6 maja, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Elon Musk opublikował nowe logo X na Twitterze, aby zastąpić niebieskiego ptaka

Elon Musk opublikował nowe logo X na Twitterze, aby zastąpić niebieskiego ptaka

SZTOKHOLM, 24 lipca (Reuters) – Po 17 latach używania kultowego logo Blue Bird, które stało się symbolem rozpowszechniania idei na całym świecie, miliarder Elon Musk zmienił nazwę Twittera na X i zaprezentował nowe logo, wyznaczając nowy punkt ciężkości dla kompilacji „App Everything”.

W poniedziałek nowym logo na Twitterze stał się biały X na czarnym tle, chociaż niebieski ptak jest nadal widoczny w aplikacji mobilnej.

Od czasu przejęcia Twittera w październiku, Musk powiedział, że wyobraża sobie aplikację, która mogłaby oferować różnorodne usługi użytkownikom poza mediami społecznościowymi, takie jak płatności peer-to-peer, pomysł odzwierciedlający WeChat, bardzo popularny w Chinach.

Nowe logo spotkało się z mieszanymi reakcjami użytkowników i wywołało zamieszanie co do tego, jak będą się teraz nazywać tweety, podczas gdy eksperci od marketingu i brandingu stwierdzili, że rebranding grozi odrzuceniem lat rozpoznawalności nazwy Twittera.

„Niewiele marek stało się czasownikami lub pojawiało się w światowych serwisach informacyjnych tak często jak Twitter” – powiedział Matt Rhodes, szef strategii w agencji kreatywnej House 337, która współpracowała z brytyjską firmą telekomunikacyjną Sky.

„Wszystko, co utrudnia ludziom znalezienie aplikacji lub chce ją otworzyć na zatłoczonych ekranach telefonów, może zaszkodzić użyteczności” – powiedział.

Zwykle zmiana marki wymaga czasu, powiedział Fernando Machado, który wcześniej zajmował stanowiska dyrektora marketingu w Activision Blizzard, Restaurant Brands International i Burger King, chociaż „jako użytkownik Twittera przyznaję, że już tęsknię za małym ptaszkiem”.

„Osobiście uważam, że nowe podejście wydaje się trochę zimne i bezosobowe” – powiedział.

„#GoodbyeTwitter” zyskał popularność na platformie w poniedziałek, odnosząc się do starego logo, ponieważ niektórzy użytkownicy krytykowali nowe logo.

„Wkrótce pożegnamy się z marką Twitter i stopniowo wszystkimi ptakami” – napisał w sobotę Musk na Twitterze.

W odpowiedzi na tweet z pytaniem, które tweety zostaną nazwane pod X, Musk odpowiedział „x”.

„wszystko”

Musk wielokrotnie używał litery X w swoich firmach. W 1999 roku był współzałożycielem x.com jako banku internetowego, który później przekształcił się w PayPal. Odkupił domenę od PayPala w 2017 roku, mówiąc, że ma „wartość sentymentalną”.

Domena x.com przekierowuje teraz do Twittera.

X „dołoży wszelkich starań, aby zmienić globalny pejzaż miejski” – powiedziała Linda Iaccarino, była dyrektor ds.

Firma będzie pracować nad nowymi funkcjami w usługach głosowych, wideo, wiadomościach, płatnościach i usługach bankowych, zgodnie z notatką, którą widział Reuters.

Platforma będzie musiała stawić czoła wyzwaniom, aby na nowo odkryć swoją działalność.

Od czasu przejęcia Muska firma przeżywała burzliwe czasy związane ze zwolnieniami, gwałtownym spadkiem liczby reklamodawców i gwałtownym wzrostem liczby wątków, co jest metareakcją Twittera.

„Ostatnie kilka miesięcy było burzliwych dla Twittera i nie sądzę, aby nowa marka rozwiązała wszystko” – powiedział Drew Benfi, dyrektor generalny firmy konsultingowej Pattenhall zajmującej się mediami społecznościowymi.

„Chodzi mniej o wymyślanie na nowo Twittera, a bardziej o budowanie marki wokół imperium Elona Muska, w tym SpaceX, z którym marka X jest ściśle powiązana”.

Dodatkowe raporty Subanta Mukherjee w Sztokholmie, Martin Coulter i Aiden Nolte w Londynie, Barat Govind Gautam w Bengaluru i Sheela Dang w Dallas; Montaż przez Barbarę Lewis i Jonathana Otisa

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Supantha jest liderem w zakresie technologii i komunikacji w Europie, ze szczególnym uwzględnieniem nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja i 5G. Od około 18 lat pracuje jako dziennikarz. Dołączył do agencji Reuters w 2006 roku i zajmował się wieloma dziedzinami, od sektora finansowego po technologię. Mieszka w Sztokholmie w Szwecji.