Kredyty obrazkowe: Kolekcja Świadoma
Jasne silniki Plany Wyprodukować zaledwie 9 000 samochodów elektrycznych w 2024 r., czyli tylko o 500–1000 więcej niż w 2023 r., w związku z problemem popytu na luksusowe sedany. Jeśli utrzyma tę liczbę, oznacza to, że Lucid zakończy produkcję około 10% z 90 000 samochodów elektrycznych, które miał wyprodukować i sprzedać w 2024 r., kiedy trzy lata temu wszedł na giełdę.
Rozbieżność między nowymi liczbami a pierwotnymi prognozami pokazuje, jak dużą swobodę miały firmy takie jak Lucid, aby promować odwrotne fuzje, które pomogły wielu z nich wejść na giełdę. To oznaka trudnej rzeczywistości, przed którą stoi teraz Lucid: nadal ma trudności ze znalezieniem nabywców i traci pieniądze na każdym zbudowanym przez siebie samochodzie elektrycznym.
Jasne Ogłaszać W środę planuje produkcję na 2024 r., obok wyników finansowych za ubiegły rok, w którym ogłosił, że w 2023 r. straci 2,8 miliarda dolarów. Ta skromna prognoza pojawia się zaledwie kilka dni po ogłoszeniu przez firmę Obniżyła ceny sedana Aero o 8000 dolarów.
Dyrektor generalny Peter Rawlinson spędził większą część minionego roku na rozmowach o tym, jak ważne jest usprawnienie działań sprzedażowych i marketingowych swojej firmy, wskazując jednocześnie na nadchodzący SUV Gravity jako potencjalny impuls. yE-Gravity to jeden z powodów, dla których Lucid pierwotnie spodziewał się, że w ciągu kilku krótkich lat będzie w stanie wyprodukować i wysłać 90 000 pojazdów. Faktycznie, w Punkt mocy Lucid zachwala fuzję w 2021 r. ze spółką celową, przewidując, że w 2024 r. Gravity przewyższy sprzedaż sedana Air.
Rzeczywistość jest jednak taka, że na początku istnienia Air firma Lucid borykała się z wieloma problemami związanymi z łańcuchem dostaw i produkcją, a w 2022 r. była do tego zmuszona. Aby opóźnić uwolnienie grawitacji. Firma ostatecznie zaprezentowała SUV-a w listopadzie 2023 r. i twierdzi, że planuje rozpocząć jego produkcję do końca tego roku.
Grawitacja ma duże znaczenie dla najbliższej przyszłości Lucid – tak ogłosiła firma zeszły tydzień Za zaprezentowanie SUV-a przyznano Rawlinsonowi nagrodę pieniężną w wysokości 6 milionów dolarów. Lucid pracuje nad średniej wielkości platformą, która ma konkurować z Modelem Y Tesli, ale nastąpi to najwcześniej pod koniec 2026 roku.
Są jeszcze inne rzeczy, które mogą wzmocnić firmę. Dopiero niedawno zaczął sprzedawać wersję swojego podstawowego modelu Air Pure z napędem na tylną oś, która – po ostatnich obniżkach cen – zaczyna się obecnie od mniej niż 70 000 dolarów. Rawlinson powiedział, że Lucid stanął w obliczu wyzwań technicznych na początku produkcji Air Pure, ale obecnie jest ona już na zaawansowanym etapie.
W zeszłym roku Lucid ogłosił również, że sprzedaje część technologii pojazdów elektrycznych firmie Aston Martin. Lucid w dalszym ciągu rozmawia z innymi firmami z branży motoryzacyjnej i spoza niej na temat zawarcia podobnych umów licencyjnych i dostaw tej technologii, Rawlinson powiedział w środowej rozmowie telefonicznej. Powiedział nawet, że Lucid „widzi zainteresowanie naszą technologią do zastosowania w hybrydowych pojazdach elektrycznych”.
Arabia Saudyjska, do której większość należy Lucid Motors za pośrednictwem Funduszu Inwestycji Publicznych, również zgodziła się kupić od Lucid do 100 000 samochodów elektrycznych w ciągu następnej dekady. Firma rozpoczęła wysyłkę sedanów Air do Królestwa pod koniec zeszłego roku, chociaż Rawlinson powiedział, że Lucid początkowo musiał stawić czoła „innej dynamice rynku i wyjątkowej złożoności tego rynku”, co spowolniło początkowe wdrożenie. Ale powiedział, że wszystko jest jasne.Oczekiwać[s] Dobry wzrost W the region Ten rok.”
Ta historia została zaktualizowana o szczegóły z rozmowy telefonicznej z inwestorami Lucid Motors.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii