25 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Hanwha nadzorowała w Polsce projekt łodzi podwodnej o wartości 2,3 miliarda dolarów

Wiceprezydent Grupy Hanwha Kim Dong-kwan poinformował Prezydenta RP Andrzeja Dudę o oceanicznym łodzi podwodnej Hanwha Jang Bogo-III o wyporności 3000 ton podczas jego wizyty w Hali Wystawowej Hanwha (MSPO) Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego (MSPO) w Polsce. ) [Courtesy of Hanwha Group]

Południowokoreańska Grupa Hanwha agresywnie zmierza do sfinalizowania kontraktu o wartości 3 bilionów wonów (2,3 miliarda dolarów) na budowę czterech nowych okrętów podwodnych w Polsce, a wiceprezes Kim Dong-kwan kieruje wysiłkami zmierzającymi do eksportu jej 3000 ton. Okręt podwodny klasy Zhang Bogo-III.

Według wielu źródeł obrony w środę główne kraje, w tym Polska, Kanada, Holandia, Indie, Australia i Filipiny, planują sprowadzić nowe okręty podwodne. Wśród nich Grupa Hanwha obiera za cel Polska jako pierwszy kierunek eksportu 3000-tonowego okrętu podwodnego Jung Pogo-III, będącego kluczowym aktywem działalności obronnej Hanwha Ocean Co.

Wiceprezydent Hanwha Group Kim spotkał się we wtorek czasu lokalnego w hali wystawienniczej firmy na Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego (MSPO) w Kielcach z Prezydentem RP Andrzejem Dudą.

Jak podała grupa, poinformował polskiego prezydenta o podwodnych możliwościach i sile ognia okrętu podwodnego.

Posunięcie to ma na celu realizację planów wymiany przez główne kraje średnich okrętów podwodnych (2 000–3 000 ton), których wartość szacuje się na 70 bilionów w ciągu najbliższych kilku lat.

Zwłaszcza Polska planuje wprowadzić od 3 do 4 nowych 3000-tonowych okrętów podwodnych o wartości około 3 bilionów dolarów.

Mówi się, że jedenaście firm z całego świata, w tym Hanwha Ocean i HD Hyundai Heavy Industries Co, wzięło udział we wstępnym przetargu na polski projekt, który po polsku nosi nazwę Orca, co oznacza orka.

Dla tego projektu Polska żądała warunków obejmujących głębokość ponad 200 metrów, zdolność działania przez ponad 30 dni, torpedy, rakiety i miny, a także zdolność atakowania celów lądowych, morskich i podwodnych. , zdolność wsparcia operacji specjalnych i transfer technologii.

Na wystawie Kim przybliżył Dudzie możliwości techniczne i siłę ognia okrętu podwodnego Hanwha Ocean, podkreślając, że odpowiada on potrzebom Polski.

Zhang Bogo-III to hybrydowy okręt podwodny z silnikiem wysokoprężnym, który wykorzystuje napęd niezależny od powietrza i akumulatory litowo-jonowe, co pozwala ponad trzykrotnie skrócić czas zanurzenia w porównaniu z konwencjonalnymi okrętami podwodnymi zasilanymi akumulatorami kwasowo-ołowiowymi. Uważa się również, że posunięcie Kima ma na celu nowy kanadyjski program łodzi podwodnych, który ma zostać oficjalnie ogłoszony w ciągu najbliższych dwóch do trzech lat.

Kanada planuje wymienić starzejące się okręty podwodne z silnikiem wysokoprężnym klasy Victoria o wyporności 2455 ton na 12 nowych okrętów podwodnych o wyporności 3000 ton, których szacunkowy koszt wyniesie 60 bilionów dolarów, łącznie z wymogami konserwacji, napraw i eksploatacji (MRO).

Indie realizują obecnie projekt o wartości 7 bilionów wonów, mający na celu wprowadzenie na rynek sześciu okrętów podwodnych z silnikiem Diesla.

Okręt podwodny klasy 3000 ton jest kosztowną siłą morską, kosztującą 2 biliony wonów w zależności od dodatków. Transportowce skroplonego gazu ziemnego (LNG), obecnie okręt flagowy koreańskiego przemysłu stoczniowego, kosztują około 300 miliardów dolarów na statek, co stanowi duży segment o wartości dodanej.

Koreańscy stoczniowcy uzyskali zdolność do budowy statków o wyporności 3000 ton dzięki zamówieniom koreańskiej marynarki wojennej.

Wcześniej budowali tylko małe łodzie podwodne o wyporności 1200–1800 ton, ale teraz mają możliwość budowy również średnich łodzi podwodnych. W pierwszej fazie programu wprowadzenia do eksploatacji 3000-tonowych okrętów podwodnych koreańskiej marynarki wojennej Hanwha Ocean otrzymała 2 z 3 statków, natomiast HD Hyundai Heavy Industries jeden, a Hanwha Ocean zakończy dostawy w latach 2021–2023.

W drugiej fazie dwa wystawione na aukcji statki zostały zakupione przez firmę Hanwha Ocean i obecnie są w budowie.

Istnieją jednak obawy, że koreańscy stoczniowcy mogą znaleźć się w niekorzystnej sytuacji w przyszłych przetargach na całym świecie, ponieważ nie ma żadnych danych dotyczących eksportu okrętów podwodnych klasy 3000 ton.

[ⓒ Pulse by Maeil Business News Korea & mk.co.kr, All rights reserved]