29 października, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Amerykański sopran, który obraził czarną twarz, wycofuje się z włoskiej opery

Amerykański sopran, który obraził czarną twarz, wycofuje się z włoskiej opery

RZYM (Associated Press) – Sopranos Angel Blue powiedziała, że ​​nie wystąpi w tym miesiącu w operze we Włoszech, ponieważ czarna twarz została wykorzystana w innym przedstawieniu tego lata na tej samej scenie.

Amerykańska piosenkarka opublikowała notatkę na swojej anielskoniebieskiej stronie na Instagramie, informując, że w tym miesiącu wycofa się z „La Traviata” w Verona Arena, ponieważ teatr niedawno wystawił kolejną operę Giuseppe Verdiego „Aida”, której wykonawcy mieli czarną twarz.

Krytykowała takie wykorzystywanie „starych” praktyk teatralnych jako „obraźliwe, poniżające i jawnie rasistowskie”.

Jednak Angel Blue jest nadal wymieniana w sobotę na stronie internetowej Arena jako śpiewająca rolę Violetty w „La Traviata” w dniach 22-30 lipca.

Teatr powiedział, że ma nadzieję, że Blue, który jest czarny, przyjmie zaproszenie na spotkanie z przedstawicielami Areny w celu „dialogu” w tej sprawie. Arena, w oświadczeniu w piątek, powiedziała, że ​​„nie ma absolutnie żadnego powodu i nie ma zamiaru nikogo urazić ani drażnić”.

Przez dziesięciolecia amerykańskie organizacje praw obywatelskich publicznie potępiały czarną twarz – gdzie biali wykonawcy grzeją twarze – jako odczłowieczających czarnych, wprowadzając i wzmacniając stereotypy rasowe.

Tego lata na arenie odbyły się przedstawienia serialu „Aida” opartego na inscenizacji klasycznej opery z 2002 roku włoskiego reżysera Franco Zeffirelli, który zmarł w 2019 roku.

Rodzina Soprano zaczęła publikować na Instagramie „Moi przyjaciele, rodzina i fani opery”. „Doszedłem do niefortunnego wniosku, że tego lata nie zaśpiewam Traviaty na Arena di Verona, jak planowałem”.

Odnosząc się do decyzji Ariny o użyciu czarnego makijażu twarzy w filmie „Aida”, piosenkarka napisała: „Pozwól mi być absolutnie jasne: używanie czarnej twarzy w jakichkolwiek okolicznościach, artystycznych lub innych, jest bardzo mylącą praktyką opartą na tradycji teatralnej. jest stara i nie ma miejsca we współczesnym społeczeństwie, jest obraźliwa, obraźliwa i jawnie rasistowska”.

Pisała, że ​​nie mogła „z czystym sumieniem kojarzyć się z instytucją, która kontynuuje tę praktykę”.

W oświadczeniu teatralnym stwierdzono, że „Angel Blue celowo zobowiązała się do śpiewania na ringu”, mimo że „charakterystyka” sztuki Zeffirelli z 2002 roku była „znana”.

Teatr podkreślił jednak nadzieję, że jej protest w końcu poprawi zrozumienie międzykulturowe, a także wyedukuje włoską publiczność.

„Każdy kraj ma inne korzenie, a jego struktury kulturowe i społeczne rozwinęły się wzdłuż różnych ścieżek historycznych i kulturowych” – czytamy w oświadczeniu Fundacji Arena w Weronie. „Dopiero po latach dialogu i wzajemnego zrozumienia osiągnięto wspólne przekonania”.

Oświadczenie Areny podkreślało dialog „w celu świadomego zrozumienia perspektywy innych w odniesieniu do przyjętych zobowiązań artystycznych”.

„Sprzeczność, osądy, etykietki i brak dialogu tylko podsycają kulturę sprzeczności, które całkowicie odrzucamy” – napisano w oświadczeniu, wzywając do współpracy „w celu uniknięcia podziałów”.

To nie pierwszy raz, kiedy użycie czarnego makijażu twarzy podczas teatralnego przedstawienia „Aidy” w Weronie wywołało protest sopranów. W 2019 roku śpiewaczka operowa Tamara Wilson, która jest biała, zaprotestowała przeciwko czarnej twarzy, by śpiewać tytuł Etiopskiej Damy Opery w Arenie.