Ma powstać linia kolei dużych prędkości łącząca stolicę Polski, Warszawę, z miastami Lacjum i Wrocławiem.
Ambitny projekt obejmuje łącznie 140 kilometrów torów i cztery kilometry tuneli.
Ambitna wizja Polski zakłada budowę zupełnie nowego „megalotniska” pomiędzy stolicą a Łodzią, które będzie pełniło funkcję centralnego punktu tranzytowego.
Plan wzbudził jednak kontrowersje, a niektórzy eksperci ostrzegają, że plany dotyczące nowego lotniska mogą być mniej wykonalne w erze po Covid.
Polski rząd stwierdził, że projekt jest nadal opłacalny finansowo i podkreślił potencjał lotniska jako węzła komunikacyjnego zarówno dla ruchu towarowego, jak i pasażerskiego.
Prezydent RP Andrzej Duda określił go mianem „jednego z najważniejszych projektów, jakie Polska zrealizuje w XXI wieku”.
Duda dodał: „Musimy iść do przodu i nasz kierunek to CPK.
„Druga Rzeczpospolita zbudowała swoją Gdynię, port, miasto i stocznię, na piasku z małej wioski rybackiej. Teraz mamy projekt… budowy jednego z największych lotnisk i systemów komunikacyjnych nie tylko w Europa, ale na świecie. Czy tego potrzebujemy? Tak!”
Swój sprzeciw wobec planu wyraził już wcześniej Michał O'Leary, dyrektor generalny Ryanair, największej polskiej linii lotniczej pod względem liczby pasażerów.
„Muzyk. Miłośnik kawy. Oddany badacz jedzenia. Webman. Namiętny guru internetu”.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35