3 marca, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Brzydkie wykresy sprzedaży samochodów: GM, Toyota, Ford.  Stellantis, o mój Boże, został zmiażdżony przez rekordową sprzedaż Hyundaia-Kia.  Tesla przyjechała

Brzydkie wykresy sprzedaży samochodów: GM, Toyota, Ford. Stellantis, o mój Boże, został zmiażdżony przez rekordową sprzedaż Hyundaia-Kia. Tesla przyjechała

Producenci samochodów od dziesięcioleci psują rynek, podnosząc ceny i modernizując. A teraz płacą za to cenę w ponurej skali.

Napisane przez Wolfa Richtera dla WOLF STREET.

Całkowita liczba nowych pojazdów dostarczonych klientom detalicznym i flotowym (zdominowanym przez floty czarterowe) w USA wzrosła o 12,4% ze słabego poziomu rok wcześniej do 15,46 mln pojazdów.

Najlepsze dwa lata to lata 2000 i 2016, kiedy sprzedano 17,4 mln i 17,5 mln samochodów. W 2023 r. sprzedaż była o około 11% niższa od najwyższej z 2000 r. i 11,6% niższa od najwyższej z 2016 r. W porównaniu do 1986 r. sprzedaż spadła o 3,7%, a w porównaniu do 1985 r. sprzedaż pozostała na niezmienionym poziomie. To było prawie wszystko Cztery dekady od! W tym samym okresie populacja Stanów Zjednoczonych wzrosła o 40%!

Korumpowanie rynku poprzez podnoszenie cen i unowocześnianie.

Okazuje się, że po dziesięcioleciach podwyżek cen i modernizacji w celu maksymalizacji przychodów i zysków producenci samochodów stworzyli w Stanach Zjednoczonych rynek, na którym przeciętnego Amerykanina nie stać już na nowy samochód i kupują używane samochody – co jest strategią rozsądną finansowo. .

W ten sposób producenci samochodów zepsuli rynek amerykański, ponieważ sprzedaż nowych samochodów spada w najlepszych latach i spada w złych.

Pełnowymiarowe pickupy są doskonałym przykładem rosnących cen i modernizacji. Tylko czterech producentów samochodów sprzedawało w Stanach Zjednoczonych znaczne ilości pełnowymiarowych pickupów: General Motors, Ford, Stellantis i Toyota. Nissan zaprzestanie produkcji Titana w 2024 roku ze względu na spadającą sprzedaż. Obecnie na rynek, w małych ilościach, wchodzi dwóch nowych graczy, a mianowicie Rivian i Tesla.

Zatem obecnie cztery firmy sprzedają pełnowymiarowe samochody ciężarowe pod względem wolumenu, co powoduje ogromny wzrost cen z roku na rok i potworne marże zysku, co świadczy o monopolistycznych zachowaniach cenowych.

W WOLF STREET opracowaliśmy Indeks cen nowych samochodów w oparciu o najlepiej sprzedającą się ciężarówkę Ford F-150 i najlepiej sprzedający się samochód Toyota Camry. Omówiliśmy to i nasz pomysł na oligopol dla pickupów tutaj. A tak dla zabawy oto wykres – od 1990 roku sugerowana cena detaliczna F-150

Średnia cena transakcyjna Według danych J.D. Power, uwzględniając wszystkie zachęty, rabaty i naklejki wzrosły podczas pandemii o 36%, z 34 900 dolarów w grudniu 2019 r. do 47 300 dolarów w grudniu 2022 r.

Następnie w 2023 r. zapasy wróciły do ​​sprzedawców detalicznych, narosły rabaty i zachęty, zniknęła większość okropnych naklejek z dodatkami (jeśli zobaczyłeś załączoną naklejkę „Po prostu powiedz nie”), a do grudnia 2023 r. średnia cena transakcyjna wyniosła spadł o 2,7% do 46 055 USD. Nadal śmieszne:

READ  Raport o zatrudnieniu w USA za luty: aktualizacje na żywo

Najwięksi producenci samochodów w USA.

GM nr 1: Sprzedaż wszystkich marek spółki w Stanach Zjednoczonych w 2023 r. wzrosła o 14,1% do 2,59 mln pojazdów. Jest to jednak spadek o 16% w porównaniu z ostatnim szczytem w 2015 r.

Sprzedaż dotychczasowych pojazdów elektrycznych firmy GM Bolt i Bolt EUV wzrosła o 62,8% w 2023 r., do 62 045 pojazdów. Po obniżkach cen przez GM i federalnej ulgi podatkowej podstawowy Bolt można kupić za nieco ponad 20 000 dolarów. W tej kategorii cenowej jest popyt na przyzwoite samochody. Ale rok 2023 był ich łabędzim śpiewem, ponieważ GM zabił ich pod koniec roku.

GM wprowadza obecnie na rynek kilka innych modeli pojazdów elektrycznych opartych na nowej platformie Ultium, ale sprzedaż dopiero się rozpoczęła i jest minimalna.

Sprzedaż GM spadała w każdym z czterech lat poprzedzających pandemię. Następnie niedobór półprzewodników zniszczył jego zapasy. Jednak w 2023 r. zapasy wróciły do ​​normy. Możesz narysować w myślach linię od 2015 do 2019 roku, a następnie ją przedłużyć i pojawi się ona tuż nad rokiem 2023, tworząc brzydki trend.

Toyota, nr 2Łączna sprzedaż marek Toyota i Lexus w Stanach Zjednoczonych wzrosła w 2023 roku o 6,6%, do 2,25 mln pojazdów. Jest to jednak spadek o 10% w porównaniu z ostatnim szczytem w 2015 r.

Toyota nie ma o czym mówić w przypadku pojazdów elektrycznych. Rok temu zapaliły się pewne światła i Akio Toyoda, wieloletni dyrektor generalny Toyoty sprzeciwiający się pojazdom elektrycznym, został zmuszony do odejścia i zastąpiony przez kogoś nowego, szefa Lexusa, Koji Sato, pod którego przewodnictwem Toyota próbuje obecnie zbudować strategię dotyczącą pojazdów elektrycznych.

Trend na tym wykresie – passa od 2015 do 2019 roku i trwająca do 2023 roku – wygląda równie brzydko, jak trend GM:

Forda, nr 3: Łączna sprzedaż marek Ford i Lincoln wzrosła w 2023 r. o 7,1% do 1,996 mln pojazdów (no cóż, 2,0 mln) po siedmiu kolejnych latach spadków. Od ostatniego szczytu w 2015 roku sprzedaż spadła o 23%.

Sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła o 17,9% do 72 608. Obejmuje to wzrost sprzedaży F-150 Lightning o 54,7% do 24 165 ciężarówek. Mały start-up Rivian przekroczył w ten sposób sprzedaż elektrycznych ciężarówek Forda. Oto, jak dobry jest Ford w sprzedaży samochodów elektrycznych, ponieważ jest teraz zajęty przyglądaniem się buntowi przeciwko samochodom elektrycznym wśród swoich dealerów.

Co ciekawe, w czwartym kwartale sprzedaż pojazdów ICE i pojazdów hybrydowych spadła o 0,4% rok do roku, podczas gdy sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła o 27,5%. Wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych spowodował wzrost łącznej sprzedaży o 0,8% w czwartym kwartale w porównaniu do roku poprzedniego. Bez samochodów elektrycznych ogólna sprzedaż spadłaby o 0,3% rok do roku.

READ  Micron, Lululemon, RH i nie tylko

Brzydko, brzydko, brzydko. Nie jestem nawet pewien, gdzie narysować linię trendu mentalnego. Ale czekaj, Ford wydaje miliardy dolarów na wykup akcji:

Hyundai-Kia, nr 4. Hyundai jest spółką dominującą Kia, przy czym Hyundai posiada 33,9% udziałów w Kia, a Kia posiada udziały w spółkach zależnych Hyundaia i dzielą one platformy pojazdów. Zatem dla naszych celów patrzymy na ten duet jak na jednego producenta samochodów różnych marek.

Rock and rollują. W 2023 roku po raz pierwszy przewyższyli sprzedaż FCA US (Stellantis). W ujęciu rocznym sprzedaż wzrosła o 11,7%, osiągając nowy rekord 1,58 mln pojazdów (Hyundai 801 195 i Kia 782 451).

Sprzedaż pojazdów elektrycznych: sprzedaż pojazdów elektrycznych Ioniq w Hyundaiu wzrosła o 76% do 46 917 pojazdów. Sprzedaje również elektryczną wersję Kona Cross, ale nie podaje szczegółów sprzedaży wersji elektrycznej (całkowita sprzedaż Kona wyniosła 79 116). Sprzedaż pojazdów elektrycznych Kia spadła o 2% do 19 997 pojazdów.

Stellantis #5: Szanowni Państwo, sprzedaż FCA w USA spadła w 2023 r. o kolejne 1,3%, do 1,53 mln pojazdów. Od ostatniego szczytu w 2015 roku sprzedaż spadła o 33%. Hyundai-Kia po raz pierwszy wyprzedziła Grupę Fiat Chrysler Automobiles w USA, po tym jak wiele lat temu wyprzedziła ją Toyota.

