Od czwartego kwartału ubiegłego roku firma LG Energy Solutions zmniejsza wykorzystanie fabryki w swojej polskiej fabryce w związku ze spowolnieniem popytu na pojazdy elektryczne, poinformował w piątek dyrektor firmy.
Producent baterii nie spełnił oczekiwań dotyczących kwartalnego dochodu operacyjnego w wysokości 338,2 miliarda wonów (252,7 miliona dolarów) w okresie od października do grudnia, co oznacza wzrost o 42,5 procent rok do roku, ale poniżej szacunków rynkowych na poziomie 587,7 miliardów wonów sporządzonych przez FnGuide.
W porównaniu do poprzedniego kwartału liczba operacji spadła o 53,7 proc. Kwartalna sprzedaż spadła o 6,3 procent rok do roku, do 8 bilionów wonów.
„Od połowy 2023 r. klienci w Europie zaczęli dostosowywać poziom produkcji, dlatego my dostosowujemy stopień wykorzystania mocy produkcyjnych w naszym zakładzie operacyjnym w Polsce” – powiedział Kim Kyung-hoon, szef strategii akumulatorów samochodowych w LG Energy Solutions. , powiedział podczas telekonferencji w piątek.
„To zmniejszyło poziom naszych zapasów i wpłynęło na wyniki naszej działalności” – powiedział Kim.
Kwota korekty stawki za media w polskim oddziale LG Energy Solutions nie została ujawniona. Jak wynika z dokumentów urzędowych, w trzecim kwartale ubiegłego roku ogólny stopień wykorzystania mocy produkcyjnych producenta akumulatorów w jego zakładach produkcyjnych, w tym w zakładzie w Polsce, wyniósł średnio 72,9%.
„Obecna niepewność co do sytuacji rynkowej i dodatkowe obniżki zachęt jeszcze bardziej spowolnią ożywienie popytu na pojazdy elektryczne w Europie” – powiedział Kim, dodając: „Będziemy łagodzić wpływ zmniejszonej wielkości popytu poprzez poprawę efektywności operacyjnej procesu linii produkcyjnej, wykorzystania zasobów i koszt.”
Roczny zysk operacyjny firmy LG Energy Solutions wzrósł o 78,2 procent do 2,16 biliona wonów, podczas gdy jej sprzedaż wzrosła o 31,8 procent do 33,75 biliona wonów. Zysk netto wzrósł o 110,1 procent do 1,64 biliona.
LG Energy Solutions spodziewa się w tym roku średniojednocyfrowego wzrostu sprzedaży, ponieważ szacuje się, że światowy rynek pojazdów elektrycznych wzrośnie o około 20 procent w obliczu spowolnienia w całym sektorze. Oczekuje się, że roczny wzrost amerykańskiego rynku pojazdów elektrycznych spowolni do 30 procent w 2023 r. z 57 procent.
Firma oświadczyła jednak, że utrzyma wydatki kapitałowe na tym samym poziomie, co w zeszłym roku, czyli około 10,9 biliona wonów.
Plany na ten rok obejmują przyspieszenie rozwoju tańszych ogniw akumulatorowych, takich jak akumulatory średnioniklowe NCMA (niklowo-kobaltowo-manganowo-aluminiowe) i LFP (fosforan litowo-żelazowy), a także rozpoczęcie produkcji nowego cylindra serii 46. Baterie o średnicy 46 mm.
Producent akumulatorów spodziewa się, że w 2024 r. w przypadku pojemności od 45 do 50 gigawatogodzin otrzyma dwa razy więcej ulg podatkowych niż w roku ubiegłym. Ulga podatkowa przyznana na mocy amerykańskiej ustawy o redukcji inflacji dodała w czwartym kwartale kwartalny zysk operacyjny firmy o 250,1 miliarda wonów.
Akcje LG Energy Solutions zamknęły się w piątek na giełdzie Kospi o 3,53 procent wyżej, osiągając poziom 381 000 wonów.
Autor: Shin Ha-nee [[email protected]]
„Muzyk. Miłośnik kawy. Oddany badacz jedzenia. Webman. Namiętny guru internetu”.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35