyrektor ds. technologii w firmie Fisker, również odszedł z firmy pod koniec października „z powodów osobistych”. Depozyt. 3 listopada firma mianowała na to stanowisko Davida Kinga, starszego inżyniera, który wcześniej kierował zespołem inżynierów nadwozi pojazdów.