Właśnie wtedy, gdy metaverse w większości zniknął z nagłówków gazet, wygląda na to, że gorąca plotka o wprowadzeniu nowego produktu ma go przywrócić. Dzisiaj porozmawiajmy o tym, co wydarzyło się w świecie VR i rzeczywistości mieszanej od czasu, gdy go opuściliśmy i czy Apple może znaleźć główne zastosowania dla swojego zestawu słuchawkowego poza grami, które do tej pory zidentyfikował.
W poniedziałek rozpoczyna się konferencja Apple Worldwide Developers Conference. W przeciwieństwie do większości lat, kiedy nadchodzące aktualizacje oprogramowania zdominowały myśl przewodnią, w tym roku oczekuje się, że sprzęt zajmie centralne miejsce. Mówi się, że po ponad siedmiu latach rozwoju Apple przygotowuje się do zaprezentowania Reality Pro, zestawu słuchawkowego o wartości około 3000 USD, który ma służyć do różnych zastosowań związanych z produktywnością. (Apple prawie na pewno nie użyje „metaverse” w żadnych materiałach marketingowych, chociaż może to być odpowiednie dla tych z nas, którzy piszą o przestrzeni kosmicznej).
według BloombergMarka GormanaReality Pro, który przez całą swoją karierę pracował w branży reportażowej, zapewni między innymi prawie wszystkie możliwe do wyobrażenia szczegóły dotyczące urządzenia, połączeń VR FaceTime, wciągającego wideo i zewnętrznego monitora dla podłączonych komputerów Mac. Ale od stycznia Gurman informuje, że firma nie odkryła jeszcze „aplikacji zabójcy” dla tego urządzenia – eksperyment wystarczająco przekonujący, aby uzasadnić wysoką cenę. I Jazda na co dzień.
Entuzjazm dla niektórych rodzajów doświadczeń cyfrowych ucichł
Podczas gdy raporty dotyczące rzeczywistości wirtualnej często koncentrują się na średnich wartościach sprzedaży, można argumentować, że większe znaczenie powinny mieć dane dotyczące użytkowania. ostatni rok , dziennik „Wall Street Wspomniałem, że sześć miesięcy po zakupie, Ponad połowa słuchawek Meta za 400 USD nie jest już używana – świadectwo tego, jak szybko zanika nowość doświadczenia. (A może jak szybko kumulują się niedogodności związane z korzystaniem z urządzenia).
Minęły prawie dwa lata, odkąd Mark Zuckerberg ogłosił w wywiadzie ze mną, że firma o nazwie Facebook skoncentruje się na budowaniu metawszechświata. Półtora roku po wybuchu pandemii, kiedy setki milionów ludzi wciąż znajdują się bliżej swoich domów i z dala od biurek, ten ruch był idealnie wymierzony w czasie. W tamtych czasach czaty wideo i rozrywka cyfrowa były jedynymi rzeczami, które łączyły nas z innymi ludźmi. Nie było zbyt daleko, aby założyć, że w końcu sprzęt i oprogramowanie nowej generacji radykalnie poprawią te doświadczenia i będą kontrolować więcej naszego czasu, tak jak to zrobili.
Jednak od 2021 r. wiele się zmieniło. W miarę jak świat stopniowo się otwiera, entuzjazm dla niektórych rodzajów cyfrowych doświadczeń osłabł. Zoom, który służył jako swego rodzaju wyznacznik wiary inwestorów w produktywność opartą na Internecie, osiągnął szczytową cenę 559 USD za akcję w październiku 2020 r. — a dziś jest notowany na poziomie 67,83 USD. Duże zainteresowanie wzbudziły rozległe i wzajemnie połączone światy Roblox i epickie gry Fortnite, ale uparcie pozostają doświadczeniami dwuwymiarowymi. (Akcje Roblox są teraz warte mniej niż jedną trzecią ceny szczytowej).
Facebook, który był tak zdeterminowany, by przewodzić tej obiecującej zmianie platformy, że zmienił nazwę na Meta, ma dziś prawie 80 procent rynku dzięki zestawom słuchawkowym Quest i Quest Pro, Według firmy badawczej IDC. Ale sprzedaż słuchawek spadła o 54,4 procent rok do roku, agencji Reutera Poinformowałem dzisiaj, że przychody z działu Meta Reality Labs spadły o 50 procent w ostatnim kwartale w porównaniu z rokiem poprzednim.
uruchom… uruchom.. zdejmij 1500 $ Meta Quest Pro Celem w zeszłym roku było rozszerzenie rynku słuchawek poza zastosowania związane z grami, które stanowią większość czasu, jaki ludzie z nimi spędzają. Jednak szacunki dotyczące sprzedaży wskazują, że reakcja na takie funkcje, jak wirtualne komputery stacjonarne i sale konferencyjne w wirtualnej rzeczywistości, była słaba. (We wczesnym odcinku twardy widelecI Spotkaliśmy się w sali konferencyjnej wirtualnej rzeczywistości; Pamiętam to doświadczenie przede wszystkim ze względu na to, jak trudno było przeprowadzić konfigurację dla wszystkich.)
