22 lipca, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Zablokowana antena wypuszczona na statek kosmiczny zmierzający do Jowisza

Zablokowana antena wypuszczona na statek kosmiczny zmierzający do Jowisza

Krytyczna antena radaru na statku kosmicznym zmierzającym do Jowisza nie jest już zablokowana

Cape Canaveral, Floryda – Ważna antena radaru na europejskim statku kosmicznym zmierzającym do Jowisza nie jest już zacięta.

Kontrolerzy lotów w Niemczech wypuścili 52-stopową (16-metrową) antenę w piątek po prawie miesiącu wysiłków.

Eksplorator Icy Moons Europejskiej Agencji Kosmicznej, nazywany Juicy, wystartował w kwietniu w dziesięcioletnią podróż. Krótko po wystrzeleniu mała szpilka nie chciała się ruszyć i uniemożliwiła pełne otwarcie anteny.

Kontrolerzy próbowali wibrować i podgrzewać statek kosmiczny, aby przesunąć kołek zaledwie o milimetry. Wreszcie kaskadowe wstrząsy załatwiły sprawę.

Antena radaru zajrzy głęboko pod lodową skorupę trzech księżyców Jowisza podejrzewanych o ukrywanie podziemnych oceanów i prawdopodobnie życia. Te księżyce to Kallisto, Europa i Ganimedes, największy księżyc w Układzie Słonecznym.

Juice spróbuje wejść na orbitę wokół Ganimedesa. Żaden statek kosmiczny nigdy nie okrążył księżyca innego niż nasz.

Wiadomość nie była dobra dla statku kosmicznego Lunar Flashlight należącego do NASA. Po kilkumiesięcznych bezskutecznych staraniach o umieszczenie Cubesata na orbicie księżycowej agencja kosmiczna ogłosiła, że ​​w piątek kończy pracę.

Lunar Lamp została wystrzelona w grudniu i miała szukać lodu w zacienionych kraterach południowego bieguna Księżyca. Teraz zmierza z powrotem w kierunku Ziemi, a następnie w przestrzeń kosmiczną, nieustannie okrążając Słońce.

___

Sekcja Associated Press Health and Science otrzymuje wsparcie od grupy Science and Education Media Instytutu Medycznego Howarda Hughesa. AP ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszystkie treści.

READ  Naukowcy odkrywają nieuchwytny stan nadprzewodnictwa, który po raz pierwszy przewidziano w 2017 roku