Nie jest to masowa produkcja jakichkolwiek pojazdów elektrycznych na baterie, ale generuje dla nich ogromną reklamę. Powiedziała, że ​​pierwsze modele samochodów elektrycznych mają zostać wprowadzone na rynek już pod koniec 2024 roku.

Jeśli chodzi o brzydotę, trend na tym wykresie jest klasą samą w sobie i mówi o kryzysie egzystencjalnym:

Wielka Trójka amerykańskich producentów samochodów? General Motors, Ford i Stellantis to trzej najwięksi producenci samochodów w Stanach Zjednoczonych lub to, co z nich zostało. Toyota zajmuje drugie miejsce w Stanach Zjednoczonych i produkuje samochody w Stanach Zjednoczonych, ale jest to firma japońska, a więc zagraniczny producent samochodów. Hyundai-Kia zajmuje czwarte miejsce w Stanach Zjednoczonych, wyprzedzając Stellantisa, ale to zagraniczny duet, mimo że samochody produkują w Stanach Zjednoczonych. Stellantis to europejska firma, która kupiła FCA w USA, ale z jakiegoś powodu nadal uważamy FCA w USA za amerykańskiego producenta samochodów, mimo że FCA w USA importuje wiele pojazdów. Zatem linie się zatarły.

Mamy obecnie czwartego amerykańskiego producenta samochodów, który nie jest jeszcze duży pod względem sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, ale szybko rośnie: Tesla. Wszystkie samochody, które sprzedaje w Stanach Zjednoczonych, są produkowane w Stanach Zjednoczonych – w przeciwieństwie do innych amerykańskich producentów samochodów. Musimy teraz porozmawiać o „Wielkiej Czwórce amerykańskich producentów samochodów?” A może Wielka Trójka z wejściem Tesli i odejściem zagranicznego producenta samochodów Stellantis?

READ  Co dalej z Foxem, gdy Rupert Murdoch przekaże stery Lachlanowi?

Tesli Sprzedaż w USA nie została ujawniona. Pokazuje jedynie sprzedaż globalną. Ale są dane rejestracyjne. Według rejestracji Model Y stał się drugim najlepiej sprzedającym się pojazdem w Stanach Zjednoczonych, za ciężarówką serii F. Jednak dane rejestracyjne są opóźnione. A mamy je tylko do trzeciego kwartału 2023 roku.

Globalne dostawy Tesli w czwartym kwartale wzrosły o 11% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 20% rok do roku. W ciągu całego roku wzrosła o 38%. Rejestracje w IV kwartale w USA możemy oszacować na podstawie niewielkiego wzrostu w stosunku do III kwartału i to właśnie zrobiliśmy tutaj, może nie super dokładnie, ale wystarczająco blisko?

Dodaliśmy niewielki wzrost do pierwszych trzech kwartałów 2023 r. (dane rejestracyjne za pośrednictwem com.goodcarbadcar.net) i wyszło około 680 000, obojętnie. Jest to zatem znacznie mniej niż w przypadku innych amerykańskich producentów samochodów. To mniej niż połowa spadającej sprzedaży Stellantis.

Jednak sprzedaż Tesli zmierza we właściwym kierunku, po tym jak kilka lat temu wzrosła prawie z zera. Dlatego po raz pierwszy włączam je do tej corocznej dyskusji. Tesla przyjechała.

Hondy Sprzedaż amerykańskiej firmy Honda Motor Company wzrosła o 33% w porównaniu z załamanym poziomem w 2022 r., kiedy skończyły się zapasy z powodu niedoboru półprzewodników. W porównaniu do szczytu osiągniętego w 2017 r. sprzedaż nadal jest niższa o 20%.

Podobnie jak Toyota, całkowicie zrezygnowała z pojazdów elektrycznych. Zamiast opracowywać od podstaw własny pojazd elektryczny, w 2024 roku wprowadzi pojazd elektryczny (Prologue) oparty na nowej platformie Ultium firmy GM, który wkrótce będzie dostępny u najbliższego dealera.

Kwiecień: Łączna sprzedaż marek Nissan i Infiniti wzrosła o 23% do 898 796 pojazdów, ale nadal jest o 44% niższa od wartości szczytowej z 2017 r. Szykuje się kryzys egzystencjalny. Brzydkie, brzydkie, brzydkie:

Lubisz czytać WOLF STREET i chcesz ją wesprzeć? Możesz przekazać darowiznę. Bardzo to doceniam. Kliknij na kubek piwa i mrożonej herbaty, aby dowiedzieć się, jak:

Czy chcesz otrzymać powiadomienie e-mailem, gdy WOLF STREET opublikuje nowy artykuł? Rejestracja tutaj.