Jednym z wielkich darów obsesji na punkcie sztucznej inteligencji w ciągu ostatnich sześciu miesięcy jest to, że pokazała nam ona wyraźnie dzisiaj, jak to jest z konsumentami W rzeczywistości Podniecać się czymś. ChatGPT to produkt, którym ludzie rzucają we mnie w życiu codziennym, zanim dowiedzą się, że jestem komunikatorem technicznym; około siedmiu miesięcy po uruchomieniu, 12 procent Amerykanów używało go już w pracy. Jest coś bardzo zabawnego w tym, że po wydaniu miliardów dolarów na wzmacnianie rzeczywistości wirtualnej i kryptowaluty, produktem, który po raz kolejny przykuł uwagę świata, było pole tekstowe.
Wszystko to ma na celu stwierdzenie: Apple wyciął tutaj swoją pracę. Krótkoterminowe ambicje firmy są ostrożnie strzeżone. („Początkowo miała nadzieję, że uda jej się sprzedać około 3 milionów sztuk rocznie, ale zawęziła te szacunki do około 1 miliona sztuk, a następnie do 900 000 sztuk” — mówi Gorman. Wspomniałem o zeszłym miesiącu. „Dla porównania, firma sprzedaje ponad 200 milionów iPhone’ów rocznie”). Ostatecznie jednak firma wyobraża sobie świat, w którym pracownicy umysłowi noszą takie słuchawki przez cały dzień.
Tylko dzięki ciągłej iteracji sprzęt firmy może w końcu się przebić
Nie będzie to możliwe w najbliższym czasie. Słuchawki brzmią zbyt nieporęcznie, żywotność baterii jest zbyt krótka, a zgłoszony projekt jest zbyt obciążony oczywistymi kompromisami, aby spodobać się wszystkim, z wyjątkiem najbardziej entuzjastycznych wczesnych użytkowników. To, wraz z brakiem zabójczej aplikacji, sugeruje, że Reality Pro przyniesie korzyści Apple bardziej jako powód do zachęcenia klientów do strefy demonstracyjnej w sklepach detalicznych firmy niż jako firma obejmująca iPhone’a.
Tymczasem Meta będzie naciskać na dolną część rynku. Firma poinformowała dzisiaj, że Meta Quest 3 trafi do sprzedaży tej jesieni w cenie 500 USD, z mocniejszym procesorem, ulepszonym ekranem i smuklejszą konstrukcją. (Firma obniżyła również cenę zestawu słuchawkowego Quest 2 o 100 USD). Dopiero okaże się, czy Meta lub Apple mogą rozwiązać tendencję konsumentów, którzy kupili urządzenia, aby wrzucić je do szuflady i zapomnieć o nich. (Moją skromną prośbą jest, aby którakolwiek z firm przeprowadziła czat VR Tak przekonujące, jak to, co Google robi z wyświetlaczami pola świetlnego Project Starline.)
Wszystko to powiedziawszy: poniedziałek nie byłby czasem na ocenę, czy Apple odniosło sukces, czy porażkę. I nie będzie to dzień, w którym Reality Pro trafi do sprzedaży. Od iPhone’a po Apple Watch, premiery wersji 1.0 często wiążą się z oczywistymi ograniczeniami. Tylko dzięki ciągłej iteracji — i wsparciu zewnętrznych programistów — sprzęt firmy w końcu się rozpada. Z zakupem Apple Watch czekałem aż do serii 5, pierwszego modelu z zawsze włączonym wyświetlaczem. Dziś nie wyobrażam sobie nie mieć tego urządzenia na nadgarstku. W zeszłym roku dywizja zarobiła 41 miliardów dolarów. Byłem tam.
Jeśli ChatGPT nie stanie się świadomy, miną prawdopodobnie cztery lata lub więcej, zanim jakakolwiek firma będzie w stanie sprostać technicznym i kreatywnym wyzwaniom niezbędnym do zapoczątkowania prawdziwej transformacji platformy opartej na VR. Ale choć pod pewnymi względami metaverse jest rozczarowujący, przyrostowe ulepszenia z roku na rok są oczywiste dla każdego, kto chce spojrzeć.
Bez względu na przeszkody, które musi pokonać, Apple zazwyczaj w końcu otrzymuje sprzęt. W poniedziałek należy pamiętać, że w tym przypadku koniec jest jeszcze daleko.
„Specjalista sieciowy. Odwieczny maniak zombie. Kawowy ninja. Przyjazny dla hipsterów analityk.”
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie