20 kwietnia, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Właściciel Go First nie planuje odejść z linii lotniczej: CEO

Właściciel Go First nie planuje odejść z linii lotniczej: CEO

BENGALURU (Reuters) – Go Airlines (Indie) powiedział w środę, że jego właściciel nie planuje opuścić indyjskiego przewoźnika z brakiem gotówki, dzień po ogłoszeniu bankructwa, obwiniając silniki Pratt & Whitney za zamknięcie około połowy floty.

„Grupa Wadia, a w szczególności Nusli Wadia, zawsze starała się postrzegać ciągłość działalności firmy i linii lotniczej jako normalną, pomimo faktu, że jesteśmy w tym stopniu całkowicie upośledzeni przez dyrektora generalnego Pratt & Whitney” — powiedział Kaushik Khona. . „Nie ma wątpliwości, że grupa Wadiya ma jakikolwiek zamiar wydostać się lub wydostać” – dodał.

W swoim wniosku o upadłość trzecia co do wielkości linia lotnicza w Indiach, której nazwa została niedawno zmieniona na Go First, twierdziła, że ​​jej upadek nastąpił po tym, jak amerykański przewoźnik odmówił wykonania nakazu neutralizacji dotyczącego uwolnienia zapasowych dzierżawionych silników, co pozwoliłoby mu powrócić do pełnej działalności.

Firma Go First argumentowała w arbitrażu, że silniki Pratt & Whitney miały „poważną wadę konstrukcyjną”, która powodowała przedwczesne wyłączenie i awarię silnika, i wykonała 510 demontażów silników i 289 zmian silnika w latach 2017-2023 z powodu problemu. Od tego tygodnia 28 samolotów zostało uziemionych.

Pratt & Whitney stwierdził w orzeczeniu arbitrażowym, że argumenty Go First opierały się na „sfabrykowanych zobowiązaniach”.

zastanawiał się producent silnika, którego właścicielem jest Raytheon pytał, dlaczego Go First miałby kupować kolejne 156 silników w 2019 roku, trzy lata po ich oddaniu do eksploatacji, skoro od początku były wadliwe.

Go First nie mógł udowodnić, że była to „jedyna lub wyłączna przyczyna – lub jakakolwiek przyczyna – jej złej sytuacji finansowej” – powiedział Pratt.

Go First to pierwsza indyjska linia lotnicza, która zbankrutowała od czasu Jet Airways w 2019 roku, co podkreśla silną konkurencję w sektorze prowadzonym przez IndiGo i Air India.

READ  Chcesz kupić nieruchomość w Wielkiej Brytanii? Eksperci twierdzą, że to odpowiedni moment

Khona powiedział Reuterowi, że postępowanie upadłościowe miało na celu ożywienie linii lotniczej, a nie jej sprzedaż, podkreślając, że dokonała wszystkich wymaganych płatności na rzecz Pratt & Whitney.

Firma Go First, która zimą 2021 r. miała prawie 10% rynku indyjskiego, odnotowała spadek do 7% w październiku 2022 r. W marcu tygodniowe wyjazdy wyniosły 1390, co oznacza spadek o 39% w porównaniu z poziomem z 2021 r.

W środę dyrektor generalny linii lotniczej powiedział, że chce odwieść leasingodawców od podejmowania działań i potwierdził, że niektóre strony wyraziły zainteresowanie przejęciem udziałów w linii lotniczej.

„Rządowi indyjskiemu bardzo zależy na tym, abyśmy nie zawiedli” – powiedział Khona.

Dwóch bankierów znających rozwój sytuacji powiedziało Reuterowi, że pożyczkodawcy Go First prawdopodobnie spotkają się w środę, aby omówić, co zrobić po wtorkowym ogłoszeniu upadłości.

Zgłoszenie upadłości wykazało, że firma była winna wierzycielom finansowym 65,21 miliardów rupii indyjskich (797 milionów dolarów). Na dzień 30 kwietnia Go First nie spłacił żadnej z tych pożyczek, podała firma w zgłoszeniu, które widział Reuters.

Oczekuje się, że niewypłacalność Go First zostanie przesłuchana przez indyjski sąd 4 maja, prawnik zaznajomiony ze sprawą powiedział Reuterowi pod warunkiem zachowania anonimowości.

Bankructwo Go First może być dobrodziejstwem dla jego konkurentów.

„Jeśli zawieszenie zostanie przedłużone, inne linie lotnicze zwiększające przepustowość będą starały się wykorzystać sloty zwolnione przez Go First i przejąć udział w rynku” – powiedział analityk Jefferies, Pratik Kumar, w notatce dla klienta.

Kredytodawcy Go First, w tym bank centralny Indii, spadły w środę i Bank of Baroda i IDBI Banku .

(1 USD = 81,8450 rupii indyjskich)

Dodatkowe raporty autorstwa Chrisa Thomasa z Bengaluru; Montaż przez Dania Ann Thoppil

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.