Trzydniowy test na torze Sakhir International Circuit był dwukrotnie przerywany z powodu utraty osłony drenażowej przed zakrętem 11 toru.
Wynika to z doskonałej aerodynamiki podpodłogowej nowych maszyn z efektem gruntu, która wywiera nacisk na odpływy i ich betonowe otoczenie, gdy w określonych miejscach przejeżdżają po nich samochody.
W tym konkretnym miejscu toru w Bahrajnie linia wyścigowa stosowana przez kierowców obejmuje kołysanie się w prawo, aby dostać się do lewego zakrętu, aby móc poszerzyć zakręt i osiągnąć większą prędkość, jednocześnie zmniejszając ciśnienie w oponach na tym stadionie wymagającym dużej energii. I jego powierzchnia ścierna do podgrzewania opon.
Linia ta prowadzi ich prawie całkowicie do barierek zbliżających się do zakrętu 11, mijając brzegi, zanim kierowcy w końcu ruszą do przodu, aby pokonać przedostatni zakręt sektora centralnego.
Pod koniec pierwszej sesji drugiego dnia testów pokrywa drenażu podniosła się tak wysoko, że Charles Leclerc i kierowca Mercedesa Lewis Hamilton podążali za swoim przyszłym kolegą z zespołu Ferrari.
Po zakończeniu napraw nadzorowanych przez dyrektora wyścigowego FIA Formuły 1 Nielsa Vetticha, które ostatecznie doprowadziły do 90-minutowego opóźnienia, drugi dzień został wznowiony drugą sesją, która rozpoczęła się godzinę wcześniej niż planowano, aby zespoły mogły nadrobić stracony czas.
Następnie trzeciego dnia w piątek, zaledwie 27 minut przed sesją otwierającą, drenaż w zakręcie 11 został ponownie wchłonięty, gdy Sergio Perez z Red Bulla przejechał barierki najazdowe.
Spowodowało to podobne opóźnienie wynoszące godzinę i 15 minut przed ostatnim dniem wznowienia przedsezonowego z nowym rozkładem jazdy, aby samochody mogły jeździć bez planowanej przerwy aż do przewidywanej godziny rozpoczęcia o 19:00.
Problemy z drenażem spowodowały jedyną prawdziwą przerwę w testach, a trzecia taka przerwa miała miejsce pod koniec drugiego dnia i polegała na planowanym sprawdzeniu różnych systemów rozrządu stosowanych w Formule 1 i FIA.
Sędzia wyścigu i kontrola naprawiają poluzowany korek spustowy
Fotografia: Simon Galloway / Zdjęcia sportów motorowych
Ponieważ jednak Formuła 1 pozostanie w Bahrajnie na pierwszym wyścigu w 2024 roku w przyszłym tygodniu, kwestia potencjalnego bojkotu przez banki pierwszej znaczącej akcji sezonu jest poważnym problemem dla wszystkich zainteresowanych stron w mistrzostwach.
Zaledwie trzy miesiące po powrocie Formuły 1 do Las Vegas, który rozpoczął się chaotycznie – dla Ferrari po tym, jak większość podwozia i silnik samochodu Carlosa Sainza z 2023 roku uległy zniszczeniu w wypadku – mają miejsce kosztowne okoliczności, gdy beton przywraca nakrętkę zaworu wodnego w bolidzie słynna droga miasta. Taśma się zepsuła, a okładka też została wyssana.
Motorsport.com dowiedział się, że po zakończeniu testów w Bahrajnie w piątek wykonawcy torów wypełnią betonem kanalizację wokół toru, próbując uniknąć problemu podnoszenia pokrywy podczas Grand Prix w przyszłym tygodniu.
Rozwiązanie to można wdrożyć, ponieważ długoterminowa prognoza pogody nie wskazuje na deszcz w weekend – jest to problem, z którym ze skutkiem zeszły zespoły Formuły 2 i Formuły 3 podczas testów tutaj zaledwie dwa tygodnie temu.
Sugerowano jednak, że istnieją alternatywne sposoby uniknięcia problemu, które również są oceniane w tym samym czasie.
Rozumie się, że FIA analizuje nagrania z testów, poprzednie wyścigi Formuły 1 i wydarzenia testowe w Bahrajnie, aby sprawdzić, czy kierowcy częściej niż kiedyś przekraczają limity toru na zakręcie nr 11.
Oglądając ponownie okrążenie Maxa Verstappena, które zdobyło pole position podczas zawodów w Bahrajnie w 2023 r., jasne jest, że ta linia była używana wcześniej, a nie przyjęta do testu w 2024 r.
Organ zarządzający, który bierze udział w testach w charakterze doradczym, a nie egzekwowania jakichkolwiek przepisów, mógłby również zdecydować o przerysowaniu i przesunięciu granicy białego toru w tym miejscu na przyszłotygodniowe Grand Prix, co oznaczałoby, że kierowcom w ogóle nie będzie można go przekraczać.
Podobne rozwiązanie zastosowano podczas Grand Prix Kataru 2023, kiedy opony Pirelli nie wytrzymywały przy dużych prędkościach wielokrotnych uderzeń od niektórych barier.
„Irytująco skromny pionier internetu. Miłośnik Twittera. Kujon od piwa. Badacz bekonów. Praktyk kawy”.
More Stories
Patriots wybrali Jacoby’ego Brissetta na swojego początkowego rozgrywającego zamiast Drake’a Maya
Siedem wielkich transakcji, które chcielibyśmy zobaczyć przed otwarciem sezonu NFL
Zac Taylor z Bengals – Wcześnie rozmawialiśmy o sytuacji Ja’Marr Chase