W ubiegłą środę Amazon ogłosił, że po raz pierwszy w historii firmy naliczy sprzedawcom „5% dopłaty paliwowej i inflacji”.
Dla mnie Biznes CNNNowe opłaty są nakładane, ponieważ „inflacja znacznie się pogorszyła w ostatnich miesiącach”.
W notatce dla całej firmy Amazon powiedział: „W 2022 spodziewaliśmy się powrotu do normalnego życia dzięki złagodzeniu ograniczeń Covid-19 na całym świecie, ale paliwo i inflacja stanowiły więcej wyzwań”.
„Nie jest jasne, czy te koszty inflacyjne wzrosną, czy spadną, ani jak długo będą trwać” – podała firma.
Patrick Graham, rzecznik firmy, powiedział, że dodatkowe opłaty dotyczą tylko stawek opłat uiszczanych przez sprzedawców, którzy zdecydują się korzystać z usług Amazon. Usługi te obejmują magazynowanie, pakowanie i wysyłkę produktów.
Podobno nie będzie to miało wpływu na sprzedawców, którzy nie korzystają z usług Amazon Fulfillment Services.
Opłaty Amazona są najnowszym przykładem tego, jak firmy reagują na rosnące koszty energii i rosnące ogólne koszty towarów i usług spowodowane inflacją.
W zeszłym miesiącu Lyft, popularna usługa pasażerska, ogłosiła, że dodaje dodatkową opłatę w wysokości 55 centów za każdy obsługiwany przejazd, aby zrównoważyć wyższe ceny benzyny.
Listy z wiadomościami wzmiankowany Wszystkie pieniądze zarobione dzięki tej dopłacie zostaną zwrócone bezpośrednio kierowcom Lyft i pozostaną na miejscu przez „co najmniej 60 dni”.
W połowie marca Uber ogłaszać Inicjatywa podobna do ich konkurenta. Uber ogłosił, że naliczy dodatkową opłatę w wysokości od 45 do 55 centów za wszystkie swoje przejazdy i doda dodatkową opłatę w wysokości od 35 do 45 centów za wszystkie dostawy Uber Eats.
Jednak kierowcy stwierdzili, że dodatkowe odszkodowania, które otrzymają od pracodawców, nie są wystarczające.
Według bloga „The Rideshare Guy”, 43% kierowców Uber i Lyft twierdzi, że jeździ mniej samochodów lub porzuca furgonetki z powodu wysokich kosztów paliwa.
Te wysokie koszty i nieliczni kierowcy pomocy, którzy otrzymali niewielką ulgę, skłoniły ich do zorganizowania protestu przed siedzibą Ubera na Manhattanie.
Nowe dopłaty Amazon dla sprzedawców mogą spadać i wpływać na konsumentów, ponieważ detaliści starają się zrekompensować zwiększone koszty prowadzenia swojej działalności na Amazon.
Bureau of Labor Statistics poinformowało, że dostawcy podnieśli ceny o 11,2% w marcu, gdy inflacja wzrosła 8,5% w ujęciu rocznym.
W notatce dotyczącej całej firmy Amazon powiedział: „Podobnie jak wiele innych, zaobserwowaliśmy znaczny wzrost kosztów i w miarę możliwości zinternalizowaliśmy je, aby zmniejszyć wpływ na naszych partnerów handlowych. Kiedy podnieśliśmy opłaty, skoncentrowaliśmy się na rozwiązaniu trwałych kosztów i zapewnieniu że nasze opłaty były konkurencyjne w stosunku do opłat naszych dostawców usług.inni”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii