Koreańskie Koleje Narodowe ogłosiły 23 maja, że konsorcjum, które złożyło ofertę o wartości 43 mld wonów (33 mln USD), zostało wybrane do udziału w przetargu na usługi projektowe dla kolei dużych prędkości między Katowicami a Ostrawą. Przetarg rozstrzygnął w lutym br. Solidarny Port Komunikacyjny (CPK).
Polska realizuje od 2020 r. plan budowy łącznie 1800 km szybkiej kolei łączącej nowe lotnisko z głównymi miastami centralnymi. Uczestniczący w Korea National Railway Design odcinek Katowice-Ostrawa to 96-kilometrowa międzynarodowa linia kolejowa łącząca Polskę i Czechy.
W lutym 2022 roku Koreańskie Koleje Państwowe wraz z Dowa Engineering utworzyły Konsorcjum K do projektowania i nadzoru nad polską koleją dużych prędkości i przeszły przegląd przedkwalifikacyjny w konkurencji z Francji, Szwecji i renomowanych firm inżynierskich. W innych krajach.
W celu wprowadzenia koreańskiej technologii kolejowej do Europy, gdzie istnieją wysokie techniczne bariery wejścia, w kwietniu ubiegłego roku w Warszawie odbyło się Koreańsko-Polskie Forum Współpracy Technologicznej Kolei Dużych Prędkości.
„Muzyk. Miłośnik kawy. Oddany badacz jedzenia. Webman. Namiętny guru internetu”.