To już oficjalne: Mark Cuban oznajmia, że po ponad dziesięciu latach spędzonych w serialu opuszcza „Shark Tank” stacji ABC.
Biznesmen-miliarder i inwestor planuje kontynuować działalność po zakończeniu 16. sezonu w 2025 r., powiedział w poniedziałek The Hollywood Reporter.
Wyjaśniając swoje uzasadnienie opuszczenia programu telewizyjnego po ponad dziesięciu latach, Kubańczyk (65 lat) powiedział: „Chcę tylko spędzić kilka wakacji z moimi nastoletnimi dziećmi, zanim pójdą samotnie”. „To nie ma nic wspólnego z serialem. Kocham go. Uwielbiam w nim być. Kocham to, czym jest”. [it] Reprezentuje i motywuje przedsiębiorców na całym świecie.”
Cuban jest ostoją popularnego programu, odkąd po raz pierwszy pojawił się jako inwestor „Shark” i sędzia na scenie startupowej w 2011 roku. Opuszczenie programu nie było jedyną ważną informacją w jego ostatnich wiadomościach: zgodził się sprzedać większościowy pakiet udziałów w Dallas Mavericks Dla profesjonalistów. – którą piastuje od 2000 r. – za 3,5 miliarda dolarów, zachowując jednocześnie mniejszościowy pakiet udziałów i kontrolę nad operacjami związanymi z koszykówką, potwierdziło we wtorek CNBC.
Jego 12 lat pracy w „Shark Tank” – i wciąż trwa – przyniosło niezapomniane chwile, od głośnego śmiechu po ściskające serce. Oto trzy z najbardziej godnych uwagi:
Największy spektakl w historii „Shark Tank”.
W sezonie 6 Kubańczyk złożył największą ofertę w historii „Shark Tank” Arum, Soo i Dawoon Kang, siostrom odpowiedzialnym za aplikację randkową Coffee Meets Bagel.
Siostry Kang domagały się 500 000 dolarów za 5% swojej firmy, której celem było wykorzystywanie kont w mediach społecznościowych do nawiązywania romantycznych kontaktów z „przyjacielem przyjaciela”. Odcinek wyemitowano w 2015 r., a w momencie kręcenia „Kawa spotyka bajgiel” nie był dochodowy, ale pozwolił zebrać 2,8 miliona dolarów.
Początkowo siostry odmówiły ujawnienia liczby użytkowników Coffee Meets Bagel, a Arum oferował jedynie „kilkaset tysięcy użytkowników” jako tańczącą postać. Z tego powodu Kubańczyk powiedział, że nie złoży im oferty.
„Jeśli chcesz inwestycji, nie możesz nam o tym nie powiedzieć” – powiedział Cuban.
Inne rekiny poszły w ich ślady, powołując się na brak rentowności i, ich zdaniem, zbyt optymistyczną wycenę na 10 milionów dolarów.
Następnie Kubańczyk wrócił z pytaniem: „Gdybym zaoferował ci 30 milionów dolarów za… [entire] Towarzystwo, przyjmiesz to?”
Oferta była największa w historii „Shark Tank” i siostry ją odrzuciły. „Widzimy, że ten biznes rośnie tak duży jak Match.com, a wiesz, jakie generuje przychody? 800 milionów dolarów rocznie” – powiedział Arum. „Stała się firmą generującą miliardy dolarów przychodów i wierzymy, że ten model i produkt mają potencjał, aby stać się tak duże jak Match”.
Kubańczyk pochwalił decyzję rodziny Kang o opuszczeniu programu bez oferty inwestycyjnej, nazywając nawet ich firmę „niesamowitą”. Według prywatnej firmy badawczej PrivCo do 2018 roku wartość aplikacji wahała się od 50 do 100 milionów dolarów.
„Bardzo spodobał mi się ten pomysł, zrealizuję go.”
Rzadko zdarza się, aby inwestor przejął pomysł przedsiębiorcy i przekazał go konkurentowi. Na początku tego roku Kubańczyk właśnie to zrobił.
W odcinku wyemitowanym w kwietniu Kubańczyk zakochał się w koncepcji Parting Stone, alternatywnej firmy zajmującej się kremacją, która zamienia popiół w wypolerowany kamień. Jej założyciel, Justin Crowe, poprosił inwestorów o 400 000 dolarów w zamian za 5% udziałów swojej firmy.
Pieniądze zostaną przeznaczone na automatyzację działań jego firmy, aby „dokądś dotrzeć”. [stronger] „Rentowność” – powiedział Crowe.
Kubańczyk szybko rzucił Crowe’owi w kość: zainwestował już w start-up o nazwie Eterneva, który zamieniał popiół w diamenty, i spodobał mu się pomysł dodania gładkich, wypolerowanych kamieni do linii produktów Eterneva.
„Jesteśmy dla was bezpośrednią konkurencją” – zauważył Kubańczyk, dodając: „Bardzo podoba mi się ten pomysł i zastosuję go u siebie”. [Eterneva’s CEO] I zobacz, czy ona potrafi zrobić to samo.”
Crowe pomyślnie negocjuje ofertę inwestycyjną od Lori Greiner i Kevina O’Leary’ego: 400 000 dolarów w gotówce za 10% kapitału własnego, 20 dolarów w kapitale konsumenckim i 12,50 dolarów od firmy. „Inwestuję w dwa obszary: śluby i śmierć” – powiedziała O’Leary podczas odcinka. „Dowody recesji”.
„Najgłupszy ruch marketingowy w historii”.
Jeśli przyłapiesz się na promowaniu swojego kubańskiego pomysłu na biznes, zachowaj ostrożność: jeden błąd może doprowadzić do szybkiej porażki i wcześniejszego wyjścia z firmy.
W wyemitowanym w zeszłym roku odcinku „Shark Tank” bracia Donovan i Trey Brown poprosili inwestorów o 200 000 dolarów za 5% udziałów w firmie Ride FRSH z siedzibą w Los Angeles, zajmującej się odświeżaczami powietrza do samochodów. Niecałe dwie minuty po rozpoczęciu meczu wręczyli Kobemu odświeżacz powietrza z logo drużyny Golden State Warriors w NBA.
Kubańczyk, który przez dziesięciolecia był właścicielem Mavericks, był wściekły. „Najgłupszy ruch marketingowy wszechczasów” – stwierdził, rzucając odświeżacz powietrza na ziemię. „Powinieneś przeczytać swój pokój. Zły ruch, zły moment.”
Bracia ostatecznie zgodzili się na umowę o wartości 200 000 dolarów z Barbarą Corcoran i przeprosili Kobego. Później powiedzieli, że ten niezręczny moment zawsze był częścią ich planu „upopularyzowania się w internecie”.
„Ile osób może powiedzieć, że złapało rekina… a jeszcze lepiej, największego rekina i… [still] „Zawarliśmy umowę?” Bracia powiedzieli CNBC Make It w styczniu.
Ujawnienie: CNBC jest właścicielem wyłącznych praw do „Shark Tank” za pośrednictwem telewizji kablowej poza siecią.
Nie przegap: Chcesz być mądrzejszy i odnosić większe sukcesy w swoich pieniądzach, pracy i życiu? Zapisz się na nasz nowy newsletter!
Dostaje Bezpłatny przewodnik Warrena Buffetta po inwestowaniu w CNBCktóry podsumowuje najlepsze rady miliardera dla zwykłych inwestorów, nakazy i zakazy oraz trzy kluczowe zasady inwestowania w jasny i prosty przewodnik.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025