18 sierpnia, 2022

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Dlaczego wszyscy noszą ubrania z logo NASA?

Dlaczego wszyscy noszą ubrania z logo NASA?

Kiedy zaczniesz to zauważać, trudno jest przestać.

to było tam? wiele kierunek uciąć o zjawisku w ostatnich latach. A koordynator multimediów NASA Bert Ulrich — który nadzoruje wykorzystanie logo NASA w filmach, telewizji i na odzieży — podkreśla, że ​​popyt na markowe ubrania NASA jest daleki od zaniku, przynajmniej w oparciu o liczbę umów dotyczących logo, które zatwierdził. Jest na stanowisku od ponad dwóch dekad, więc obserwował odpływy i odpływy trendów. (głównie przesyłanie strumieniowe)
Niektóre z ostatnich boomów sprzedażowych można przypisać zaskakującej lokalizacji: amerykańskiemu luksusowemu domowi mody Coach, który zadebiutował w kolekcji Odzież marki NASA 2017Ulrich powiedział CNN Business.

Trener pierwotnie zadzwonił do NASA, aby zapytać, czy mogą używać logo „robaka”, starego wzoru, którego agencja kosmiczna używała od 1975 do 1992 roku. NASA, która zakazała używania robaka po jego wycofaniu na emeryturę w latach 90., zmieniła zdanie w tym – powiedział Ulrich. – i niech trener użyje logo.

I od tego czasu „robak” Wrócono do oficjalnego użytku i zwiększyło jego rozprzestrzenianie się Adoracjaprzynajmniej wśród zagorzałych miłośników kosmosu.

Po tym, jak wyszedł strój trenera, wszystko po prostu eksplodowało.

„Przed 2017 rokiem zrobiliśmy pięć lub dziesięć [logo approvals] tydzień. Jesteśmy tak daleko, że wychodzimy średnio 225 tygodniowo”.

Powiedział, że w zeszłym roku było „ponad 11 000 zamówień” – to rekord wszechczasów.

Ulrich dodał, że nie wszystkie z tych wniosków zostały zatwierdzone. Ale powód, dla którego jest tak duże zainteresowanie umieszczaniem logo NASA na wszystkim? Trampki Vans Czapki truckerów mogą mieć coś wspólnego z faktem, że firmy te nie muszą licencjonować logo. To wszystko jest darmowe, a NASA nie zarabia na tym ani centa.
Zwykle nie chodzi o to, jak działają umowy licencyjne, ale ponieważ NASA jest agencją rządową, wiele jej aktywów – w tym obrazy, logo, a nawet Projekty technologiczne – W domenie publicznej. Jeśli firma chce drukować logo NASA na koszulkach lub kubkach do kawy, wystarczy wysłać e-mail do Departamentu Handlu NASA, Zgodnie z wymogami prawnymi. Zwykle ląduje w skrzynce odbiorczej Ulricha.
Zadaniem Ulricha jest jedynie dopilnowanie, aby logo było używane w sposób zgodny z aprobatą agencji kosmicznej Wskazówki estetyczne. Na przykład nieużywanie nieobsługiwanych kolorów. I oczywiście NASA chce mieć pewność, że jej znak towarowy nie jest do niczego używany niepożądany Cele, takie jak sposób, w jaki NASA wspiera firmę lub produkt. Ulrich powiedział, że jeśli firma nadużywa logo, biuro prawne NASA często wysyła list o zaprzestaniu działalności.
Po tym, jak Coach wypuścił linię odzieży NASA, kultowi projektanci, w tym Heron Preston, a ostatnio Balenciaga, uruchomili własne linie. Piosenkarka pop Ariana Grande dostała Piosenka i kompletna linia biznesowa o NASA. W ciągu ostatniej dekady pojawiły się również Adidas, Swatch, Vans i niezliczona ilość innych.
Przez tę soczewkę możliwe jest wyjaśnienie zjawiska poprzez to, co nazwiemy „efektem Mirandy Priestley”. Zapamietaj to Scena W filmie z 2006 roku „Diabeł ubiera się u Prady”, w którym ksiądz, grana przez Meryl Streep, nosi swojego młodego, nieudolnego w modzie ucznia? Wyjaśnia, że ​​niebieska kurtka, którą ma na sobie, jest w rzeczywistości „Cerulean”, wytworem maniaków, którzy mają obsesję na punkcie mody, jak wszystko na wybiegu. Priestley twierdzi, że to projektanci i media modowe pielęgnują trendy, a nawet konsumenci najmniej zainteresowani modą są pod wpływem tych decyzji.
Gość ma na sobie kurtkę bomber NASA podczas londyńskich kolekcji dla mężczyzn u Matthew Millera 7 stycznia 2017 r. w Londynie w Anglii.
Ale to tylko połowa historii, według Lian Hall, dyrektor kreatywny agencji Brooklyn Design Sojuszktóry pracuje nad projektem i stylizacją kolekcji różne marki.

Przed Coachem dzieci kupowały koszulki NASA w sklepach ze starociami, ponieważ uwielbiały nostalgiczną, melancholijną atmosferę klasycznej Americany, powiedział Hall.

READ  Listy - The New York Times

„Zaczynasz od dzieciaków w miastach takich jak Nowy Jork, które kupują stare produkty Disneya lub stare koszulki NASA, a potem nagle niektórzy widzą w branży modowej „Cool Hunter”, jak Urban Outfitters, i nagle mówi: „Powinniśmy odwróć kilka koszulek z logo NASA „To rodzaj inżynierii wstecznej trendów”.

Być może dopiero po tym, jak „fajne dzieciaki” zaczęły nosić koszulki NASA na ulicach, designerskie marki podniosły je i ponownie im sprzedały.

Hall, dyrektor kreatywny z Brooklynu, powiedział, jego zdaniem, że noszenie logo NASA ma znacznie więcej wspólnego z brandingiem tego, co symbolizuje to logo, niż z deklaracją miłości do kosmosu.

Powiedział, że reprezentuje to „rodzaj kwintesencji amerykańskiego optymizmu, że możemy zrobić wszystko”.

Dodał, że jest niezwiązany politycznie i może być sprzedawany zarówno młodym liberałom, jak i wiejskim konserwatystom, wywołując tę ​​samą nostalgię.

„Ludzie, którzy pracują dla marek takich jak Heron Preston i Balenciaga, są tak samo zafascynowani fantazją o podróżach kosmicznych jak wszyscy. Nikt nie jest odporny na ten poziom nostalgii, więc ma sens, aby te marki chciały włączyć to do swoich własnych kolekcji. – powiedział.

Zdarzało się to z innymi logotypami i franczyzami, zaznacza, takimi jak Balenciaga robiący projekty z „Simpsonami” czy Coach z Myszką Miki.

„Te trwałe ikony przemawiają do wszystkich, niezależnie od statusu społeczno-ekonomicznego”, powiedział. „Nie każdy może odnosić się do Heron Preston czy Target, ale każdy dostaje nowoczesną Americana od takich marek jak NASA, Disney, Peanuts i The Simpson”. „Rzeczy takie jak NASA zachowują się jak ten magiczny odpowiednik”.