Londyn (CNN) Brytyjski regulator antymonopolowy ma zablokowany Zakup Activision Blizzard przez Microsoft za 69 miliardów dolarów sfrustrował lidera branży technologicznej Największe okazje Ze względu na obawy, że zdusi to konkurencję w grach w chmurze.
Urząd ds. Konkurencji i Rynków powiedział w a oświadczenie W środę obawiał się, że umowa doprowadzi do „mniej innowacji i mniejszej liczby opcji dla graczy z Wielkiej Brytanii w nadchodzących latach”.
dokona przejęcia Microsoftu (MSFT) „Silniejszy” w grach w chmurze, dodał regulator, na rynku, w którym ma już 60%-70% udziałów na całym świecie.
Transakcja spotkała się z rosnącym sprzeciwem ze strony organów nadzoru antymonopolowego na całym świecie. W grudniu Federalna Komisja Handlu USA Złóż pozew, aby zapobiec przejęciu w podobnych kwestiach związanych z konkurencją. Rozprawa zaplanowana na sierpień. Unia Europejska też Ocena transakcji.
Activision Blizzard to jeden z największych producentów gier wideo na świecie, produkujący gry takie jak „Call of Duty”, „World of Warcraft”, „Diablo” i „Overwatch”. Firma Microsoft, która sprzedaje konsolę do gier Xbox, oferuje usługę subskrypcji gier wideo o nazwie Xbox Game Pass, a także opartą na chmurze usługę przesyłania strumieniowego gier wideo.
Urząd ds. Konkurencji i Rynków powiedział, że Microsoft może starać się, aby gry Activision były dostępne wyłącznie na jego własnych platformach, zwiększając w ten sposób koszt subskrypcji Game Pass.
„Chmura pozwala brytyjskim graczom uniknąć kupowania drogich konsol do gier i komputerów PC oraz daje im większą elastyczność i wybór sposobu grania. Pozwolenie Microsoftowi na zajęcie tak silnej pozycji na rynku gier w chmurze, gdy zacznie on szybko rosnąć, groziłoby osłabieniem niezbędnych innowacji” ”, aby rozwinąć te możliwości.
„Dostępne dowody… wskazują, że w przypadku braku fuzji Activision zacznie dostarczać gry na platformach chmurowych w dającej się przewidzieć przyszłości”.
Microsoft, plan Activision wznowiony
Obie firmy planują odwołać się od decyzji. „Razem z Microsoftem możemy i będziemy kwestionować tę decyzję, a już rozpoczęliśmy prace nad złożeniem odwołania do brytyjskiego Trybunału Apelacyjnego ds.
„Ta decyzja wydaje się odzwierciedlać niezrozumienie rynku i sposobu, w jaki działa związana z nim technologia chmurowa” — dodał Brad Smith, prezes firmy Microsoft.
Urząd ds. Konkurencji i Rynków, który we wrześniu rozpoczął dogłębną analizę mega-umowy, stwierdził, że proponowane przez Microsoft rozwiązania jego problemów mają „znaczące niedociągnięcia”.
„Ich propozycje… zastąpiłyby konkurencję nieefektywną regulacją na nowym, dynamicznym rynku” – wyjaśnił Martin Coleman, przewodniczący niezależnego panelu ekspertów prowadzących dochodzenie.
„Microsoft ma już silną pozycję i przewagę nad innymi konkurentami w grach w chmurze, a ta umowa zwiększy tę przewagę, dając mu możliwość podcinania nowych i innowacyjnych konkurentów” – kontynuował Coleman. „Gry w chmurze potrzebują konkurencyjnego, wolnego rynku, który napędza innowacje i wybór”.
Oczekuje się, że rynek gier w chmurze w Wielkiej Brytanii osiągnie 1 miliard funtów (1,2 miliarda dolarów) do 2026 roku, co stanowi około 9% światowego rynku, według Urzędu ds. Konkurencji i Rynków.
——Josh Du Lac i Brian Fong wnieśli wkład w raportowanie.
„Specjalista sieciowy. Odwieczny maniak zombie. Kawowy ninja. Przyjazny dla hipsterów analityk.”
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie