23 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Łeb w łeb to najlepszy super-specjalny występ z przodu Thanak

Ott Tanak z Hyundaia objął prowadzenie w Rajdzie Polski po tym, jak w czwartkowy wieczór na pierwszych etapach pokonał swojego kolegę z zespołu i lidera punktowego w Rajdowych Mistrzostwach Świata Thierry’ego Neuville’a.

Powrót Polski do WRC po raz pierwszy od 2017 roku rozpoczął się na trybunach bocznej Mikołajki Areny przed pełną publicznością.

Thanak zmierzył się z Adrienem Fourmaux z M-Sport i pokonał Francuza o 1,9 sekundy. Czas był na tyle dobry, że Newville wygrał o 1 sekundę, pokonując rywala o tytuł, Elfina Evansa z Toyoty, o 0,3 sekundy.

„Lubię te drogi, ale nie są łatwe i trzeba o wszystko zadbać” – powiedział Thanak pod koniec etapu, patrząc w przyszłość na piątkowy przejazd. „Musisz być całkowicie pewny wszystkiego, co cię otacza, więc jutro dowiemy się, co czujemy”.

Evans ustanowił trzeci najszybszy czas, 0,3 s przed kolegą z Toyoty, Takamoto Katsudą.

Andreas Mikkelsen po swoim trzecim starcie w sezonie w trzecim Hyundaiu i20 N zajął piąte miejsce. [+1.8s] Po wygraniu swojej eliminacji z aktualnym mistrzem świata Cale’em Rowanberą.

Elfyn Evans, Scott Martin, Toyota Gazoo Racing WRT Toyota GR Yaris Rally1

Zdjęcie: Wyścigi Toyoty

Fourmax spadł na szóste miejsce [+1.9s] Przed Rowanberą [+2.1s]Po powołaniu w ostatniej chwili do zastąpienia kolegi z zespołu Toyoty, Sébastiena Ogiera, który został zmuszony do wycofania się z zawodów po wypadku drogowym, który miał miejsce we wtorek na zakończenie imprezy.

Rowanbera, który dzisiaj wcześniej zakończył swoje zawody, uważa, że ​​po jego pośpiesznych i ograniczonych przygotowaniach do zawodów nie da się walczyć o zwycięstwo.

„Nie sądzę, że da się to wygrać, przynajmniej w uczciwy i bezpieczny sposób” – powiedziała Rowanbera. „To naprawdę denerwujące, kiedy przyjeżdżasz tutaj, aby uzyskać dobry wynik, ale jeśli nie starasz się wygrać, prowadząc samochód, to jest gówno.

„Tym razem nie próbuję wygrać, nie ma to sensu, we wszystkim jest za późno, dzisiejszy wieczór będzie za długi. [preparing for tomorrow’s stages]Więc nie będzie to łatwe.

Gregoire Munster z M-Sport wpadł we wściekłość na koniec etapu, gdy jego Ford Puma doznał uszkodzenia przedniej szyby od żwiru podczas upałów przeciwko Katsudzie.

„Kiedy oni [organisers] Powiedział, że podleją wodę [on the gravel] Jest tak sucho, że muszą to zrobić dobrze” – powiedział. „Moje szkło jest całkowicie nieuszkodzone, ale jeśli jutro coś się stanie, będzie gorzej”.

Grégoire Munster, Louis Louka, zespół M-Sport Ford World Rally Team Ford Puma Rally1

Grégoire Munster, Louis Louka, zespół M-Sport Ford World Rally Team Ford Puma Rally1

Zdjęcie: M-Sport

Prowadząc niehybrydową wersję Forda Pumy M-Sport, Martins Saxe pokonał biegacza WRC2 Olivera Solberga i w swoim debiucie w klasie dogonił wicemistrzów Rally1.

Solberg był liderem klasy WRC2, ale przednia szyba jego Skody również została zniszczona przez unoszący się w powietrzu żwir. Solberg był o 1,6 s szybszy od najbliższego rywala w WRC2 i kierowcy Citroena Nicolasa Griasina, a Gus Greensmith ze Skody był trzeci, 0,1 s za Griasinem.

W piątek na załogi czeka sześć etapów szutrowych oddzielonych strefą montażu opon.

Czytaj więcej: