15 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Akcje General Motors spadają, gdy producent samochodów przedstawia nowy napęd cięcia kosztów

DETROIT (Reuters) – General Motors Corp. (GM) zmaga się z kosztami i stara się budować więcej pojazdów elektrycznych, ponieważ poinformował we wtorek, że zyski i marże skorygowane przed opodatkowaniem na głównym rynku północnoamerykańskim spadły od pierwszego kwartału, pomimo skoku przychodów i cen transakcyjnych na pojazd.

Akcje spadły o 4,4% do 37,58 USD w handlu w środku dnia.

Producent samochodów powiedział, że planuje mniej inwestować w nowe produkty i zredukować koszty operacyjne o dodatkowy 1 miliard dolarów do końca przyszłego roku, i podniósł swoje prognozy zysków na cały rok.

Dyrektor generalna Mary Barra podczas rozmowy z analitykami powiedziała, że ​​GM zrezygnował z planów wyeliminowania swojego najtańszego pojazdu elektrycznego, starzejącego się Chevroleta Bolta, pod koniec tego roku. Zamiast tego firma oczekuje teraz dostawy Zaktualizowany Bolt z nowszym akumulatorem Ultium, ale nie ujawnił szczegółów dotyczących kosztów, czasu ani lokalizacji fabryki.

„Nowy Bolt powinien kosztować tyle samo lub mniej niż poprzedni model”, jeśli przejdzie na dedykowaną platformę EV i akumulatory nowej generacji, powiedział Sam Fiorani, szef globalnych prognoz w AutoForecast Solutions.

Barra powiedział, że produkcja akumulatorów w zakładzie joint venture Ultium w Lordstown w stanie Ohio została utrudniona przez „naszego dostawcę urządzeń automatyki, który boryka się z problemami z dostawami”. Parra powiedział, że sytuacja powinna zostać rozwiązana do końca roku. W międzyczasie, powiedziała, GM buduje akumulatory ręcznie na ręcznych liniach montażowych.

GM powiedział, że zyski i marże przed opodatkowaniem na jego głównym rynku północnoamerykańskim spadły od pierwszego kwartału, pomimo skoku przychodów i cen transakcyjnych na pojazd. Nasze wyniki za drugi kwartał obejmowały opłaty w wysokości 792 mln USD związane z nowymi umowami z partnerami będącymi dostawcami pojazdów elektrycznych, LG Electronics i LG Energy Solution.

W ujęciu rocznym General Motors podał, że dochód netto za drugi kwartał wzrósł o około 52% do 2,6 mld USD, ponieważ przychody wzrosły o 25% w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r., kiedy produkcja spadła z powodu niedoborów półprzewodników.

GM powiedział, że teraz spodziewa się całorocznego dochodu netto w wysokości od 9,3 do 10,7 miliardów dolarów, w porównaniu z poprzednią prognozą 8,4 do 9,9 miliardów dolarów. W przeliczeniu na akcję GM spodziewa się, że roczny dochód netto wyniesie od 7,15 do 8,15 USD, czyli z 6,35 do 7,35 USD.

Nowa perspektywa nie uwzględnia potencjalnych kosztów strajku związku United Auto Workers, jeśli nie uda mu się osiągnąć nowego kontraktu z GM do 14 września.

Dyrektor finansowy Paul Jacobson powiedział podczas telekonferencji, że bardziej optymistyczne prognozy GM pojawiają się po sześciu miesiącach silnego popytu i bogatszych niż oczekiwano cen na początku tego roku.

Ale decyzja o ograniczeniu inwestycji w nowe produkty i koszty operacyjne jest podjęta, gdy marże zysku firmy są pod presją. Marża zysku przed opodatkowaniem GM za pierwsze sześć miesięcy roku spadła do 8,3% przychodów, w porównaniu z 8,9% rok temu.

GM teraz planuje wydać od 11 do 12 miliardów dolarów na inwestycje kapitałowe w tym roku, w porównaniu z poprzednim planem wydatkowania od 11 do 13 miliardów dolarów.

„Kładzie się duży nacisk na zwykłe wygrywanie” – powiedział Jacobson.

Barra powiedział, że GM może obniżyć wydatki kapitałowe, upraszczając swoją linię produktów i zmniejszając liczbę różnych oferowanych kombinacji kolorów i funkcji. Barra powiedział, że celem GM jest zmniejszenie liczby kombinacji kolorów wykończenia i funkcji o połowę.

W przeciwieństwie do strategii obniżania cen przez prezesa Tesli (TSLA.O), Elona Muska, by przyspieszyć popyt, GM podniósł średnie ceny transakcyjne w Ameryce Północnej o 1600 USD do około 52 000 USD w ostatnim kwartale, powiedział Jacobson.

„Koncentrujemy się na rentowności. Nasze ostatnie wyniki pokazują, że nie poświęcamy marży na rzecz wolumenu” – powiedział.

Barra w liście do akcjonariuszy powiedział, że producent samochodów zamierza wyprodukować „około 100 000 pojazdów elektrycznych w drugiej połowie tego roku i stamtąd będziemy się rozwijać”. W pierwszej połowie GM zbudował około 50 000 pojazdów elektrycznych, głównie starszych modeli Bolt, wycenionych na 27 495 USD.

Oświadczenie o zyskach GM powtórzyło poprzedni cel, jakim było zbudowanie 400 000 pojazdów elektrycznych od 2022 do pierwszej połowy 2024 roku, i przewidywało przychody z pojazdów elektrycznych w wysokości 50 miliardów dolarów w 2025 roku, z zyskiem przed opodatkowaniem na poziomie jednocyfrowym od niskiego do średniego.

Analiza Reutera z maja sugerowała, że ​​powolny rozwój fabryk akumulatorów GM w Ohio, Tennessee i Michigan może ograniczyć roczną produkcję pojazdów elektrycznych do mniej niż 600 000 w połowie dekady, nawet jeśli General Motors zamierza zwiększyć moce produkcyjne do miliona do 2025 r.

W notatce dla inwestorów analityk CFRA, Jarrett Nelson, powiedział, że pozostaje „ostrożny ze względu na krótkoterminową wypłatę zysków z przejścia GM na pojazdy elektryczne i jego zdolność do wykonania silnego wzrostu produkcji, a także kompleksowego popytu na modele pojazdów elektrycznych”.

Dodatkowe relacje Josepha White’a i Paula Lehnerta w Detroit Dodatkowe relacje Bena Kleimana w Detroit Edycja: Matthew Lewis, Louise Heavens i Nick Zieminski

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Joe White jest globalnym korespondentem motoryzacyjnym agencji Reuters z siedzibą w Detroit. Joe porusza szeroki zakres tematów związanych z branżą motoryzacyjną i transportową oraz pisze The Auto File, biuletyn ukazujący się trzy razy w tygodniu na temat globalnego przemysłu motoryzacyjnego. Joe dołączył do agencji Reuters w styczniu 2015 r. jako redaktor ds. transportu, prowadzący relacje z samolotów, pociągów i samochodów, a później został globalnym redaktorem ds. motoryzacji. Wcześniej pełnił funkcję globalnego redaktora działu motoryzacyjnego Wall Street Journal, gdzie nadzorował relacje z przemysłu samochodowego i kierował biurem w Detroit. Joe jest współautorem (wraz z Paulem Ingracią) The Comeback: The Fall and Rise of the American Auto Industry, a on i Paul podzielili się nagrodą Pulitzera za Cadence Reporting w 1993 roku.