14 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

FNE Visegrad YR2021: Polska wystawa: Operatorzy kin tworzą stracony czas

W Polsce jest ponad 1200 ekranów kinowych, z czego 80% obsługują duże sieci kin wielosalowych. Wiodące firmy Miasto kina Ponad 30 kin wielosalowych, 380 ekranów i 110 000 miejsc, Helios Z 42 kinami i 49 000 miejsc oraz Multikino Z 48 kinami i 70 000 miejsc. Ponadto istnieje ponad 600 jednoekranowych kin studyjnych.

Pod koniec kwietnia 2021 r. polski rząd ogłosił, że teatry zostaną ponownie otwarte 29 maja 2021 r., a następnie uchylił swoją decyzję, znosząc ograniczenia 21 maja tydzień wcześniej. Ruch został przyjęty z zadowoleniem przez kina Arthouse, ale nie przez dużych graczy.

„Ostatnie półtora roku to seria wyzwań, ale myślę, że poszło nam dobrze, ponieważ ani jedno kino studyjne w Polsce nie zamknęło się dobrze. Nie możemy jednak spocząć na laurach. Witamy ”- powiedziała Marlina Kaprysovska, prezydent Stowarzyszenie Kin Studyjnych, powiedział FNE.

Sala Marzeń Helios w Lidzi, fot. www.helios.plMultigino w komentarzu do FNE powiedział: „Zostaliśmy poinformowani, że teatry zostaną otwarte 29 maja br. Nasze kompleksowe CV biznesowe zostało zbudowane w określonym w tym czasie terminie. O powyższym terminie niezwłocznie powiadomiliśmy naszych gości i współpracowników. Od momentu powiadomienia prowadzimy rozmowy z dystrybutorami filmowymi na temat tworzenia atrakcyjnych kolekcji w Polsce i za granicą dla naszej publiczności.

Aby pomóc zmotywować widzów do teatrów, uruchomiono Multicino Bezpieczny powrót do Multicino Kampania edukacyjna z 28 maja 2021 r. podkreśla poszanowanie ich reżimu zdrowotnego. „Badania od wybuchu epidemii pokazują, że pomimo ponad 100 milionów odwiedzin kin na całym świecie nie wykryto epidemii koronawirusa. Widzowie nie powinni siedzieć i prowadzić rozmów podczas seansów; mają obowiązek zakrywać nosy i usta, „Dr Sukas Durajki, rzecznik multicino kampanii, powiedział FNE.

Tymczasem Cinema City wycofało się z poprzedniego otwarcia, a Helios zdecydował się na otwarcie 21 maja 2021 r., ogłaszając sprzedaż 56 328 biletów, powołując się na doskonałe wyniki. „Wielki hit wieczoru otwarcia Cong przeciwko Godzilli. Jednak w pierwszy weekend startowy sieci często pojawiała się wybrana animacja tytułowa Dusza, co pokazuje, że na otwarcie teatrów czekały też dzieci. Guy Richie Gniew człowieka Po drugie, i Walka na zniszczenie Był trzeci ”- powiedział Tomas Zagino, prezes Helios i członek zarządu Agory.

Te zeznania potwierdzają oficjalne dane. Jak stwierdzono w nim Stowarzyszenie Filmowców Polskich, weekend 4-6 czerwca, najpopularniejsze filmy w kinach Crula (33 141 wstępów), Cong przeciwko Godzilli (28 671), Gniew człowieka (18 347), Skąd pochodzą sny (13,556) i Dusza (10 458) Najczęściej oglądana polska produkcja Druga połowa (10 086 przyjęć, szóste miejsce w rankingu). Te liczby wskazują na wzrost frekwencji w kasach. Jednak trudno było to wykryć w Polsce od wybuchu epidemii i w rezultacie nie wszystkie teatry czy dystrybutorzy podawali swoje wyniki.

Kluczowi gracze, tacy jak Agora, właścicielka Helios, są pewni siebie i zdeterminowani, aby nadrobić stracony czas. Po ponownym otwarciu kin 25 maja Agora oceniła poziom przychodów na 35%. W 2020 roku (po pierwszej fali) frekwencja wyniosła 19%. Nie doceniamy stopnia, w jakim Polacy powinni wrócić do kina – powiedział Tomas Zagino. W czerwcu 2020 r. poziom przychodów 110 proc. i osiągnął ten sam okres w 2019 roku. Oczywiście jest to efekt „gigantycznego buldożera”: emitowania sześciu lub siedmiu filmów tygodniowo i półrocznego oczekiwania na premiery. Mamy efekt głodu popcornu. Sprzedaż w barach była najwyższa w historii przed epidemią. To więcej niż się spodziewaliśmy przed ponownym otwarciem kin ”- kontynuował.

Podwyżka następuje po trudnych 18 miesiącach. Dobre wyniki rynku dystrybucji filmów w Polsce zostały zatrzymane w 2020 roku z powodu infekcji koronawirusem. Do 2020 roku frekwencja kinowa w Polsce wyniosła mniej niż 30% w 2019 roku; Zmniejszono go z 60,9 m do 17,1 m. Przychody wyniosły niecałe 71,2 mln euro / 331 mln zł. W odpowiedzi na dramatyczną sytuację, w jakiej znalazła się polska branża filmowa w marcu 2020 roku, reżyser Polska Wytwórnia Filmowa Radosław Śmigulski powołał grupę zadaniową do rozwiązania kryzysu. A w maju 2020 r. Stowarzyszenie Kin Studyjnych Polska uruchamia największe wirtualne kino Mojigino Łącząc 47 kin studyjnych, odbyły się pokazy filmowe, a także spotkania z twórcami i festiwale filmowe. W październiku 2020 r. polski rząd zatwierdził dodatkowe wsparcie w wysokości 27 mln EUR / 120 mln PLN z kontrfunduszu Covit-19 na wsparcie sektora kinematografii.

Polskie kina były otwarte tylko przez 168 dni w 2020 r., a ostatnia blokada roku została wdrożona w październiku 2020 r. i usunięta w lutym 2021 r. Ponowne otwarcie teatrów zostało nieoczekiwanie zapowiedziane przez rząd. Helios nie otworzył swoich kin w połowie lutego, a prezes Helios i członek zarządu Agory Tomas Zacino powiedział FNE: „Sieć kin Helios nie otworzyła swoich obiektów do połowy lutego 2021 r. Restart 50 kin w całej Polsce pod ścisłym reżimem zdrowotnym jest procesem trudnym i kosztownym.

W rezultacie po jesiennym lokaucie w 2020 r. ponownie otwarto tylko kina studyjne. W ciągu pierwszych dwóch weekendów ponownego otwarcia kin (12-14 i 19-21 lutego) na seanse filmowe wzięło udział ponad 68 000 osób w całej Polsce.[1] Większe sieci multipleksów, takie jak Multigino, Cinema City i Helios – są zamknięte od listopada 2020 r., ponieważ ich właściciele czekali na kina w nieskończoność.

Wiosną 2021 r. rząd wprowadził trzeci lokaut w marcu ze względu na wzrost przypadków COVID-19, co spowodowało zamknięcie kin, teatrów i wszystkich instytucji kulturalnych 20 marca 2021 r. Roman Gudek, współzałożyciel Film o Gudku Choć firma dystrybucyjna i właściciel Kina Muranov w Warszawie rozumie powrót do kontroli i walkę o kontrolę rozprzestrzeniania się wirusa, nie docenia sposobu ich wprowadzenia. Na początku lutego 2021 roku informacja o tymczasowym otwarciu kin została ogłoszona tydzień wcześniej. To nie jest poważne podejście. A jeśli otwierają się, gdy w kinach nie ma nic do pokazania? Oferta była bardzo ok. Dystrybutorzy nie mogą wyprodukować obrazów w tak krótkim czasie. Potrzebują czasu, aby ich zmotywować. Teatry powinny być ogłaszane z dwumiesięcznym wyprzedzeniem ”- powiedział FNE.

Ulga przyszła w maju 2021 roku, kiedy rząd zdecydował, że teatry plenerowe będą działać od 15 maja, a wszystkie teatry będą otwarte 29 maja 2021 roku. Oba typy teatrów mogą wypełnić do 50% swojej pojemności. Z zachowaniem ścisłej higieny. Warto zauważyć, że epidemia COVID-19 przyniosła teatralny renesans napędu. Wychodząc naprzeciw potrzebom publiczności, wiele firm zdecydowało się na otwarcie kin typu Drive-in na poziomie lokalnym i ogólnokrajowym. Doprowadziły do ​​dwóch nowych marek: Kino samochodowe Otwarte oddziały w maju 2020 w większości dużych miast Polski; Sterownik filmowy Jedną z takich inicjatyw było uruchomienie kin typu Drive-in w ponad 40 lokalizacjach w całej Polsce, m.in. w Warszawie, Gdańsku, Katowicach i Poznaniu. Tradycyjne outlety urządzały ekspozycje plenerowe. Ceny biletów wahają się od 7,6 do 8,7 EUR / 35 do 45 zł za samochód.

Wielu miłośników kina zwróciło się w stronę domowej rozrywki, aby uciec przed dużym ekranem. Usługi na żądanie stały się bardzo popularne w Polsce podczas epidemii Kovit-19. Według listopada Centrum IR Raport Multiscreening 7, nowy świat mediówW 2020 r. za treści VoD płaciło 74% Polaków, podczas gdy w 2019 r. zapłaciło za nie tylko 44%. W grupie wiekowej 15-24 lata odsetek ten wynosi 82%, przy najkorzystniejszej formie (o 57%) pakietach miesięcznych. Według recenzji Mediapanel przeprowadzonej przez Jemiusz / PPI, Netflix Z prawie siedmioma milionami użytkowników w Polsce w styczniu 2021 roku, w 2020 roku stał się wyraźnym liderem.

Z perspektywy czasu, Jakino z Heliosa obalił pogląd, że operatorzy kin w Polsce obawiają się, że popularność VOD w Polsce wzrośnie, mówiąc: „Zdecydowanie zaprzeczam, że między serwisami streamingowymi a kinami toczą się wojny; Zajmujemy się tylko bitwami między lokacjami, aby zdobyć miejsce na przyszłość. Powszechnie mówi się, że przeżyje nie więcej niż trzy z nich. Mamy czas, aby scenarzyści poczynili ogromne inwestycje, co oznacza, że ​​płacą za filmy więcej, niż na to zasługują, aby pokazać wszystkim wyższość swojej oferty.

[1] Źródło: Boxofficemojo.com