Programiści mogą teraz zintegrować funkcję ułatwień dostępu ze swoimi aplikacjami, umożliwiając użytkownikom kontrolowanie kursora za pomocą gestów twarzy lub poruszania głową. Na przykład mogą otworzyć usta, aby przesunąć kursor, lub unieść brwi, aby kliknąć i przeciągnąć.
Projekt Gameface został ogłoszony podczas zeszłorocznej konferencji Google I/O poświęconej komputerom stacjonarnym i wykorzystuje kamerę urządzenia oraz bazę danych wyrazów twarzy… Interfejs API wykrywania punktów orientacyjnych twarzy MediaPipe Aby manipulować wskaźnikiem.
Google wyjaśnił w swoim ogłoszeniu: „Dzięki kamerze urządzenia płynnie śledzi mimikę twarzy i ruchy głowy i przekłada je na intuicyjną, spersonalizowaną kontrolę”. „Programiści mogą teraz tworzyć aplikacje, w których użytkownicy mogą konfigurować swoje doświadczenia, dostosowując mimikę twarzy, wielkość gestów, szybkość kursora i nie tylko”.
Chociaż Gameface był początkowo przeznaczony dla graczy, Google twierdzi, że nawiązał z nim również współpracę wyczerpujący – Przedsiębiorstwo społeczne w Indiach skupiające się na dostępności – aby zobaczyć, jak można rozszerzyć je na inne środowiska, takie jak praca, szkoła i sytuacje społeczne.
Projekt Gameface jest inspirowany streamerem gier wideo z porażeniem czterokończynowym Lance Carr, który cierpi na zanik mięśni. Carr współpracował przy projekcie z Google, mając na celu stworzenie tańszej i dostępnej alternatywy dla drogich systemów śledzenia głowy.
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie