Jednak nie doszło do skutku.
Tymczasem Boeing wciąż próbuje przejść bezzałogowy lot testowy. Firma podejmie w tym tygodniu drugą próbę, mając nadzieję, że bezbłędne działanie naprawi jej wizerunek spadającej gwiazdy w ludzkich lotach kosmicznych.
Oto spojrzenie wstecz na wcześniejsze próby Starlinera.
OFT-1
W 2014 r. NASA przyznała kontrakty o stałej cenie – co oznacza, że agencja kosmiczna zapłaciłaby tylko uzgodnioną cenę początkową, a nie ani grosza więcej – Boeingowi i SpaceX. Ten ruch umocnił swoją pozycję jako firmy, które przywrócą astronautów NASA w kosmos w ramach programu Commercial Crew. Pula nagród Boeinga wyniosła 4,2 miliarda dolarów, co jest znaczącą kwotą w porównaniu do 2,6 miliarda dolarów SpaceX, chociaż firma powiedziała, że ponieważ SpaceX otrzymał już miliony na opracowanie bezzałogowej wersji statku Dragon.
Chociaż oczekiwano, że oba statki kosmiczne wystrzelą astronautów w kosmos już po kilku latach, pod koniec dekady stało się jasne, że SpaceX wyprzedza Boeinga.
I niemal natychmiast po premierze Starlinera 20 grudnia 2019 r. było jasne, że coś jest nie tak.
Później okazało się, że wewnętrzny zegar Starlinera był wyłączony przez 11 godzin, co spowodowało niewypał i potknięcie się statku kosmicznego, powiedzieli dziennikarzom przedstawiciele NASA i Boeinga. Starliner został zmuszony do wcześniejszego powrotu na Ziemię.
Boeing zgodził się rozwiązać problemy i zapłacić za drugą próbę bezzałogowego lotu testowego, odkładając prawie pół miliarda dolarów. Po miesiącach rozwiązywania problemów, przeglądów bezpieczeństwa i dochodzeń, lot testowy.
Były astronauta wycofuje się z misji
Były astronauta NASA, Chris Ferguson, który opuścił State Astronaut Corps w 2011 roku, aby pomóc Boeingowi zaprojektować i zbudować Starlinera, miał poprowadzić pierwszą załogową misję Starlinera jako prywatny astronauta. Ale po tym, jak inauguracyjny test w locie nie powiódł się, Ferguson ogłosił, że nie może już latać statkiem, powołując się na konflikty w harmonogramie.
Chociaż misja załogowa była kilkakrotnie przekładana, wydaje się, że nie ma planów przywrócenia Fergusona z powrotem do misji.
Zawory wiskotyczne i wilgotność FL
Boeing uważał, że jest gotowy do powrotu Starlinera do testów w zeszłym roku, i zaplanował drugą próbę testów lotu orbitalnego – tę nazwaną OFT-2 – na sierpień.
Szybko pojawiły się kolejne problemy. Kiedy statek kosmiczny został przeniesiony na platformę startową i rozpoczął przeprowadzanie kontroli naziemnych przed lotem, inżynierowie odkryli, że główne zawory Starlinera zacięły się. Ostatecznie Boeing ogłosił, że problemu nie można naprawić na wyrzutni, a cały pojazd musi zostać zwrócony do hali montażowej w celu dalszego rozwiązywania problemów.
Na konferencjach prasowych poprzedzających czwartkową bitwę testową urzędnicy Boeinga ujawnili, że w tym tygodniu będą latać OFT-2 z „krótkoterminowym” przeglądem, ale firma może ostatecznie zdecydować się na przeprojektowanie systemu bezpieczników.
Inne przypadki
Boeing potwierdził w oświadczeniu, że pozew został złożony w imieniu pracownika i podwykonawcy. „Sprawa została rozstrzygnięta przez wszystkie strony, a warunki ugody są poufne” – napisano w oświadczeniu.
Dokumenty sądowe potwierdzają, że sprawa została rozstrzygnięta w grudniu 2021 r.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
Jak czarne dziury stały się tak duże i szybkie? Odpowiedź kryje się w ciemności
Według skamieniałości prehistoryczna krowa morska została zjedzona przez krokodyla i rekina
Wystrzelenie rakiety Falcon 9 firmy SpaceX zostało wstrzymane ze względu na zbliżanie się dwóch głównych misji załogowych lotów kosmicznych