5 września (Reuters) – Australijski organ nadzoru korporacyjnego oznajmił we wtorek, że podejmie kroki prawne przeciwko Westpac Banking Corp (WBC.AX) w związku z rzekomym brakiem odpowiedzi na zawiadomienia klientów o trudnościach finansowych w latach 2015–2022 w wymaganych administracyjnych ramach czasowych.
pod Sekcja 72 australijskiej ustawy o kredycie narodowymOsoba fizyczna opóźniająca się z płatnościami może zażądać zmiany warunków umowy kredytowej ze względu na trudną sytuację finansową, przy czym oczekuje się, że wierzyciele przedstawią pisemną odpowiedź w ciągu 21 dni od otrzymania informacji.
Akcje Westpac spadły o prawie 1% do 21 630 dolarów australijskich do godziny 01:05 czasu GMT, w porównaniu ze spadkiem szerszego indeksu referencyjnego (.AXJO) o 0,6%.
Australijska Komisja Papierów Wartościowych i Inwestycji (ASIC) oświadczyła, że wszczęła postępowanie w sprawie kary cywilnej w Sądzie Federalnym przeciwko Westpac, zauważając, że niedociągnięcia w procesie powiadamiania internetowego pożyczkodawcy o trudnościach spowodowały, że 229 klientów Westpac nie otrzymało terminowej odpowiedzi.
Działania przeciwko Westpac mają miejsce w momencie, gdy organy regulacyjne zwróciły się do wzmożonej kontroli australijskich pożyczkodawców, biorąc pod uwagę wszystkie niedawne zawiadomienia skierowane do banków w związku z danymi na temat opłat pobieranych od klientów tubylczych, a także nieprzestrzeganie przez banki wymaganych wytycznych dotyczących kredytów mieszkaniowych i naciskając na lepszą pozycję. Jak radzić sobie z oszustwami bankowymi itp.
Damien Rooney, dyrektor ds. sprzedaży akcji w Argonaut, powiedział: „Jestem całkowicie przekonany, że wzmożona kontrola jest uzasadniona, a z politycznego punktu widzenia rządom i organom regulacyjnym łatwo jest patrzeć na „grube koty”.
Firma stwierdziła, że postępowanie prawne było związane z „awarią technologiczną” i że Westpac zakończył program naprawczy dla dotkniętych klientów, obejmujący zapłatę za stratę niepieniężną w wysokości około 900 000 dolarów australijskich (581 310,00 dolarów amerykańskich).
Organ regulacyjny stwierdził, że Westpac mógł zrobić więcej, aby zbadać i naprawić problemy systemowe mające wpływ na proces powiadamiania o trudnościach online.
„Ten błąd oznaczał, że nie zapewniliśmy niektórym naszym klientom potrzebnej pomocy. Bardzo tego żałujemy” – powiedział Scott Collari, dyrektor ds. informatyki Grupy Westpac.
(1 dolar = 1,5482 dolara australijskiego)
(Reportaż: Roshni Nair z Bengaluru; przygotowanie: Mahomet do biuletynu arabskiego) Redakcja: Sandra Maler i Sherry Jacob Phillips
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii