Wygląda na to, że Microsoft przygotowuje funkcję skalowania AI podobną do DLSS w grach komputerowych. Użytkownik X Widmowy ocean 3 Odkryłem tę funkcję w najnowszych wersjach beta systemu Windows 11 w weekend, a Microsoft opisał automatyczną superrozdzielczość jako sposób na „wykorzystanie sztucznej inteligencji do zapewnienia płynniejszej rozgrywki w obsługiwanych grach i większej szczegółowości”.
Brzmi to bardzo podobnie do technologii Deep Learning Super Sampling (DLSS) firmy Nvidia, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do ulepszania gier oraz poprawiania liczby klatek na sekundę i jakości obrazu. AMD i Intel oferują również własne wersje, przy czym zarówno FSR, jak i XeSS stają się coraz bardziej popularne w ostatnich wydaniach gier komputerowych.
Microsoft jeszcze oficjalnie nie ogłosił tej nowej funkcji ultra-rozdzielczości, więc nie jest jasne, jak dokładnie będzie działać ani czy będzie wymagać specjalnego sprzętu. Technologia DLSS firmy Nvidia zasila rdzenie tensorowe dostarczane z linią kart graficznych RTX, podczas gdy zarówno FSR firmy AMD, jak i XeSS firmy Intel są zasilane przez własny sprzęt GPU.
Microsoft pracuje także nad udoskonaleniem funkcji zarządzania kolorami w systemie Windows 11, która będzie szczególnie przydatna w przypadku najnowszej serii wyświetlaczy OLED wykorzystujących technologię HDR. W systemie Windows przez lata brakowało dobrego systemu zarządzania kolorami na poziomie systemu operacyjnego, przez co gracze komputerowi musieli dodawać niestandardowe profile kolorów w oknie dialogowym, które wygląda jak dostarczane w systemie Windows 95.
Wraz z nadchodzącymi zmianami zarządzanie kolorami zostanie zintegrowane z głównym obszarem ustawień wyświetlania systemu Windows 11, umożliwiając użytkownikom komputerów PC ustawianie profili kolorów dla sRGB i DCI-P3. Dostępna jest także nowa funkcja, która automatycznie kontroluje różne profile kolorów.
„Automatyczne zarządzanie kolorami gwarantuje, że aplikacje i inna zawartość będą miały dokładne kolory na tym ekranie” – mówi Microsoft o tej funkcji zarządzania kolorami. Nie jest jasne, czy umożliwi to użytkownikom systemu Windows 11 łatwą zmianę krzywych gamma. Miejmy nadzieję, że oznacza to, że Microsoft inwestuje więcej w obsługę HDR w systemie Windows, co może prowadzić do słabego działania pulpitu, jeśli zostanie włączone w całym systemie.
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie