17 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Boeing wzywa linie lotnicze do sprawdzenia samolotów 737 MAX pod kątem ewentualnych poluzowanych śrub

Boeing wezwał linie lotnicze do sprawdzenia wszystkich samolotów 737 Max pod kątem ewentualnych poluzowanych śrub w układzie sterowania sterem po tym, jak międzynarodowe linie lotnicze odkryły podczas rutynowej konserwacji śrubę z brakującą nakrętką, podała w czwartek Federalna Administracja Lotnictwa.

Po tym, jak anonimowe międzynarodowe linie lotnicze zauważyły ​​brakującą nakrętkę, Boeing odkrył, że w niedostarczonym 737 MAX nakrętka również była niewłaściwie dokręcona – podała FAA.

Boeing podał, że od 2017 r. dostarczył na całym świecie ponad 1370 samolotów i nalegał, aby wszystkie zostały sprawdzone pod kątem potencjalnych luźnych elementów. Firma podała, że ​​sprawdza również niedostarczony samolot 737 MAX.

„Zidentyfikowany problem z konkretnym samolotem został naprawiony” – oznajmił Boeing w oświadczeniu. „Ze względu na zachowanie dużej ostrożności zalecamy, aby operatorzy sprawdzili swoje samoloty 737 MAX i zgłaszali nam wszelkie ustalenia” – dodał.

FAA stwierdziła, że ​​tak Ściśle monitoruj inspekcje Rozważymy podjęcie dalszych działań, jeśli odkryjemy dodatkowe przypadki luźnych lub brakujących urządzeń.

Boeing stwierdził, że nie było żadnych „incydentów w trakcie eksploatacji” spowodowanych potencjalnym poluzowaniem się urządzeń oraz że przed schowaniem bramki załoga lotnicza rutynowo przeprowadza kontrole, aby ostrzec, jeśli ster nie działa prawidłowo.

Inspekcje te obejmują zdjęcie panelu dostępu i wizualne potwierdzenie, że zatrzask w systemie sterowania sterem jest prawidłowo zainstalowany, powiedział Boeing. Firma dodała, że ​​inspekcje każdego samolotu będą trwały około dwóch godzin.

Kilka głównych amerykańskich przewoźników lotniczych, w tym United Airlines, Southwest Airlines, American Airlines i Alaska Airlines, korzysta z 737 MAX, wąskokadłubowego samolotu przeznaczonego do lotów na krótkich i średnich dystansach.

United, American, Southwest i Alaska stwierdziły, że nie spodziewają się, że inspekcje będą miały wpływ na ich działalność. Alaska powiedziała, że ​​rozpocznie inspekcje w czwartek i oczekuje się, że zakończą się w pierwszej połowie stycznia. Southwest powiedział, że robił to podczas rutynowej nocnej konserwacji.

737 MAX ma bardzo burzliwą historię.

W 2018 roku jeden z samolotów Lion Air Flight 610 rozbił się w oceanie u wybrzeży Indonezji, zabijając 189 pasażerów i załogę. Niecałe pięć miesięcy później w 2019 r. inny lot 302 linii Ethiopian Airlines rozbił się wkrótce po wylocie ze stolicy Etiopii, Addis Abeby, w wyniku czego zginęło 157 osób na pokładzie.

Organy regulacyjne na całym świecie uziemiły Maxa po drugiej katastrofie. FAA zezwoliła na ponowny lot pod koniec 2020 r., po tym jak Boeing wprowadził zmiany w samolocie, w tym w MCAS, systemie sterowania lotem odpowiedzialnym za katastrofy. Pod koniec 2019 roku firma poinformowała, że ​​zwolniła dyrektora generalnego, i zgodziła się na ugodę z Departamentem Sprawiedliwości w wysokości 2,5 miliarda dolarów w 2021 roku.

W zeszłym roku Boeing osiągnął ugodę na kwotę 200 milionów dolarów z amerykańskimi organami nadzoru nad papierami wartościowymi, kończąc dochodzenie w sprawie zarzutów, że firma i jej były dyrektor generalny oszukali inwestorów w sprawie problemów z 737 MAX, które doprowadziły do ​​śmiertelnej katastrofy.