W marcu 2024 r. liczba wagonów przewożących rudę żelaza przez przejście graniczne Isów-Grubyszów (Polska) wzrosła o 43,6% w stosunku do stycznia, do 210 sztuk dziennie. Poinformował o tym Walerij Tkaczow, zastępca dyrektora wydziału handlowego Kolei Ukraińskich (UZ). Kolej.Insider raporty.
Od początku roku można zaobserwować pozytywną dynamikę w regionie. I tak w styczniu kolej dostarczała dziennie 126 szt. rudy żelaza, w lutym – 146,3 szt. (+16,1% m/m), a w marcu – 210 szt. (+43,5% m/m). Od stycznia do marca liczba ta wzrosła o 66,7%.
„Od początku marca przez spółkę przewieziono 4201 wagonów zawierających rudę. Na drugim miejscu znalazły się kontenery z 1791 wagonami. Na trzecim miejscu uplasowały się metale z 751 wagonami przewiezionymi w marcu” – czytamy w oświadczeniu.
Jeśli chodzi o inną główną nomenklaturę, która przewija się przez ten crossover, ma to wadę. Dzięki temu import węgla spadł o 46 samochodów dziennie. Zmniejszył się także ruch kontenerów o prawie 15 wagonów dziennie i zbożowych o 8,5 wagonów dziennie.
Jak informowało Centrum GMK, w lutym 2024 roku Koleje Ukraińskie zwiększyły przewozy rud żelaza i manganu o 11,3% w porównaniu do poprzedniego miesiąca do 3,33 mln ton. Liczba ta wzrosła 2,5-krotnie w porównaniu do lutego 2023 r. Spółka przetransportowała do portów 2,067 mln ton surowców, co stanowi 62,1% eksportu rud żelaza. Spółka przetransportowała przejściami lądowymi 1,262 mln ton (37,9%).
W 2023 roku UZ przewiózł 148,4 mln ton ładunków, co oznacza spadek o 1,5%, czyli 2,2 mln ton w porównaniu do roku 2022. Przewóz rud żelaza spadł o 13,2% r/r do 27,5 mln ton, a metali żelaznych o 10,6% r/r do 6%. 8,2 mln ton, a zboża – 5,9% r/r, 30,6 mln ton.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35