24 maja, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Cudem udało się uniknąć kolizji odrzutowca na lotnisku krajowym im. Ronalda Reagana w Waszyngtonie

Cudem udało się uniknąć kolizji odrzutowca na lotnisku krajowym im. Ronalda Reagana w Waszyngtonie

Al Drago/Bloomberg/Getty Images

„Jesteśmy świadomi zdarzenia i współpracujemy z FAA, aby w pełni zrozumieć okoliczności” – powiedział CNN Southwest Airlines.



CNN

Federalna Administracja Lotnicza bada, w jaki sposób dwa odrzutowce znalazły się na pozornym kursie kolizyjnym, gdy wylatywały z krajowego lotniska im. Reagana w czwartek rano, co skłoniło kontrolerów ruchu lotniczego do gorączkowego wysyłania każdemu samolotowi sygnału radiowego do zatrzymania się.

Nagrania dźwiękowe kontroli ruchu lotniczego szczegółowo przedstawiają kontrolerów krzyczących, aby samolot JetBlue zatrzymał start, gdy samolot Southwest Airlines zaczął poruszać się po pasie startowym przed nim.

Według danych zebranych przez FlightRadar24, które pokazują również, że przynajmniej „przedni kadłub” samolotu Southwest wszedł na pas startowy, oba samoloty zatrzymały się w odległości około 400 stóp od siebie.

Nagrania z LiveATC.net wykazały, że kontroler odpowiedzialny za pasy startowe na krajowym lotnisku im. Reagana zezwolił samolotowi JetBlue Airways na start około godziny 7:40. Mniej więcej w tym samym czasie kontroler skierował samolot linii Southwest Airlines na ten sam pas startowy.

Około 30 sekund po oczyszczeniu samolotu JetBlue kontrolerzy krzyknęli, wzywając oba samoloty do zatrzymania się.

„JetBlue 1554 zatrzymał się! 1554 Stój!” – zawołał kontroler wieży.

„2937 przestań!” Wydałem polecenie konsoli naziemnej.

Pilot Southwest odpowiedział: Zatrzymaliśmy się. „Uzyskaliśmy pozwolenie na przekroczenie pasa nr 4”.

Federalna Administracja Lotnicza oświadczyła, że ​​zbada incydent i w oświadczeniu dla CNN potwierdziła, że ​​oba samoloty zostały wysłane na pas startowy.

„Kontroler ruchu lotniczego polecił lotowi Southwest Airlines, lotowi 2937, aby przechodził przez pas startowy 4 na lotnisku krajowym im. Ronalda Reagana w Waszyngtonie, gdy lot JetBlue nr 1554 zaczynał startować na tym samym pasie startowym” – podała FAA.

Po wypadku samolot JetBlue powrócił do progu pasa startowego, a następnie wystartował do Boston-Logan.

READ  Linie Emirates zamawiają 90 samolotów 777X na start Dubai Airshow

„Czy masz miejsce, aby okrążyć południowy zachód lub nawet z powrotem do pełnej długości pasa startowego 4?” zapytał obserwator.

„Wygląda na to, że możemy polecieć w lewo na Alpha, JetBlue 1554” – odpowiedział pilot.

Samolotowi Southwest polecono kontynuować przechodzenie przez ten pas startowy i skierować się w stronę drugiego pasa, skąd wystartował zgodnie z planem, kierując się do Orlando.

JetBlue poinformowało, że lot do Bostonu „start został przerwany z powodu próby przecięcia pasa startowego przez inny samolot”. Linie lotnicze poinformowały, że samolot został sprawdzony, a następnie bezpiecznie odleciał.

„Jesteśmy świadomi zdarzenia i współpracujemy z FAA, aby w pełni zrozumieć okoliczności” – powiedział CNN Southwest Airlines.

CNN skontaktowało się z Krajową Radą Bezpieczeństwa Transportu, aby dowiedzieć się, czy planuje zbadać wypadek.