Seria Xbox firmy Microsoft Na to pytanie w końcu odpowiedzieli eksperci ds. technologii z firmy Odlewnia cyfrowa.
Zarówno Microsoft, jak i Sony wypuściły na rynek swoje konsole nowej generacji w tym samym czasie, w listopadzie 2020 r., i chociaż słabsza Xbox Series S wyraźnie ma problemy z wydajnością, Xbox Series Jest w stanie uzyskać wydajność procesora graficznego wynoszącą 12 teraflopów, podczas gdy PS5 jest w stanie osiągnąć 10,28 teraflopa.
Dyrektorzy Xbox oświadczyli, że chcą uniknąć powtarzania narracji ustalonej przez ostatnią generację, w której Xbox One był znacznie słabszy w porównaniu do PlayStation 4, co doprowadziło do niedopasowania, jeśli chodzi o wydajność w grach na wielu platformach. Dlatego Microsoft poszedł na całość z serią Xbox
Ale teraz, gdy zbliżamy się do czwartej rocznicy premiery każdej konsoli, czy ta różnica w mocy opłaciła się w grach wideo, w które gramy? Okazuje się, że niektóre gry działają lepiej na PS5 niż na Xbox Series
według Digital Foundry rozmawia z deweloperami„Połączenie bardziej wydajnego kompilatora GPU, interfejsów API niższego poziomu i wyższych częstotliwości zegara pozwala PS5 dorównać, a nawet przewyższyć moc wyjściową serii Xbox
Przykładem tego jest Elden Ring firmy FromSoftware, który działa szybciej na PS5 niż na Xbox Series Analiza Digital Foundry dotycząca dodatku Shadow of the Erdtree Pokazuje zaskakującą różnicę w liczbie klatek na sekundę na korzyść PS5, które najwyraźniej jest urządzeniem o mniejszych możliwościach.
Jednak jak wskazuje Digital Foundry, podejście, jakie Microsoft przyjął w przypadku Xbox Series, nadal ma wartość „Dodatkowo zdarzają się sytuacje, w których ekosystem Xbox i zestaw funkcji procentują” – wyjaśnia Digital Foundry. „Na przykład Elden Ring może działać szybciej na PS5, ale ograniczone wdrożenie przez Sony obsługi zmiennej częstotliwości odświeżania oznacza, że wolimy grać w tę grę. Seria Xbox
Co więc stanie się dalej? Krąży wiele plotek o przygotowaniach Sony do premiery PS5 Pro jeszcze w tym roku, a także o przygotowaniach Microsoftu do premiery przenośnej konsoli Xbox. Digital Foundry spodziewa się, że „PS5 Pro opiera się na tych samych mocnych stronach, które uczyniły PS5 konkurencyjnym, a nawet je przewyższa – aktualizacja PSSR oparta na uczeniu maszynowym powinna działać jako swego rodzaju skuteczny „mnożnik” zwiększonej wydajności procesora graficznego”.
I potem? Bez wątpienia będziemy musieli zrobić to samo ponownie, gdy Microsoft wypuści następną generację konsol Xbox, a Sony wypuści nieuniknioną konsolę PS6.
Wesley jest redaktorem wiadomości IGN w Wielkiej Brytanii. Możesz śledzić go na Twitterze pod adresem @wyp100. Możesz skontaktować się z Wesleyem pod adresem [email protected] lub poufnie pod adresem [email protected].
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie