Akcje General Motors spadają, gdy producent samochodów przedstawia nowy napęd cięcia kosztów

Akcje General Motors spadają, gdy producent samochodów przedstawia nowy napęd cięcia kosztów

DETROIT (Reuters) – General Motors Corp. (GM) zmaga się z kosztami i stara się budować więcej pojazdów elektrycznych, ponieważ poinformował we wtorek, że zyski i marże skorygowane przed opodatkowaniem na głównym rynku północnoamerykańskim spadły od pierwszego kwartału, pomimo skoku przychodów i cen transakcyjnych na pojazd.

Akcje spadły o 4,4% do 37,58 USD w handlu w środku dnia.

Producent samochodów powiedział, że planuje mniej inwestować w nowe produkty i zredukować koszty operacyjne o dodatkowy 1 miliard dolarów do końca przyszłego roku, i podniósł swoje prognozy zysków na cały rok.

Dyrektor generalna Mary Barra podczas rozmowy z analitykami powiedziała, że ​​GM zrezygnował z planów wyeliminowania swojego najtańszego pojazdu elektrycznego, starzejącego się Chevroleta Bolta, pod koniec tego roku. Zamiast tego firma oczekuje teraz dostawy Zaktualizowany Bolt z nowszym akumulatorem Ultium, ale nie ujawnił szczegółów dotyczących kosztów, czasu ani lokalizacji fabryki.

„Nowy Bolt powinien kosztować tyle samo lub mniej niż poprzedni model”, jeśli przejdzie na dedykowaną platformę EV i akumulatory nowej generacji, powiedział Sam Fiorani, szef globalnych prognoz w AutoForecast Solutions.

Barra powiedział, że produkcja akumulatorów w zakładzie joint venture Ultium w Lordstown w stanie Ohio została utrudniona przez „naszego dostawcę urządzeń automatyki, który boryka się z problemami z dostawami”. Parra powiedział, że sytuacja powinna zostać rozwiązana do końca roku. W międzyczasie, powiedziała, GM buduje akumulatory ręcznie na ręcznych liniach montażowych.

GM powiedział, że zyski i marże przed opodatkowaniem na jego głównym rynku północnoamerykańskim spadły od pierwszego kwartału, pomimo skoku przychodów i cen transakcyjnych na pojazd. Nasze wyniki za drugi kwartał obejmowały opłaty w wysokości 792 mln USD związane z nowymi umowami z partnerami będącymi dostawcami pojazdów elektrycznych, LG Electronics i LG Energy Solution.

W ujęciu rocznym General Motors podał, że dochód netto za drugi kwartał wzrósł o około 52% do 2,6 mld USD, ponieważ przychody wzrosły o 25% w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r., kiedy produkcja spadła z powodu niedoborów półprzewodników.

READ  Spadek akcji, wzrost cen ropy, spadek bitcoinów po ataku Rosji na Ukrainę

GM powiedział, że teraz spodziewa się całorocznego dochodu netto w wysokości od 9,3 do 10,7 miliardów dolarów, w porównaniu z poprzednią prognozą 8,4 do 9,9 miliardów dolarów. W przeliczeniu na akcję GM spodziewa się, że roczny dochód netto wyniesie od 7,15 do 8,15 USD, czyli z 6,35 do 7,35 USD.

Nowa perspektywa nie uwzględnia potencjalnych kosztów strajku związku United Auto Workers, jeśli nie uda mu się osiągnąć nowego kontraktu z GM do 14 września.

Dyrektor finansowy Paul Jacobson powiedział podczas telekonferencji, że bardziej optymistyczne prognozy GM pojawiają się po sześciu miesiącach silnego popytu i bogatszych niż oczekiwano cen na początku tego roku.

Ale decyzja o ograniczeniu inwestycji w nowe produkty i koszty operacyjne jest podjęta, gdy marże zysku firmy są pod presją. Marża zysku przed opodatkowaniem GM za pierwsze sześć miesięcy roku spadła do 8,3% przychodów, w porównaniu z 8,9% rok temu.

GM teraz planuje wydać od 11 do 12 miliardów dolarów na inwestycje kapitałowe w tym roku, w porównaniu z poprzednim planem wydatkowania od 11 do 13 miliardów dolarów.

„Kładzie się duży nacisk na zwykłe wygrywanie” – powiedział Jacobson.

Barra powiedział, że GM może obniżyć wydatki kapitałowe, upraszczając swoją linię produktów i zmniejszając liczbę różnych oferowanych kombinacji kolorów i funkcji. Barra powiedział, że celem GM jest zmniejszenie liczby kombinacji kolorów wykończenia i funkcji o połowę.

W przeciwieństwie do strategii obniżania cen przez prezesa Tesli (TSLA.O), Elona Muska, by przyspieszyć popyt, GM podniósł średnie ceny transakcyjne w Ameryce Północnej o 1600 USD do około 52 000 USD w ostatnim kwartale, powiedział Jacobson.

„Koncentrujemy się na rentowności. Nasze ostatnie wyniki pokazują, że nie poświęcamy marży na rzecz wolumenu” – powiedział.

Barra w liście do akcjonariuszy powiedział, że producent samochodów zamierza wyprodukować „około 100 000 pojazdów elektrycznych w drugiej połowie tego roku i stamtąd będziemy się rozwijać”. W pierwszej połowie GM zbudował około 50 000 pojazdów elektrycznych, głównie starszych modeli Bolt, wycenionych na 27 495 USD.

READ  United Airlines publikują nowy film dotyczący bezpieczeństwa, skierowany do rozproszonych pasażerów

Oświadczenie o zyskach GM powtórzyło poprzedni cel, jakim było zbudowanie 400 000 pojazdów elektrycznych od 2022 do pierwszej połowy 2024 roku, i przewidywało przychody z pojazdów elektrycznych w wysokości 50 miliardów dolarów w 2025 roku, z zyskiem przed opodatkowaniem na poziomie jednocyfrowym od niskiego do średniego.

Analiza Reutera z maja sugerowała, że ​​powolny rozwój fabryk akumulatorów GM w Ohio, Tennessee i Michigan może ograniczyć roczną produkcję pojazdów elektrycznych do mniej niż 600 000 w połowie dekady, nawet jeśli General Motors zamierza zwiększyć moce produkcyjne do miliona do 2025 r.

W notatce dla inwestorów analityk CFRA, Jarrett Nelson, powiedział, że pozostaje „ostrożny ze względu na krótkoterminową wypłatę zysków z przejścia GM na pojazdy elektryczne i jego zdolność do wykonania silnego wzrostu produkcji, a także kompleksowego popytu na modele pojazdów elektrycznych”.

Dodatkowe relacje Josepha White’a i Paula Lehnerta w Detroit Dodatkowe relacje Bena Kleimana w Detroit Edycja: Matthew Lewis, Louise Heavens i Nick Zieminski

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Joe White jest globalnym korespondentem motoryzacyjnym agencji Reuters z siedzibą w Detroit. Joe porusza szeroki zakres tematów związanych z branżą motoryzacyjną i transportową oraz pisze The Auto File, biuletyn ukazujący się trzy razy w tygodniu na temat globalnego przemysłu motoryzacyjnego. Joe dołączył do agencji Reuters w styczniu 2015 r. jako redaktor ds. transportu, prowadzący relacje z samolotów, pociągów i samochodów, a później został globalnym redaktorem ds. motoryzacji. Wcześniej pełnił funkcję globalnego redaktora działu motoryzacyjnego Wall Street Journal, gdzie nadzorował relacje z przemysłu samochodowego i kierował biurem w Detroit. Joe jest współautorem (wraz z Paulem Ingracią) The Comeback: The Fall and Rise of the American Auto Industry, a on i Paul podzielili się nagrodą Pulitzera za Cadence Reporting w 1993 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *