5 maja, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Konsorcja JetBlue i Spirit oddzieliły się od fuzji linii lotniczych

Konsorcja JetBlue i Spirit oddzieliły się od fuzji linii lotniczych

W przeszłości połączenie linii lotniczych trwało od 12 do 18 miesięcy po zamknięciu fuzji. Aby przyspieszyć ten proces, powiedział Hayes, JetBlue zaczął planować decyzje, które będziesz musiał podjąć.

„Jest dużo drewna do porąbania” – powiedział – „ale nie mógłbym być bardziej zadowolony z naszego początku”. „Współpraca między zespołami JetBlue i Spirit była właśnie doskonała”.

Związek Pracowników Transportu oraz niektórzy postępowi prawodawcy i grupy konsumenckie wyrazili zaniepokojenie, że fuzja zwiększy koncentrację władzy w ściśle powiązanej branży. Obawiają się również, że wyeliminowanie Spirit usunie siłę konkurencyjną, która obniżyła ceny na rynkach, na których działała, szkodząc konsumentom i pracownikom.

Po sprzedaży JetBlue zdobędzie większościowy udział w rynku na kilkunastu trasach, na których wcześniej ani on, ani Spirit nie kontrolowali, zgodnie z analizą New York Times dotyczącą rocznego rozkładu lotów z Cirium, dostawcy danych lotniczych. Większość z tych tras zaczyna się lub kończy na Florydzie, gdzie każda linia lotnicza ma silną pozycję.

JetBlue i Spirit argumentowały coś przeciwnego, że fuzja pomogłaby zwiększyć konkurencję. Łącznie linie lotnicze będą posiadać około 10 procent rynku American Airlines, wciąż daleko od 15-procentowego udziału United Airlines, czwartego co do wielkości przewoźnika. Druga co do wielkości linia lotnicza, Alaska Airlines, ma 6 proc.

Przejęcie pomoże JetBlue szybko rozszerzyć swoją sieć, cel, który utrzymuje od co najmniej 2016 roku, kiedy przegrał wojnę przetargową o Virgin America z Alaską. Jeśli Spirit zostanie przejęty, JetBlue zachowa swoją nazwę, siedzibę główną w Nowym Jorku i pana Hayesa na czele. Samoloty Spirit zostaną przekonwertowane, aby pasowały do ​​wyglądu i konfiguracji foteli JetBlue, dodając miejsce na nogi.

Nawet jeśli organy regulacyjne zezwolą na zawarcie umowy, zjednoczenie linii lotniczych może być trudne i wymagać integracji systemów komputerowych, flot samolotów, kultur firmowych i uzwiązkowienia z różnymi zasadami w miejscu pracy.

READ  Ikea i H&M w Rosji