30 czerwca, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Łeb w łeb to najlepszy super-specjalny występ z przodu Thanak

Łeb w łeb to najlepszy super-specjalny występ z przodu Thanak

Ott Tanak z Hyundaia objął prowadzenie w Rajdzie Polski po tym, jak w czwartkowy wieczór na pierwszych etapach pokonał swojego kolegę z zespołu i lidera punktowego w Rajdowych Mistrzostwach Świata Thierry’ego Neuville’a.

Powrót Polski do WRC po raz pierwszy od 2017 roku rozpoczął się na trybunach bocznej Mikołajki Areny przed pełną publicznością.

Thanak zmierzył się z Adrienem Fourmaux z M-Sport i pokonał Francuza o 1,9 sekundy. Czas był na tyle dobry, że Newville wygrał o 1 sekundę, pokonując rywala o tytuł, Elfina Evansa z Toyoty, o 0,3 sekundy.

„Lubię te drogi, ale nie są łatwe i trzeba o wszystko zadbać” – powiedział Thanak pod koniec etapu, patrząc w przyszłość na piątkowy przejazd. „Musisz być całkowicie pewny wszystkiego, co cię otacza, więc jutro dowiemy się, co czujemy”.

Evans ustanowił trzeci najszybszy czas, 0,3 s przed kolegą z Toyoty, Takamoto Katsudą.

Andreas Mikkelsen po swoim trzecim starcie w sezonie w trzecim Hyundaiu i20 N zajął piąte miejsce. [+1.8s] Po wygraniu swojej eliminacji z aktualnym mistrzem świata Cale’em Rowanberą.

Elfyn Evans, Scott Martin, Toyota Gazoo Racing WRT Toyota GR Yaris Rally1

Zdjęcie: Wyścigi Toyoty

Fourmax spadł na szóste miejsce [+1.9s] Przed Rowanberą [+2.1s]Po powołaniu w ostatniej chwili do zastąpienia kolegi z zespołu Toyoty, Sébastiena Ogiera, który został zmuszony do wycofania się z zawodów po wypadku drogowym, który miał miejsce we wtorek na zakończenie imprezy.

Rowanbera, który dzisiaj wcześniej zakończył swoje zawody, uważa, że ​​po jego pośpiesznych i ograniczonych przygotowaniach do zawodów nie da się walczyć o zwycięstwo.

„Nie sądzę, że da się to wygrać, przynajmniej w uczciwy i bezpieczny sposób” – powiedziała Rowanbera. „To naprawdę denerwujące, kiedy przyjeżdżasz tutaj, aby uzyskać dobry wynik, ale jeśli nie starasz się wygrać, prowadząc samochód, to jest gówno.

READ  Polska rozszerza współpracę w zakresie SMR i dużych reaktorów: nowa energetyka jądrowa

„Tym razem nie próbuję wygrać, nie ma to sensu, we wszystkim jest za późno, dzisiejszy wieczór będzie za długi. [preparing for tomorrow’s stages]Więc nie będzie to łatwe.

Gregoire Munster z M-Sport wpadł we wściekłość na koniec etapu, gdy jego Ford Puma doznał uszkodzenia przedniej szyby od żwiru podczas upałów przeciwko Katsudzie.

„Kiedy oni [organisers] Powiedział, że podleją wodę [on the gravel] Jest tak sucho, że muszą to zrobić dobrze” – powiedział. „Moje szkło jest całkowicie nieuszkodzone, ale jeśli jutro coś się stanie, będzie gorzej”.

Grégoire Munster, Louis Louka, zespół M-Sport Ford World Rally Team Ford Puma Rally1

Grégoire Munster, Louis Louka, zespół M-Sport Ford World Rally Team Ford Puma Rally1

Zdjęcie: M-Sport

Prowadząc niehybrydową wersję Forda Pumy M-Sport, Martins Saxe pokonał biegacza WRC2 Olivera Solberga i w swoim debiucie w klasie dogonił wicemistrzów Rally1.

Solberg był liderem klasy WRC2, ale przednia szyba jego Skody również została zniszczona przez unoszący się w powietrzu żwir. Solberg był o 1,6 s szybszy od najbliższego rywala w WRC2 i kierowcy Citroena Nicolasa Griasina, a Gus Greensmith ze Skody był trzeci, 0,1 s za Griasinem.

W piątek na załogi czeka sześć etapów szutrowych oddzielonych strefą montażu opon.

Czytaj więcej: