„(Jeśli) nie staniemy w obronie wolności, która jest dziś zagrożona, jutro z pewnością zapłacimy jeszcze wyższą cenę” – powiedział.
Ale dzisiaj też może być cena do zapłacenia.
„Nie zamierzam udawać, że będzie to bezbolesne”, powiedział.
Szybka informacja o kryzysie rosyjsko-ukraińskim. Stany Zjednoczone uważają, że nie ma dowodów na to, że Rosja usuwa jakiekolwiek swoje siły z granicy z Ukrainą, pomimo twierdzeń Moskwy, że to robi.
„Niestety jest różnica między tym, co mówi Rosja, a tym, co robi. To, co widzimy, nie jest znaczącym wycofaniem się”.
„Wręcz przeciwnie, nadal widzimy siły, zwłaszcza siły, które będą na czele każdej nowej agresji na Ukrainę, kontynuując na granicy, gromadząc się na granicy” – dodał.
Nr 1: „Więcej bólu przy pompie”.
Zaznacza, że Rosja jest drugim po Stanach Zjednoczonych największym producentem ropy na świecie.
„Dostawa już nie nadąża za popytem, a inwestorzy są bardzo wyczuleni na wszelkie dodatkowe niedobory dostaw, które mogą wystąpić… na różne sposoby, w tym uszkodzoną infrastrukturę podczas wojny, sankcje nałożone na Rosję lub dążenie Moskwy do eksportu broni” Egan napisał.
Rozgrywka z Rosją może spowodować wzrost cen, ale wzrost w Kalifornii ma również element zmiany klimatu. Isidore zauważa, że na Zachodnim Wybrzeżu zachodzą zmiany, częściowo z powodu przejścia na paliwa odnawialne. Ta zmiana, konieczna do odejścia od paliw kopalnych, napędza ceny w Kalifornii szybciej niż ceny dla całego stanu. Średnia cena gazu w całym kraju wynosi 3,51 USD za galon.
„Kalifornia jest pełnomocnikiem tego, co stanie się z transformacją energetyczną”, mówi Isidore Tom Cluza, globalny szef analiz energetycznych w Oil Price Information Service. „Wiele rafinerii zostało trwale zamkniętych… Trzymanie ludzi z dala od paliw kopalnych może być właściwym posunięciem, ale nie jest to bezbolesne”.
Kiedy zapytałem Isidore’a o ceny benzyny w Kalifornii, zauważył, że jeśli Biden chce osiągnąć swój cel, aby połowę wszystkich samochodów sprzedawanych w USA stanowiły samochody elektryczne, Biały Dom powinien być zadowolony z wyższych cen benzyny. Isidore powiedział, że przy gwałtownych wzrostach cen benzyny w Kalifornii, 10% sprzedaży samochodów to pojazdy elektryczne w ciągu pierwszych 11 miesięcy 2021 r. — trzy razy więcej niż średnia krajowa.
Do tej pory zawiodłem Aby uchwalić swoje ogromne wydatki społeczne i ustawę o zmianie klimatu, mogliby się zreorganizować, aby skupić się na cenach gazu – w tym nowym dążeniu do zniesienia federalnego podatku od gazu – i rosnącym deficycie.
Czym jest podatek gazowy i dokąd to idzie? Pomysł ulgi podatkowej na gaz może brzmieć interesująco, ale nie wpłynie zbytnio na ceny gazu.
Federalny podatek od gazu w wysokości 18,4 centa za galon jest płacony funduszowi powierniczemu, który finansuje amerykańskie autostrady. Podatek wprowadzono po raz pierwszy w latach 30. XX wieku i ustalono od 1993 r. Nie został zniesiony, aby zapłacić za ponadpartyjną ustawę o infrastrukturze, która ma na celu poprawę stanu dróg i mostów, uchwaloną przez Kongres w zeszłym roku.
Kilka opcji kontroli cen gazu. Zapytany we wtorek o ulgę podatkową na gaz, Biały Dom powiedział, że wszystkie opcje są na stole, ale odmówił wyraźnego poparcia tego pomysłu.
Sekretarz prasowy Jen Psaki nie wspomniała o tym, pytając, jakie kroki może podjąć Biden, aby przeciwdziałać podwyżkom cen w związku z sytuacją na Ukrainie. Zauważyła, że Biden już sięgnął do Rezerwy Strategicznej Ropy Naftowej, co zdaniem ekspertów było w większości symboliczne. Innym narzędziem, jakim dysponuje Biden, jest lobbing w innych krajach.
„On również sięgnął, a my dotarliśmy do krajów produkujących ropę na całym świecie” – powiedział Psaki. „Jest to coś, co będziemy nadal robić, ponieważ oczywiście musimy upewnić się, że podaż na globalnym rynku odpowiada popytowi”.
Nawet gdyby ulga podatkowa na gaz obniżyła ceny, wymagałoby to 60 głosów w Senacie – co wydaje się mało prawdopodobne. Senator Joe Manchin z Wirginii Zachodniej, dr No.
„Ludzie chcą mieć swoje mosty i drogi, a my mamy ustawę o infrastrukturze, którą właśnie uchwaliliśmy tego lata, i chcą to wszystko odebrać” – powiedział Manchin. „To po prostu nie ma sensu”.
„sztuczka”. Republikanie, pomimo swoich zwyczajowych skłonności antypodatkowych, są mniej wspierający.
„Nie wiem, czy istnieje konsensus, ale moja odpowiedź jest taka, że próba uchylenia podatku od gazu jest w zasadzie sztuczką” – powiedział dziennikarzom senator Mike Crabow z Idaho.
To sprawia, że Biden obawia się dalszych skoków, nie jest w stanie ich kontrolować i prawdopodobnie zapłaci polityczną cenę za ból, jaki Amerykanie odczuwają przy pompie. Jedyne, co zrobiłyby wysokie ceny gazu, to odejście Amerykanów od paliw kopalnych na rzecz energii odnawialnej i czystszych pojazdów. Jest to coś, co mogą wesprzeć wszyscy zainteresowani zmianami klimatu, nawet jeśli dostęp do nich jest bolesny.
More Stories
Japonia: Tajfun Shanshan: Milionom ludzi nakazuje się ewakuować po tym, jak jeden z najsilniejszych tajfunów od dziesięcioleci nawiedzi Japonię
Uratowany Izraelczyk apeluje do Hamasu o zawarcie układu z więźniem
Amerykanka zginęła, a 5 innych osób uratowano po zatonięciu statku Wikingów u wybrzeży Norwegii