Ta kolumna pierwotnie pojawiła się w dniu Na drodze, Cotygodniowy biuletyn zawierający wszystko, co musisz wiedzieć o transporcie w rejonie Nowego Jorku.
Subskrypcja Otrzymuj pełną wersję, która zawiera odpowiedzi na pytania czytelników, ciekawostki, zmiany w usługach i nie tylko, w swojej skrzynce odbiorczej w każdy czwartek.
Pasażerowie pociągu G powinni przygotować się na pełne bólu lato rozpoczynające się w piątek, ponieważ projekt budowlany MTA spowoduje zamknięcie całych odcinków linii na 24 godziny na dobę do 3 września.
Blokady dzielą się na trzy etapy:
- 28 czerwca – 5 lipca: Brak pociągów między Courthouse Square a Nassau Street.
- 5 lipca – sierpień. 12: Na trasie Court Square do Bedford-Nostrand nie ma pociągów.
- 12 sierpnia – 3 września: Brak pociągów pomiędzy Bedford-Nostrand i Church Street.
Z linii Crosstown korzysta w dni powszednie około 160 000 pasażerów.
Zamknięcia będą jednymi z największych od lat zakłóceń w transporcie publicznym w Nowym Jorku związanych z budową. Odkąd Zarząd Transportu Miasta Nowy Jork ogłosił zamknięcie pociągu L między Manhattanem a Brooklynem – plan, który były gubernator Andrew Cuomo nagle zmienił w 2019 r. – budowa infrastruktury tranzytowej nie zniechęciła wielu mieszkańców Brooklynu.
„To śmieci” – stwierdziła Genevieve Camille Morris, lat 40, z Greenpointu. „Trudno przedostać się przez Brooklyn bez pociągu G.”
Urzędnicy Urzędu Transportu Masowego twierdzą, że zamknięcie jest konieczne, aby wprowadzić od dawna oczekiwane ulepszenia na linii G. Prace obejmą wymianę 30 mil torów, modernizację sygnałów opartych na technologii z lat 30. XX wieku, ułożenie nowych kabli i wymianę kilkunastu zwrotnic. regularnie powodują opóźnienia.
„Te przełączniki są jednymi z najstarszych w systemie, również pochodzą z lat 30. i 40. XX wieku i powodują powtarzające się problemy” – powiedział Sean Fitzpatrick, szef personelu budowlanego MTA podczas posiedzenia komisji na początku tego tygodnia.
Na czas prac na zamkniętych odcinkach pracownicy będą kursować bezpłatnymi autobusami. Urzędnicy MTA oświadczyli, że współpracowali z miejskim Departamentem Transportu w celu oczyszczenia skrzyżowań i dodania stref załadunku ciężarówek, aby zapobiec podwójnemu parkowaniu wzdłuż części tras autobusów wahadłowych. Agencja nawiązała także współpracę z Citi Bike, aby zapewnić każdemu mieszkańcowi miasta jeden bezpłatny przejazd w czasie blokady, korzystając z kodu „GTRAIN24”.
Pasażerowie pociągu G mają jednak dobry powód, aby być sceptyczni co do powolnej prędkości autobusów wahadłowych New York City Transit. Musieli z niego korzystać miesiącami podczas nocnych zamknięć i w ostatnie weekendy na trasie.
„Jeśli będę mógł uniknąć korzystania z nich (autobusów wahadłowych), będę ich unikać” – powiedział Matthew Khan, lat 19. „Wiem, że są bezpłatne, ale trwają znacznie dłużej i są bardziej niewygodne”.
Yumi Mounir (23 lata) przygotowuje się do izolacji, ucząc się po raz pierwszy jeździć na rowerze. Powiedziała, że planuje dojeżdżać do pracy na Manhattanie rowerem, zamiast korzystać z autobusów wahadłowych.
Problem ten nie zakończy się również po tej rundzie pracy. Zarząd Transportu Metro spodziewa się w przyszłym roku większej liczby zamknięć linii G w nocy i w weekendy. Jednak urzędnicy twierdzą, że do 2027 r. zmodernizują sygnalizację na linii, aby umożliwić szybsze i częstsze kursowanie na linii G. Dzięki ulepszeniom pewnego dnia na tej linii będą mogły kursować pociągi pełnej długości zamiast pięciu skróconych pociągów, które zmuszają pasażerów. do działania na platformach.
Ciekawy podróżnik
Masz do nas pytanie? Ciekawe pytania pasażerów są kierowane wyłącznie do subskrybentów biuletynu On The Way. Zarejestruj się bezpłatnie tutaj Sprawdź także czwartkowy post, gdzie znajdziesz link umożliwiający zadawanie pytań!
Pytanie od Phila z Long Island
Czy MTA nie mogłoby postąpić nieuczciwie i wprowadzić opłaty za zatory komunikacyjne?
Co mówi Clayton?
Zarząd Transportu miasta Nowy Jork uruchomił całą niezbędną infrastrukturę do pobierania opłat, ale podkreśla, że nie może uruchomić tej usługi bez ostatecznej zgody trzech stron: Federalnej Administracji Autostrad, Miejskiego Departamentu Transportu i stanowego Departamentu Transportu. Umowa umożliwia Zarządowi Transportu Miasta Nowy Jork wdrożenie programu pilotażowego wykorzystującego opłaty za przejazd z dróg finansowanych ze środków federalnych do wspierania transportu zbiorowego. Nakaz Hochula, aby zaprzestać pobierania opłat w przypadku zatorów komunikacyjnych, oznacza, że Departament Transportu stanu musi powstrzymać się od podpisania formularza.
„Nie przedstawiamy planów zawrócenia i przeprowadzenia zamachu stanu na stan Nowy Jork” – powiedział w środę prezes MTA Jano Lieber, gdy zadano mu to pytanie.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii