Ligi europejskie wspierają sprzedaż zagranicznych transmisji dla pięciu zimowych i czterech letnich obiektów piłkarskich.
- RFP poszukuje od 5 mln $ do 20 mln $ na cykl od 2021 do 2024
- Irlandzki Danske Bank Premiership, Swiss Super League i słowacka Fortuna Liga składają oferty zimowe
- Lato kazachskiej Premier League, łotewskiej Wirsliki i norweskich pakietów Elitzerian
Liga Europejska, organizacja Kontynentalnej Ligi Piłki Nożnej, wysłała prośby o programy (RFP), które zawierają prawa do transmisji zagranicznych, zebrane dla dziewięciu różnych aktywów piłkarskich.
Sportigo powiedział, że RFP połączyło siły z pomocą agencji Octagon, aby zapewnić prawa do meczów między wrześniem 2021 a grudniem 2024, które ligi europejskie spodziewają się przynieść od 5 do 20 milionów dolarów.
Ruch ten nastąpił po tym, jak ligi europejskie z powodzeniem skompilowały prawa do danych dla ośmiu aktywów piłkarskich w 2017 w ramach scentralizowanej umowy z Genius Sports, Sportrador i States Performance, którą podpisał później w 16 ligach.
Obecnie europejskie ligi przyznały międzynarodowe prawa do transmisji dziewięciu różnym topowym aktywom, w tym duńskiej Superlice, polskiej ekstraklasie, Danske Bank Premiership w Irlandii Północnej, Fortune League na Słowacji i szwajcarskiej Super League. Tabele.
Punktem kulminacyjnym oferty są cztery letnie ligi: islandzka Top Football League, kazachska Premier League, Wirslica na Łotwie i Elite Serbian w Norwegii.
W programie uwzględniono łącznie ponad 1500 meczów, w tym skróty, archiwa, prawa dostępu do radia, statku / powietrza i wiadomości. Nie uwzględniono praw do transmisji danych i zakładów, większość z nich jest objęta umową z 2017 roku.
Według Sport Business ligi europejskie mają tendencję do dodawania większej ilości zasobów do oferty w przyszłych procesach sprzedaży i chcą promować „elastyczne plany dystrybucji treści”, aby więcej konkurencji było emitowane na różnych platformach, aby otworzyć więcej regionów.
„Połączenie lig zimowych i letnich daje nieprzerwaną piłkę nożną” przez cały rok i więcej możliwości dla międzynarodowych graczy, aby podążać za kibicami, nawet podczas przechodzenia między ligami – powiedział Chris Gerstel, szef rozwoju biznesowego Ligi Europejskiej.
„Kiedy te ligi oddzielnie komercjalizują swoje prawa zagraniczne, mamy nadzieję, że tradycyjni i nowi gracze medialni będą cenić te prawa bardziej niż w przeszłości”.
„Muzyk. Miłośnik kawy. Oddany badacz jedzenia. Webman. Namiętny guru internetu”.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35