Electronic Arts przechodzi poważny wewnętrzny wstrząs, ogłaszając dzisiaj w liście od dyrektora generalnego Andrew Wilsona, że reorganizuje swoje główne studia i strukturę kierowniczą w celu „wzmocnienia pozycji naszych kreatywnych zespołów”.
Reorganizacja obejmuje podział EA Games i EA Sports, przy czym ten pierwszy został przemianowany na „EA Entertainment”, co wskazuje, że EA zamierza rozszerzyć swoją działalność poza gry tam, gdzie to możliwe.
„Budujemy przyszłość interaktywnej rozrywki na fundamencie legendarnych franczyz i innowacyjnych nowych doświadczeń, które stanowią ogromne możliwości rozwoju” – napisał Wilson w liście ogłaszającym wiadomości.
„
Była dyrektor operacyjna EA, Laura Miele, obejmie stanowisko prezesa EA Entertainment ds. EA Entertainment, technologii i centralnego rozwoju, ściśle współpracując z Vincem Zampellą i innymi znanymi dyrektorami. Cam Weber, który odszedł z EA Football, będzie nadal kierował EA Sports. Obaj będą mieli rozszerzoną kontrolę nad swoimi ratingami, aby zapewnić im większy nadzór nad budżetami i elastyczność w podejmowaniu decyzji.
Wilson będzie nadal kierował obiema organizacjami jako dyrektor generalny EA. Posunięcia te zbiegają się z wiadomością, że dyrektor ds. doświadczenia Chris Brozo przeszedł na emeryturę, a dyrektor finansowy EA, Chris Suh, również opuścił firmę. David Tenson i Stewart Canfield odpowiednio przejmą swoje obowiązki.
Wielka reorganizacja EA
Te posunięcia są najnowszymi w ramach poważnej reorganizacji EA. Wcześniej w tym miesiącu informowaliśmy, że Star Wars: The Old Republic jest na najlepszej drodze do przejścia do zewnętrznego dewelopera, a wielu jego twórców otrzymało możliwość przeniesienia się w inne miejsce w firmie. Nie jest jasne, czy obecna reorganizacja doprowadzi do zwolnień.
Tak jak poprzednio, EA Sports nadal będzie interesować się właśnie wydaną serią F1, a także nowo nabytymi PGA Tour i Super Mega Baseball. To dodatek do tradycyjnych hitów, w tym Madden, niedawno przemianowanej EA Sports FC, The NHL i nadchodzącego restartu College Football.
Tymczasem EA Entertainment obejmie Respawn, DICE, Ripple Effect, Ridgeline Games (Battlefield), Full Circle (Skate), Motive Studio (Iron Man), studio EA w Seattle, BioWare i EA Originals. EA oferuje także kilka gier mobilnych, w tym Star Wars: Galaxy of Heroes i niedawno wydany Lord of the Rings: Heroes of Middle-earth.
Choć na pierwszy rzut oka ekscytujące, znaczna część obecnej struktury pozostanie taka sama, a Zampella będzie nadal przewodzić Respawn i Battlefield. Podobnie Samantha Ryan będzie nadal odpowiedzialna za BioWare, Maxis, Full Circle i Motive Studios. Oprócz zapewnienia liderom studiów większej kontroli nad ich własnymi dziedzinami, duża zmiana wydaje się koncentrować na oddzieleniu EA Sports, które nadal jest największym motorem zysków EA. W szczególności symulacje piłki nożnej EA nadal są głównymi maszynami finansowymi dla EA, a FIFA 23 popycha wydawcę do prawie 2 miliardów dolarów w rezerwacjach netto.
„W nadchodzących miesiącach Stewart, Laura, Cam i David będą ściśle współpracować z liderami studia w celu wdrożenia tych zmian organizacyjnych, dalszego osadzania niestandardowych możliwości w zespołach franczyzowych i zwiększania rygoru operacyjnego” — napisał Wilson, twierdząc, że „biznes EA pozostaje silny”.
Niedawno EA wypuściło grę Jedi Survivor, która szybko stała się bestsellerem wśród pochlebnych recenzji. Planowane jest również wydanie Immortals of Aveum, nowej magicznej gry FPS od Ascendant Studios, która została opóźniona dzisiaj, aby dodać więcej „funkcji na PC”. Oczekuje się, że zostanie wydany 22 sierpnia.
Korekta: Wcześniejsza wersja tej historii błędnie identyfikowała Chrisa Bruzzo jako Davida Bruzzo. Historia została zaktualizowana, a IGN przeprasza za błąd.
Kat Bailey jest dyrektorem IGN News i współgospodarzem Nintendo Voice Chat. Czy masz radę? Wyślij jej bezpośrednią wiadomość na the_katbot.
„Specjalista sieciowy. Odwieczny maniak zombie. Kawowy ninja. Przyjazny dla hipsterów analityk.”
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie