15 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Microsoft dostosowuje swój generator obrazów AI do trendu plakatów z psami Disneya

Bądź na bieżąco dzięki bezpłatnym aktualizacjom

Microsoft ulepszył swoje narzędzie do generowania obrazów AI po tym, jak pojawiły się obawy dotyczące wirusowego trendu w mediach społecznościowych, w ramach którego użytkownicy tworzyli realistyczne plakaty z filmów Disneya przedstawiające swoje psy, podkreślając szersze problemy związane z prawami autorskimi w branży.

Logo Disneya było widoczne na ilustracjach zaprojektowanych przez Microsoft Bing Image Creator, które następnie zostały opublikowane na TikToku i Instagramie. Zdjęcia przedstawiały ludzkie zwierzaki wzorowane na plakatach stworzonych przez Disneyowskie studio Pixar, co skłoniło influencerów do zachęcania innych do szturchania narzędzia AI w celu stworzenia własnych wersji.

Po zgłoszeniu zastrzeżeń zablokowano możliwość wprowadzenia terminu „Disney” do narzędzia do tworzenia obrazów, a użytkownikom wyświetlił się ekran informujący, że twierdzenie – wyszukiwane hasła używane do kierowania sztuczną inteligencją – jest sprzeczne z jej zasadami. Jedna z osób zaznajomionych z podejściem Disneya zauważyła, że ​​gigant medialny zgłaszał obawy dotyczące naruszenia praw autorskich lub własności intelektualnej.

Od tego czasu narzędzie zostało zmodyfikowane, aby umożliwić użycie terminu Disneya, ale tekst i logo na obrazach wygenerowanych przez sztuczną inteligencję nadal przypominają te na oryginalnych obrazach, co widać na powyższym plakacie filmu. odważny. Zawiera wymieszaną, ale wciąż podobną wersję oryginalnego logo, ale na przykład z błędami ortograficznymi lub rozmazaną czcionką, jak na powyższym obrazku przedstawiającym psa.

„Reprodukowanie logo Disneya stanowi jawne naruszenie znaku towarowego. Myślę, że dlatego sztuczna inteligencja pomyliła logo” – powiedział Andrew White, partner w firmie prawniczej Mathys & Squire zajmującej się prawem własności intelektualnej.

Dodał, że istnieje „nierozwiązana kwestia” dotycząca tego, czy modele sztucznej inteligencji były szkolone na treściach Disneya, a także czy odtwarzały materiały chronione prawem autorskim.

„W tym przypadku byłoby to prawdopodobnie zabawniejsze niż próba przekazania obrazów do filmu lub animacji, ale byłby to ogromny problem” – dodał White. „Z punktu widzenia PR Disney może wydawać się cienka granica uciekać się do czegoś „dla zabawy, która ostatecznie podnosi jej rangę w porównaniu z czymś, co w rzeczywistości jest antykonkurencyjne”.

We wrześniu Microsoft zobowiązał się wziąć odpowiedzialność prawną za wszystkich klientów biznesowych korzystających z programów Word, PowerPoint i narzędzi programistycznych, którzy otrzymują skargi dotyczące naruszenia praw autorskich w związku z materiałami wyprodukowanymi przez produkty firmy oparte na sztucznej inteligencji. Inne duże firmy technologiczne korzystające z generatywnej sztucznej inteligencji, w tym Adobe i OpenAI, oferują podobne zabezpieczenia.

Konta influencerów w mediach społecznościowych instruowały obserwujących, aby wpisali takie hasła, jak „plakat filmowy inspirowany Disneyem Pixarem”, które generowałyby obrazy wykorzystujące między innymi logo giganta medialnego.

Nicola Bennett, która prowadzi konto na Instagramie swojej włoskiej firmy Greyhound Pandora Egy, Powiedziała, że ​​zrobiła zdjęcia, gdy zobaczyła, jak robią to inni na platformie mediów społecznościowych.

„Napisałam uroczy kolaż w stylu Disneya – zdjęcia są tak urocze i podobne, że nie mogę uwierzyć, że udało im się to tak szybko” – powiedziała.

Bennett stwierdziła, że ​​jej zdaniem jest to „pozytywna rzecz dla marki Disney, ale może powinna mieć własny generator”. Uświadomiła sobie też, że „teraz możesz to zrobić za darmo”. . . Może to zabrać od ludzi, którzy robią to własnymi rękami.

Firma Microsoft nie skomentowała rozmów handlowych, ale stwierdziła: „Obecnie występuje pewien poziom zmienności, który od czasu do czasu może skutkować różnymi wynikami, w miarę ciągłego ulepszania naszych systemów bezpieczeństwa. (…) Ponadto artyści, gwiazdy i organizacje mogą żądanie ograniczenia tworzenia wizerunków kojarzonych z ich nazwiskami i markami.”

Disney odmówił komentarza.

Do incydentu doszło, gdy artyści, piosenkarze, firmy medialne i wydawcy stwierdzili, że materiały chronione prawem autorskim zostały wykorzystane do opracowania produktów sztucznej inteligencji bez ich zgody i zapłaty.

W związku z pytaniami dotyczącymi danych, na których uczono podstawowe modele, toczy się kilka procesów sądowych. Dostawca obrazów stockowych, Getty Images, złożył pozew przeciwko Stability AI, twierdząc, że firma wykorzystała jego obrazy do szkolenia swojego modelu.

Dodatkowe raporty Christophera Grimesa z Los Angeles