22 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Odpływy Bahrajnu zostaną wypełnione betonem na czas pierwszego wyścigu F1 2024

Trzydniowy test na torze Sakhir International Circuit był dwukrotnie przerywany z powodu utraty osłony drenażowej przed zakrętem 11 toru.

Wynika to z doskonałej aerodynamiki podpodłogowej nowych maszyn z efektem gruntu, która wywiera nacisk na odpływy i ich betonowe otoczenie, gdy w określonych miejscach przejeżdżają po nich samochody.

W tym konkretnym miejscu toru w Bahrajnie linia wyścigowa stosowana przez kierowców obejmuje kołysanie się w prawo, aby dostać się do lewego zakrętu, aby móc poszerzyć zakręt i osiągnąć większą prędkość, jednocześnie zmniejszając ciśnienie w oponach na tym stadionie wymagającym dużej energii. I jego powierzchnia ścierna do podgrzewania opon.

Linia ta prowadzi ich prawie całkowicie do barierek zbliżających się do zakrętu 11, mijając brzegi, zanim kierowcy w końcu ruszą do przodu, aby pokonać przedostatni zakręt sektora centralnego.

Pod koniec pierwszej sesji drugiego dnia testów pokrywa drenażu podniosła się tak wysoko, że Charles Leclerc i kierowca Mercedesa Lewis Hamilton podążali za swoim przyszłym kolegą z zespołu Ferrari.

Po zakończeniu napraw nadzorowanych przez dyrektora wyścigowego FIA Formuły 1 Nielsa Vetticha, które ostatecznie doprowadziły do ​​90-minutowego opóźnienia, drugi dzień został wznowiony drugą sesją, która rozpoczęła się godzinę wcześniej niż planowano, aby zespoły mogły nadrobić stracony czas.

Następnie trzeciego dnia w piątek, zaledwie 27 minut przed sesją otwierającą, drenaż w zakręcie 11 został ponownie wchłonięty, gdy Sergio Perez z Red Bulla przejechał barierki najazdowe.

Spowodowało to podobne opóźnienie wynoszące godzinę i 15 minut przed ostatnim dniem wznowienia przedsezonowego z nowym rozkładem jazdy, aby samochody mogły jeździć bez planowanej przerwy aż do przewidywanej godziny rozpoczęcia o 19:00.

Problemy z drenażem spowodowały jedyną prawdziwą przerwę w testach, a trzecia taka przerwa miała miejsce pod koniec drugiego dnia i polegała na planowanym sprawdzeniu różnych systemów rozrządu stosowanych w Formule 1 i FIA.

Sędzia wyścigu i kontrola naprawiają poluzowany korek spustowy

Fotografia: Simon Galloway / Zdjęcia sportów motorowych

Ponieważ jednak Formuła 1 pozostanie w Bahrajnie na pierwszym wyścigu w 2024 roku w przyszłym tygodniu, kwestia potencjalnego bojkotu przez banki pierwszej znaczącej akcji sezonu jest poważnym problemem dla wszystkich zainteresowanych stron w mistrzostwach.

Zaledwie trzy miesiące po powrocie Formuły 1 do Las Vegas, który rozpoczął się chaotycznie – dla Ferrari po tym, jak większość podwozia i silnik samochodu Carlosa Sainza z 2023 roku uległy zniszczeniu w wypadku – mają miejsce kosztowne okoliczności, gdy beton przywraca nakrętkę zaworu wodnego w bolidzie słynna droga miasta. Taśma się zepsuła, a okładka też została wyssana.

Motorsport.com dowiedział się, że po zakończeniu testów w Bahrajnie w piątek wykonawcy torów wypełnią betonem kanalizację wokół toru, próbując uniknąć problemu podnoszenia pokrywy podczas Grand Prix w przyszłym tygodniu.

Rozwiązanie to można wdrożyć, ponieważ długoterminowa prognoza pogody nie wskazuje na deszcz w weekend – jest to problem, z którym ze skutkiem zeszły zespoły Formuły 2 i Formuły 3 podczas testów tutaj zaledwie dwa tygodnie temu.

Sugerowano jednak, że istnieją alternatywne sposoby uniknięcia problemu, które również są oceniane w tym samym czasie.

Rozumie się, że FIA ​​analizuje nagrania z testów, poprzednie wyścigi Formuły 1 i wydarzenia testowe w Bahrajnie, aby sprawdzić, czy kierowcy częściej niż kiedyś przekraczają limity toru na zakręcie nr 11.

Oglądając ponownie okrążenie Maxa Verstappena, które zdobyło pole position podczas zawodów w Bahrajnie w 2023 r., jasne jest, że ta linia była używana wcześniej, a nie przyjęta do testu w 2024 r.

Organ zarządzający, który bierze udział w testach w charakterze doradczym, a nie egzekwowania jakichkolwiek przepisów, mógłby również zdecydować o przerysowaniu i przesunięciu granicy białego toru w tym miejscu na przyszłotygodniowe Grand Prix, co oznaczałoby, że kierowcom w ogóle nie będzie można go przekraczać.

Podobne rozwiązanie zastosowano podczas Grand Prix Kataru 2023, kiedy opony Pirelli nie wytrzymywały przy dużych prędkościach wielokrotnych uderzeń od niektórych barier.

Przeczytaj także: