17 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Mało znana firma ma plan na zawsze zmienić smartwatche

Inteligentny zegarek Diesel On Fadelite X Mad Dog Jones Andy Boxall/Trendy cyfrowe

„Jeśli obecnie nie zajmujesz się branżą smartwatchów, zwłaszcza jako tradycyjny producent zegarków, dzięki nam możesz uzyskać odpowiedni produkt dla swojego klienta”.

powiedział Steve Prokop, współzałożyciel Mego jest offline, opisał działalność firmy, co wzbudziło moją ciekawość i podekscytowanie przyszłością inteligentnych zegarków. Rozmawiałem z Prokupem przez rozmowę wideo podczas targów CES 2024 i choć być może nie słyszałeś o Mijo Connected i prawdopodobnie nie będzie to nazwa rzeczywistego produktu, który kupisz w przyszłości, nie oznacza to, że powinien to zignorować. to jest powód.

Kontynuacja w miejscu, w którym Fossil przerwał

skamieniałość/skamieniałość

Prokup ma rozległe doświadczenie w świecie urządzeń do noszenia, pełnił funkcję prezesa ds. urządzeń w firmie Pebble, a następnie przeszedł do Fossil, gdzie pełnił funkcję wiceprezesa ds. inżynierii i starszego wiceprezesa ds. urządzeń podłączonych. Drugim współzałożycielem Mijo Connected jest Hai Nguyen, który pracował także w Fossil przy zarządzaniu produktami oraz projektach badawczo-rozwojowych. Być może nie jest zaskakujące, że firma utrzymuje relacje z firmą Fossil, powiedział mi Prokop.

„Nie jesteśmy częścią Fossil. Ale podążamy podobną ścieżką i mamy dostęp do niektórych technologii opartych na paliwach kopalnych” – powiedział, dodając, że nie jest w stanie szerzej wyjaśnić, co to dokładnie oznacza. Jest to jednak mocny znak tego, jak poważnie, Mijo Connected wybiera smartwatche. , ponieważ dalsze korzystanie z doświadczenia wieloletniego producenta zegarków i smartwatchów ma sens.

Czym więc jest Mijo Connected i dlaczego warto się tym zainteresować? Planuje zbudować platformę urządzeń do noszenia, na której ostatecznie umieści swoje nazwy niektóre znane marki luksusowe i modowe, dzięki czemu będzie mogła produkować pożądane, niepowtarzalne i modne smartwatche, które będą miały również odpowiednią technologię i oprogramowanie wspierające wygląd.

Jeśli brzmi to jak znajoma strategia, przypomina to sytuację, w której Fossil wypuścił na rynek smartwatche wraz z markami partnerskimi, takimi jak Diesel, Kate Spade i Skagen. Jednak ostatnio wycofała się z takich projektów, a Mijo Connected jest gotowy wypełnić tę pustkę.

Inteligentne zegarki dla marek modowych i luksusowych

Szczyt Montblanc 3 Andy Boxall/Trendy cyfrowe

„Nasza platforma umożliwia naszym klientom szybkie wprowadzenie na rynek zupełnie innych produktów. Na przykład marka chce wypuścić na rynek smartwatch. Nie chcą jakiejś ogólnej aplikacji – to musi być ich nazwa. Musi mieć własną markę i styl. Z zegarkiem jest tak samo, prawda. „Powinien wyglądać jak zegarek tej konkretnej firmy. To właśnie robi nasza platforma”. Prokop wyjaśnił.

„Platforma podstawowa ma całkowicie unikalny identyfikator, więc wygląd zegarka, koperta zegarka, pasek – wszystko zostało w całości zaprojektowane przez [the brand] Ponieważ zazwyczaj mają bardzo dobre zespoły projektowe, które wiedzą, jak wdrożyć styl swojej marki. To samo z aplikacją, a nawet danymi w chmurze. Ukończył.

Mijo Connected zaoferuje swoją wiedzę branżową markom, które chcą wprowadzić na rynek smartwatche (a w przyszłości inne połączone urządzenia mobilne, takie jak bezprzewodowe słuchawki douszne i inteligentne głośniki), ale nie chcą inwestować w budowanie partnerstwa z firmami zajmującymi się oprogramowaniem, producentami i przedsiębiorstwami. Następnie na własnej skórze uczymy się, jak stworzyć produkt reprezentujący markę. Według Prokupa Mijo Connected zrobi to wszystko zamiast tego i przyniesie ze sobą mnóstwo dostosowań:

„Mamy bardzo podobne podejście do tego, jak powstają tradycyjne zegarki, gdzie mechanizm jest pakowany w różne projekty i różne koperty zegarków. Moglibyśmy wybrać luksusową tytanową kopertę, moglibyśmy ją zadokować. ” [a reference to jewels set into a bezel or case] Na nich lub przejdź do stali nierdzewnej i innych stopów lub do plastiku. Jeśli ktoś chce tańsze plastikowe etui z silikonowym paskiem, to też jest dostępne na naszej platformie” – wyjaśnił.

Zakres oferowanej personalizacji i indywidualizacji oznacza, że ​​Mijo Connected rozmawia o współpracy zarówno z markami modowymi, jak i luksusowymi, w tym z niektórymi markami luksusowymi, które w przeszłości wypuściły już smartwatch. Ale co z oprogramowaniem, które będzie działać na tych nowych inteligentnych zegarkach?

A co z programem?

Zegarek Google Pixel 2 Joe Maring/Trendy cyfrowe

Na targach CES firma Mijo Connected wraz z producentem oprogramowania uruchomiła platformę smartwatchów mikroage (co wymawia się jako Micro Edge) i ujawnił, że w przyszłości będzie korzystał z systemu operacyjnego Vee Wear firmy MicroEJ. Choć możesz nie od razu rozpoznać nazwę, prawdopodobnie korzystałeś już z platformy MicroEJ na urządzeniu do noszenia, ponieważ napędza ona smartwatche produkowane przez firmę Polar w ciągu ostatnich kilku lat.

Rozmawiałem także z Samirem Haddadem, dyrektorem ds. produktu i strategii w MicroEJ, podczas targów CES 2024. Mówił o znaczeniu pełnej personalizacji również po stronie oprogramowania, aby marki mogły dostosować urządzenie do swoich potrzeb. Ujawnił również, że jedną z mocnych stron firmy jest sposób, w jaki jej technologia ułatwia dostosowywanie aplikacji Wear OS do działania na smartwatchach innych niż Wear OS. Działa już z wieloma różnymi nazwami, a ponadto nawiązał współpracę z Facerem, aby zapewnić różne tarcze zegarków.

Vee Wear wymaga małej mocy, ale nie ma to wpływu na wydajność. Obydwa są długotrwałymi problemami tanich smartwatchów, które w przeszłości mogły zniechęcić niektóre marki modowe. Smartwatche Vee Wear będą współpracować także z telefonami z systemem Android i iOS, zapewniając większą elastyczność. Czy to oznacza, że ​​Mijo Connected nie będzie oferować opcji smartwatcha z Wear OS i współpracuje tylko z MicroEJ?

„MicroEJ to świetny partner, ale mamy platformę dostępną dla zegarka RTOS, a także platformę dla Wear OS, nad którą pracujemy” – powiedział Prokup. Wybór opcji oprogramowania pokazuje, jak spełnia ono wszystkie wymagania dotyczące dostosowywania smartwatcha, wykraczające poza konstrukcję fizyczną.

Kiedy nadchodzą godziny?

Apple Watch Series 9 (na górze) i Apple Watch Series 8 Andy Boxall/Trendy cyfrowe

Obecnie w smartwatchach dominują trzy główne modele – Apple Watch Series 9, Google Pixel Watch 2 i Samsung Galaxy Watch 6 – i wszystkie są doskonałe, ale nie zawsze odpowiadają tym, którzy lubią tradycyjne zegarki lub modne zegarki chce. . Mijo Connected jest ekscytujący, ponieważ wypełnia lukę na rynku, którą Fossil pozostawił nieco otwartą, dzięki czemu marki, które chcą stworzyć smartwatch, nie muszą iść na całość i stać się firmą technologiczną.

Firma może jest nowa, ale ma z nią duże doświadczenie – i prawdopodobnie ma już dobre pojęcie o tym, co działa, a co nie, podczas tworzenia markowego smartwatcha. Powinno to dodać pewności firmom, które w przeszłości mogły unikać korzystania z produktów internetowych.

Kiedy więc Prokup spodziewa się pojawienia się pierwszych modeli?

„Nie mamy ustalonych dat premiery, ale wiesz, w tej przestrzeni, [the fourth quarter] „To coś ważnego dla wszystkich” – zasugerował Prokop, po czym dodał: „Pracujemy nad dużą premierą z marką”.

Joe Maring/Trendy cyfrowe

Mijo Connected będzie głównie firmą za Smartwatche mogą nie być nazwą, którą usłyszysz, jeśli nie jesteś „wtajemniczony”. Ale Prokup wspomniał również, że być może w pewnym momencie wypuści na rynek własny mały produkt, choć nie pod nazwą Mijo Connected.

Dałoby nam to świetne pojęcie o tym, czego możemy się spodziewać po smartwatchach w przyszłości i jak bardzo może to być transformacyjne. Może się to również zdarzyć w branży zdominowanej obecnie przez wybraną grupę marek technologicznych, które nie odpowiadają dobrze potrzebom producentów mody i zegarków. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z oczekiwaniami Mijo Connected, może to na zawsze zmienić rynek smartwatchów.

Zalecenia redaktorów