20 maja, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Popyt na nowego iPada Pro będzie prawdopodobnie niski z dwóch powodów: TrendForce

Popyt na nowego iPada Pro będzie prawdopodobnie niski z dwóch powodów: TrendForce

Można się spodziewać, że wprowadzenie pierwszych wyświetlaczy OLED i ultracienkiej obudowy doprowadzi do dużego popytu na iPada Pro, ale nowe prognozy firmy TrendForce, zajmującej się badaniem rynku, sugerują, że w rzeczywistości może on być niższy niż w zeszłym roku.

Firma spodziewa się, że łączna wielkość dostaw najnowszych modeli iPada Pro „osiągnie zaledwie 4,5–5 milionów sztuk w 2024 r.” – a w 2023 r. liczba ta spadnie. Podaje dwa powody tego pesymistycznego obrazu…

Nowe modele iPada Pro – chip OLED i cieńszy M4

Kiedy Apple ogłosił wczoraj nowe modele iPada Pro, wprowadzono trzy główne ulepszenia w stosunku do poprzednich wersji:

  • Kształt jest cieńszy
  • Ekrany OLED
  • Układ M4

Popyt będzie prawdopodobnie stosunkowo niski

TrendForce szacuje, że całkowity popyt na iPada Pro w tym roku wyniesie od 4,5 do 5 milionów sztuk, co w rzeczywistości oznacza spadek popytu z roku na rok, pomimo nowych funkcji.

Firma podaje dwa powody, pierwszym jest cena. Nowe modele mają cenę początkową wyższą o 200 dolarów (aczkolwiek mają dwukrotnie większą pojemność) i dodatkowo wymagają zupełnie nowej klawiatury Magic Keyboard i akcesoriów Apple Pencil Pro. To składa się na całkowity koszt aktualizacji bardzo ukochany.

Ale drugim czynnikiem jest premiera 13-calowego iPada Air. Powiedziałem wcześniej, że uważam to za ogromną wiadomość.

Po raz pierwszy nabywcy iPadów nie muszą już płacić za funkcje Pro, których nie potrzebują tylko po to, aby uzyskać większy ekran.

TrendForce zgadza się.

Wprowadzenie 13-calowego iPada Air może zmniejszyć zainteresowanie konsumentów, wpływając na popyt na inne modele [including the new iPad Pro].

Ale Apple nadal przejmie połowę rynku

Firma twierdzi, że choć popyt może być niższy, niż niektórzy się spodziewają, ogólna wielkość rynku iPadów OLED jest niewielka, więc Apple przejmie około połowy tego rynku.

Oczekuje się, że w 2024 r. łączna liczba dostaw tabletów AMOLED wyniesie około 9 milionów sztuk, co będzie stanowić około 7% rynku tabletów.

zdjęcie: jabłko