KSW przypomniał wszystkim, że jest królem w Polsce.
Zdaniem prezesa KSW Martina Lewandowskiego, nie ma potrzeby kwalifikowania się, jeśli chodzi o popularność jego awansu w rodzimym kraju, ponieważ, jak twierdzi, przewyższa on dominującą na świecie UFC. Twierdzenie to jest poparte masową imprezą KSW Colosseum 2 na PGE Narodowym w Warszawie, w której podobno wzięło udział ponad 50 000 osób.
W tym dniu Godzina MMALewandowski został zapytany, czy KSW jest większe niż UFC w Polsce.
„To prawda” – powiedział Lewandowski. „W Polsce ludzie chcą trenować KSW. To samo słyszałem w Ameryce, niektórzy ludzie chcą trenować dla UFC. „Idę na trening UFC”. To samo dzieje się tutaj po 19 latach na rynku. Myślę, że taka jest wartość bycia liderem i pionierem na rynku, ponieważ zaczynaliśmy MMA w Polsce jeszcze przed KSW, to było prawdziwe underground. Myślę więc, że to czyni nas wyjątkowymi i szczerze mówiąc myślę, że Polska jest bardzo wyjątkowa na rynku światowym.
„Oczywiście największa jest Ameryka, ale promocja, to jak ludzie traktują zawodników, muszę powiedzieć, że to wszystko dzięki KSW, które rozpoczęliśmy 19 lat temu”.
KSW było gospodarzem pierwszej gali w 2004 roku, a dzięki mieszance rodzimych gwiazd (m.in. byłego mistrza UFC Jana Błachowicza i obecnego zawodnika kategorii lekkiej Mateusza Gamrota) polscy sportowcy (podobnie jak na świecie) stopniowo wyłaniali się jako jedna z czołowych federacji w całej Europie. legenda Strongest Man Mariusz Budzianowski i brązowy medalista olimpijski zapaśnik Damian Janikowski) oraz niezmiennie wysokie walory produkcyjne.
Zdaniem Lewandowskiego kluczem do sukcesu promocji są zawsze zawodnicy i to, co wnoszą do tabeli.
„Przede wszystkim wojownicy, rycerze, bez nich nie moglibyśmy zorganizować tak dużej imprezy i tak dużo sprzedać, bo mówimy o sprzedanych biletach, a nie o płatnościach” – powiedział Lewandowski. „To trochę, może sto mniej niż 50 000, ale zbliżamy się do 50 000, więc najpierw bohaterowie.
„Drugą rzeczą, i myślę, że najważniejszą, jest to, że od pierwszego dnia, kiedy zaczynaliśmy KSW, było dla nas bardzo ważne, aby nie tylko pozyskać najlepszych zawodników na rynku, ale także stoczyć najlepsze walki, jakie mogliśmy mieć. Czas, ale także opakowanie. Wartość produkcyjna, możesz iść na najlepsze koncerty i najlepsze walki MMA. Możesz złożyć, kiedy myślisz o wyglądzie. Myślę, że to połączenie daje ci tę wyjątkową jakość, ponieważ jesteśmy znani z tej jakości produktów od lat i myślę, że zwracamy trochę większą uwagę na drobne szczegóły, w tym reklamy. Nawet motyw, zrobiliśmy to w Koloseum, Oczywiście Koloseum powstało w Rzymie, ale rozsławili go gladiatorzy, więc postawiliśmy wszystko wokół tego wydarzenia. Wszystko jest o gladiatorach, więc chcieliśmy pokazać ludziom prawdziwy klimat Koloseum z pewnym rodzajem driftingu, gladiatorów i szalonych walk.
Po sukcesie KSW Colosseum 2 awans Lewandowskiego jest rekordzistą dwóch największych imprez MMA, jakie kiedykolwiek odbyły się w Europie, z prawie 58 000 fanów siedzących na pierwszym wydarzeniu Colosseum w 2017 roku. Ponieważ program wyraźnie przyciągnął szeroką publiczność, Lewandowski został zapytany, czy byłby zainteresowany zarezerwowaniem występu w Ameryce Północnej.
„Nie będziemy się rozwijać w USA ani walczyć o ten rynek, ponieważ jest zajęty przez trzy reklamy” – odpowiedział Lewandowski. „To trudny rynek, więc w Europie czujemy się lepiej, rozumiemy, wszyscy jesteśmy Europejczykami, więc lepsza komunikacja i zrozumienie na boisku.
„Tak, dzięki Mamedowi Khalidovowi, Mariuszowi Pudzianowskiemu, ci dwaj są bardzo znani i popularni w polskim społeczeństwie, nie tylko w Ameryce, ale także w Kanadzie, gdzie mieszkają Polacy. Więc oczywiście chodziło mi to po głowie. Jeden z Chicago Cheers Arena podszedł do mnie i do Madison Square Garden, chcą gościć KSW, ale to fajne marzenie i musimy nad tym popracować.
Jeśli chodzi o to, jak planuje kontynuować masową passę Koloseum, Lewandowski głosi cierpliwość ze względu na wysiłek logistyczny potrzebny do zorganizowania tak złożonego wydarzenia. Chociaż podoba mu się pomysł organizowania corocznego wydarzenia w Koloseum, w tej chwili nie uważa tego za realistyczne.
„[KSW International Communications Manager] Alan Murphy wpadł mi dzisiaj na szalony pomysł, żeby robić to częściej, ale rozważam sprzedaż tego 50-tysięcznego, albo tak jak zrobiliśmy to wcześniej, a planowanie zajmuje rok i pół roku, żeby właściwie wypromować to wydarzenie. . … Musimy zaangażować wszystkich, wszystkie nasze gwiazdy w promocję wydarzenia” – powiedział Lewandowski. „Moja pierwsza myśl pojawia się co cztery lata, jak igrzyska olimpijskie, bo to czyni tę imprezę wyjątkową. Ludzie czekają: „Och, nadchodzi”. Nie w tym roku, ale w przyszłym. A kiedy robisz to co roku, wychodzi to średnio. KSW robi „Colosseum 35” w czerwcu lub lipcu. Ale teraz czyni go tak wyjątkowym, że trzeba na niego czekać.
Czytaj więcej
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35