28 kwietnia, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Kalifornijska agencja zatwierdza ekspansję robotyki w San Francisco, zwycięstwo dla Cruise, Waymo

Kalifornijska agencja zatwierdza ekspansję robotyki w San Francisco, zwycięstwo dla Cruise, Waymo

Autonomiczny samochód Cruise’a, należący do General Motors, jest widziany przed siedzibą firmy w San Francisco, gdzie przeprowadza większość swoich testów, w Kalifornii, USA, 26 września 2018 r. REUTERS/Heather Somerville/File Photo

SAN FRANCISCO (Reuters) – Alphabet Inc (GOOGL.O), Waymo i Cruise General Motors Inc. mogą świadczyć płatne usługi robotaxis przy użyciu bezzałogowych pojazdów autonomicznych w całym San Francisco w Kalifornii. Władze stanu Kalifornia głosowały w czwartek, w obliczu silnego sprzeciwu ze strony City transport, agencje bezpieczeństwa i wielu mieszkańców.

Głosowanie California Public Utilities Commission — 3 do 1 — wchodzi w życie natychmiast, co oznacza, że ​​firmy mają teraz pozwolenie na rozpoczęcie płatnych usług taksówkowych w całym mieście i o każdej porze dnia.

Cruz i Waymo korzystali z usług w wersji beta ograniczonych czasem i regionami geograficznymi. Żadna z firm nie wskazała w czwartek, jak szybko może ruszyć, aby całodobowa usługa taksówkowa stała się rzeczywistością.

To posunięcie jest znaczącym krokiem naprzód w regulacji samochodów-robotów, które Waymo, Cruz i inni systematycznie wdrażają w miastach i stanach w całym kraju.

Zatwierdzenie „oznacza prawdziwy początek naszej działalności biznesowej w San Francisco” – powiedział współzarządzający Waymo, Tekedra Mawakana, w przygotowanym oświadczeniu.

Głosowanie stawia „Cruise w pozycji konkurującej z tradycyjnym przewoźnikiem pasażerskim, rzucając wyzwanie niebezpiecznemu i niedostępnemu środkowi transportu” – powiedział Prashanthi Raman, wiceprezes Cruise ds.

San Francisco jest ważne jako symboliczne centrum technologii, a dzięki ponad 500 samojezdnym pojazdom, które już działają, jest to największe laboratorium testujące samochody eksperymentalne. Firmy stwierdziły, że testy w rzeczywistych warunkach w gęstym środowisku miejskim są niezbędne do udoskonalenia technologii.

Straż Pożarna San Francisco, komisja planowania, agencje transportowe i inne podmioty naciskały na komisję, której zadaniem jest regulowanie pojazdów samojezdnych w całym stanie, w celu spowolnienia wprowadzania samochodów, powołując się na wiele przypadków ingerencji w wozy strażackie i ogólnie chaotyczna akcja policji. Przywództwo.

READ  Dolar spada przed środowymi danymi o inflacji

Waymo będzie mogło jeździć z prędkością do 65 mil na godzinę i przy złej pogodzie, podczas gdy rejsy będą ograniczone do 35 mil na godzinę i nie będą mogły jeździć, gdy pogoda na to nie pozwala, podała w czwartek komisja.

Firmy, które wystąpiły z komisją o pozwolenia na rozszerzenie usług taksówkarskich, stwierdziły, że ich samochody są bezpieczniejsze niż rozkojarzeni kierowcy i jak dotąd nie spowodowały zagrażających życiu obrażeń lub śmierci.

Cruise i Waymo będą teraz bezpośrednio konkurować z lokalnymi firmami Uber i Lyft (LYFT.O) w dostarczaniu przejazdów wymaganych przez aplikację.

Samochody z pustymi siedzeniami kierowcy i samoobracającymi się kierownicami stały się częstym widokiem w całym San Francisco. Miejscowi często dokumentują czkawkę podczas jazdy w mediach społecznościowych.

Cruz powiedział na niedawnym publicznym przesłuchaniu, że ma około 300 pojazdów działających w nocy i 100 w ciągu dnia, podczas gdy Waymo powiedział, że ma około 250, z czego 100 jest w ruchu w dowolnym momencie. Oczekuje się, że obaj zwiększą tę liczbę teraz, gdy komisja zatwierdziła propozycję.

Propozycja podzieliła San Francisco między mieszkańców, którzy są oburzeni, że ich miasto jest wykorzystywane jako poligon doświadczalny dla tego, co mówią, że jest niesprawdzoną technologią, i tych, którzy twierdzą, że symboliczny kapitał technologiczny powinien przewodzić w rozwoju tego, co może prowadzić do mniejszej liczby wypadków drogowych i obrażeń.

Setki mieszkańców i członków różnych grup interesu zgłosiło się do sali przesłuchań komisji w San Francisco, aby komentować w odstępach jednominutowych obie strony problemu, powołując się na kwestie takie jak dostępność, bezpieczeństwo, kodowanie oprogramowania, aktywizm związkowy i konflikty między wiele innych obaw. Otwarty okres komentowania trwał ponad sześć godzin.

We wtorek komisja wysłuchała zeznań Agencji Transportu Miejskiego w San Francisco, że od wiosny 2022 r. zarejestrowała prawie 600 incydentów z udziałem pojazdów samojezdnych i że uważają, że jest to „niewielki ułamek” całości ze względu na to, co mówią są luźne wymagania sprawozdawcze. . Szefowa straży pożarnej w San Francisco, Janine Nicholson, powiedziała komisji, że „moi ludzie nie są odpowiedzialni za wsiadanie do jednego z waszych samochodów i przejmowanie go”.

READ  3 latające samochody będą wkrótce latać po niebie – Rob Report

Komisarz Genevieve Shiroma wezwała do odroczenia głosowania, powołując się na liczbę komentarzy publicznych i jej ciągłe obawy po dowodach, że pojazdy ratownicze były utrudniane przez pojazdy w San Francisco. To był jedyny głos na „nie”.

„Wystarczy rzeczywisty przykład autonomicznego pojazdu bez kierowcy, który uniemożliwia ratownikowi wykonywanie pracy w czasie rzeczywistym, co przekonuje mnie, że nie powinniśmy zgadzać się na rozmieszczenie w całym mieście” – powiedziała.

Technolodzy i inni mieszkańcy, którzy wspierali szersze rozpowszechnianie pojazdów samojezdnych, powiedzieli, że obawiają się, że głosowanie na „nie” może wykoleić lokalny przemysł, który zapewnia miejsca pracy i uwagę miastu, które desperacko potrzebuje windy.

(Raportowanie Grega Bensingera). Montaż przez Jamiego Freeda i Diane Craft

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Greg Bensinger dołącza do Reuters jako reporter technologiczny w 2022 roku, koncentrując się na największych światowych firmach technologicznych. Wcześniej był członkiem rady redakcyjnej New York Timesa i reporterem w Washington Post i Wall Street Journal. Pracował również dla Bloomberg News pisząc o przemyśle motoryzacyjnym i telekomunikacyjnym. Studiował literaturę angielską na University of Virginia i ukończył dziennikarstwo na Columbia University. Greg mieszka w San Francisco z żoną i dwójką dzieci.