15 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Wygląda na to, że strajk scenarzystów będzie długą bitwą, ponieważ przygotowuje się Hollywood

LOS ANGELES (AP) – hollywoodzcy pisarze pikietują, aby utrzymać płace i bezpieczeństwo pracy z dala od głównych studiów i banerów, przygotowując się do przeciągającej się bitwy na początku strajku, który szybko zamknął nocne pokazy, wstrzymał inne produkcje i zamknąć całe produkcje. Z kolei spowolnienie w branży.

Pierwszy hollywoodzki strajk W okresie 15 lat, który rozpoczął się we wtorek, gdy 11 500 członków Writers Guild of America zrezygnowało z pracy po wygaśnięciu ich kontraktu.

Związek domaga się między innymi wyższej płacy minimalnej, większej liczby scenarzystów na program, mniejszej wyłączności na poszczególne projekty – wszystkie te warunki, jak twierdzi, zmniejszyły się wraz z boomem na treści w epoce telewizji.

„Wszystko się zmieniło, ale pieniądze zmieniły się w złym kierunku” – powiedziała Kelly Galuska, 39-letnia pisarka dla The Bear. w programie FX i Netflix „Big Mouth”, która koczowała w Fox Studios w Los Angeles ze swoją 3-tygodniową córką. „Obecnie jest to punkt zwrotny w branży. A jeśli nie wrócimy do Till, nigdy nie wrócimy”.

Ostatni strajk w Hollywood, z tego samego związku w 2007 i 2008 roku, trwał trzy miesiące. Ponieważ nie toczą się żadne rozmowy, a nawet plany rozmów między WGA a Sojuszem Producentów Filmowych i Telewizyjnych, który reprezentuje studia i firmy produkcyjne, nie wiadomo, jak długo scenarzyści będą musieli pozostać bez wynagrodzenia ani ile dużych produkcji będzie opóźnionych. lub niewykonanie zobowiązania lub anulowanie.

„Pozostaniemy poza domem tak długo, jak to będzie konieczne” – powiedział Josh Gad, scenarzysta programów, w tym „Central Park” i aktor w filmach, w tym „Kraina lodu”, z zestawu Fox.

AMPTP powiedział w oświadczeniu, że złożył ofertę, która obejmowała „hojne podwyżki wynagrodzeń dla pisarzy, a także poprawę przepływu odpadów poflotacyjnych” i że jest skłonny poprawić swoją ofertę „ale nie chciał tego zrobić ze względu na wielkość innych propozycje, na które wciąż nalega związek zawodowy”.

Pisarze doskonale zdawali sobie sprawę, że przerwanie jest prawdopodobne. Jednak wstrzymanie rozmów kontraktowych na kilka godzin przed terminem, który negocjacje w poprzednich latach mijały o godziny, a nawet dni, oraz nagła rzeczywistość strajku wprawiły niektórych w oszołomienie, niektórych zaniepokojenie, a innych zdeterminowanie.

„Kiedy zobaczyłem odmowę odpowiedzi, a nawet odmowę negocjacji ze strony AMPTP, zapaliłem się, żeby się tu dostać i stanąć w obronie tego, na co zasługujemy” — Guntyre Gadson, pisarz, którego dorobek obejmuje „A Black Lady Sketch Show, „, powiedziała na linii pikiet w Amazon Studios, trzymając tabliczkę z książką. Na niej: „Nienawidzę tego tutaj”.

Wszystkie nocne programy, w których scenarzyści pisali monologi i dowcipy dla swoich gospodarzy, natychmiast zniknęły. NBC The Tonight Show, Comedy Central’s Daily Show, ABC’s Jimmy Kimmel Live, CBS 'The Late Show’ i NBC’s Late Night planują przywrócić program w ciągu tygodnia.

NBC „Saturday Night Live”, który miał wyemitować nowy odcinek w sobotę, również robi się ciemny i powtórki, a pozostałe dwa odcinki sezonu są zagrożone.

Jest prawdopodobne, że wpływ strajku na scenariusze seriali i filmów będzie zauważalny dłużej – chociaż niektóre programy, w tym „Yellowjackets” Showtime, wstrzymały produkcję nadchodzących sezonów.

Jeśli strajk będzie trwał przez całe lato, jesienią programy telewizyjne mogą się zmienić. Tymczasem ci, którzy mają ukończone scenariusze, mogą kontynuować filmowanie.

Członkowie Gildii pikietowali także w Nowym Jorku, gdzie do mniej znanych pisarzy dołączyli bardziej uznani rówieśnicy, tacy jak dramaturg i scenarzysta Tony Kushner („The Fabelmans”) oraz twórca „Dopesick” Danny Strong.

Niektórzy aktorzy, w tym Rob Lowe, dołączyli do linii strajku w celu wsparcia w Los Angeles. Wielu niesamowitych pisarzy, takich jak Gad, to hybrydy, które łączą pisanie z innymi rolami.

Mówiąc ze swojej strony aktorskiej, Gad powiedział o swoich kolegach pisarzach: „Bez ich słów jesteśmy niczym. Bez nich nie mamy nic. Dlatego konieczne jest rozwiązanie tego problemu w sposób, który przyniesie korzyści błyskotliwości płynącej z każdego z nich. ludzie.”

Wkrótce może nadejść druga strona jego spin-offowej roli w tej samej przestrzeni, z wieloma tymi samymi kwestiami w centrum negocjacji dla związku obu aktorów SAG-AFTRA i Directors Guild of America. Kontrakty obu wygasają w czerwcu.

Nadawanie zwiększyło liczbę produkowanych seriali i filmów rocznie, co oznacza więcej możliwości pracy dla pisarzy. Ale autorzy twierdzą, że zostali zmuszeni do ograniczenia zysków w zmieniających się i niepewnych warunkach, które WGA nazwała „ekonomią koncertów w uzwiązkowionej sile roboczej”.

Syndykat domaga się wyższych wynagrodzeń dla pisarzy z góry, ponieważ wielu płatnych pisarzy, którzy w przeszłości czerpali korzyści z zaplecza – takich jak konsorcjum i międzynarodowe licencje – zostało w dużej mierze wycofanych wraz z początkiem nadawania.

Galuska powiedziała, że ​​należy do pisarek, które nie spotkały się wcześniej z tego rodzaju dodatkowymi korzyściami.

„Miałam okazję pisać dla świetnych programów, które są bardzo, bardzo popularne i niestety nie widziałam za to rekompensaty” – powiedziała.

AMPTP powiedział, że punkty sporne w umowie dotyczyły tak zwanych małych pokoi – związek szuka minimalnej liczby urzędników na pokój pisarza – oraz czasu trwania umów o pracę.

Książka ma również na celu zwiększenie regulacji dotyczących korzystania ze sztucznej inteligencji, co według autorów WGA może dać producentom skrót do ukończenia pracy.

„Fakt, że firmy odmówiły współpracy z nami w tej sprawie, oznacza, że ​​obawiam się tego dzisiaj bardziej niż tydzień temu. Najwyraźniej mają plan. Rzeczy, którym odmawiają, to rzeczy, które planują zrobić jutro ”. ___

Jake Quayle i David Boder współpracowali w Nowym Jorku, a Christa Fauria i Jonathan Landrum Jr. w Los Angeles.